AMO Skrevet 8. september 2011 Skrevet 8. september 2011 Hei alle sammen! I forbindelse med en flytteprosess skulle jeg gjerne ha sendt en stor TV til England, og dette skulle vise seg å være vanskeligere enn antatt. Esken har følgende dimensjoner: (LxBxH) 124x17x73 cm og veier 23 kg. Problemet er rett og slett at jeg ikke finner et firma som tar seg av slike forsendelser uten at det koster flesk. Den når akkurat over minstemålet til Posten med 4 cm, og jeg finner ingen andre firmaer som godtar slike dimensjoner for forsendelser i regi av en privatperson. Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har et godt tips? Jeg forventer ikke at noen skal sjekke opp, lete, sjekke ut og styre, jeg tar i mot de enkleste tips med stor takknemlighet! Eventuelt om noen har gode forslag til hvordan jeg får denne nedover uten å måtte ta den med på et fly selv? Siter
Reid Ståle Klovning Skrevet 8. september 2011 Skrevet 8. september 2011 Kjøp nytt TV i England til prisen fraktkostnaden vil bli fra Norge til England. Litt på sidelinjen,en kjenning flyttet til Thailand og dro med seg så å si alt av inventar han hadde her hjemme, og for å si det mildt, han kunne handla fullt inventar der nede for den fraktprisen han faktisk måtte ut med for en 30 fots konteiner. Hvis jeg ikke husker helt feil som kom den på over NOK 30000,- Siter
AMO Skrevet 8. september 2011 Forfatter Skrevet 8. september 2011 Hehe, tusen takk for tips, Reid Ståle! Med mindre porto koster 5000 kroner, så blir det billigere å få den sendt nedover. Håper jeg iallefall. Egentlig greier jeg meg uten, men det hadde jo vært fint å finne alternativer for å sjekke ut mulighetene. Igjen, takk for forslaget! Siter
Frode Skibrek Skrevet 8. september 2011 Skrevet 8. september 2011 Ta kontakt med Tollpost Globe lokalt på telefon : 09300 Kan være verdt å undersøke priser ihvertfall hos oss,. Tollpost er kanskje trege, men vi gir valuta for pengene, dvs tven er fortsatt fungerende og hel når den kommer frem til bestemmelsesstedet. Hååper det løser seg for deg Frode Skibrek,Tollpost Trondheim Siter
Even Moe Egenes Skrevet 9. september 2011 Skrevet 9. september 2011 Hahahahah! Du Frode, du Frode :grin: Tollpost er kanskje trege, men vi gir valuta for pengene Ærlighet varer lengst :grin: Siter
AMO Skrevet 10. september 2011 Forfatter Skrevet 10. september 2011 Beklager for sent svar, det er mye å gjøre her om dagen! Tusen takk for tips, Frode! Er det sånn at Tollpost sender forsendelser for privatpersoner? Jeg får vel ringe dem og høre hva de sier. Igjen, takk for tipset! Siter
Bjørn Petersson Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Tja, det finnes flere flyttebyråer du evt kan ta kontakt med... Vet ikke hva det koster, men er du heldig, er det noen andre som skal flytte samtidig som deg, og at flyttebyrået da gjerne vil tjene en ekstra lapp eller to... Siter
Ivar Hestnes Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Min erfaring så langt er at den billigste transportøren for ting som skal sendes FRA Norge til utlandet er SAS cargo. Dem sender også for privatpersoner. Landevegs transportørene robber deg hvis dem aksepterer ordren din. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.