Even Moe Egenes Skrevet 18. august 2011 Skrevet 18. august 2011 Heisann. Var den heldige(?) vinner/testkanin av våre nye pdaer på jobb. Etter at it-fyren hadde knotet med Galaxy S'en, fikk jeg overta som forsøkskanin på den nye versjonen av SpeedyCraft på jobb. Imidlertid så greide jo selvfølgelig it-fyren å registrere sin gmail konto på dingsen, så da kommer jeg meg ikke inn på market! Noen som vet om det går ann å skifte gmail kontoen uten å resette greia? Er ett helvettes styr å sette opp det der SpeedyCraft visstnok. På forhånd takk Siter
Geir G Skrevet 18. august 2011 Skrevet 18. august 2011 Innstillinger -> Innstillinger for kontoer og synkronisering. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 18. august 2011 Forfatter Skrevet 18. august 2011 Når jeg trykker fjern konto, så kommer det bare opp at jeg må tilbakestille den, og det kan jeg jo ikke gjøre Siter
Enok Liknes Skrevet 18. august 2011 Skrevet 18. august 2011 Skulle vel gå ved å gjenopprette fabrikkinnstillingene hvert fall, slik at den fremstår som den var da den var ny og uåpnet. Programmer - Instillinger - Personlig Programs - Settings - Privacy Siter
Lars K. Rønes Skrevet 18. august 2011 Skrevet 18. august 2011 Å fjerne en gmail-konto fra telefonen som har apper installert innebærer dessverre at telefonen må gjenopprettes til fabrikkinnstillingene.. Dette inkluderer "full wipe" av alle apper og lignende.. Tror ikke det gjelder SD-kort og eventuelle bilder der, man ta backup i tilfelle.. Mye av årsaken til dette er nok å hindre at kompisen din logger inn på telefonen din og laster ned en app som han har kjøpt, for så å logge ut igjen så har du fått en "gratis" betalingsapp fra han.. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 18. august 2011 Skrevet 18. august 2011 Hei, Dersom det er Galaxy S2, må du kjøre en hard reset. Dette gjør du på følgendemåte: Måte 1: Programmer -> Instillinger -> Privat -> Fabrikksdata nullstill. Velg å formatere USB lagring, og nullstil telefon Måte 2: Åpne telefondelen, og tast inn følgende: *2767*3855#, Trykk ring. Ha en fin dag Siter
Even Moe Egenes Skrevet 18. august 2011 Forfatter Skrevet 18. august 2011 Takk for tips! Bjørn, det er den gamle Galaxy, S. Funker det ringe greiene der også, evt. hva skjer? Siter
Bjørn Petersson Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 Er usikker på om det virker på gammle galaxy s, men det er en såkaldt hard reset, sletter absolutt alt på telefonen forruten opperativsystemet Siter
Even Moe Egenes Skrevet 19. august 2011 Forfatter Skrevet 19. august 2011 Tja, da får jeg heller gi faen, og bruke den som pda :grin: Takk for hjelpen, alle sammen Siter
Bjørn Petersson Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 Det er jo bare å prøve... Enten så virker det, eller så virker det ikke... Siter
Even Moe Egenes Skrevet 19. august 2011 Forfatter Skrevet 19. august 2011 Joda. Men som sagt, vil ikke ta en full-reset, for da mister jeg mye som ligger inne i SpeedyCraft, og det tar litt tid å legge inn igjen.. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 Åja, sånn ja Det skjønner jeg...! Siter
Lars K. Rønes Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Hvis SpeedyCraft ligger på SD, intern eller ekstern, så er det ikke verre enn å ta en backup av mappen den ligger i, resette telefonen og legge inn din egen gmail, for så å gjenopprette backupen.. Om ikke SpeedyCraft har noe spesielt oppsett i systemfiler og sånt, men at alt ligger i den mappa så skal det funke.. Jeg mener på at om SpeedyCraft krever å modifisere noe i systemopplegget så krever det også en rootet telefon.. Om den ikke er rootet, så skal det være greit.. Edit: Eventuelt bruk "Titanium backup" Siter
Even Moe Egenes Skrevet 20. august 2011 Forfatter Skrevet 20. august 2011 Hvordan backer man opp uten å måtte laste ned en app da? Som sagt så kan jeg jo ikke laste ned apper :grin: Siter
Lars K. Rønes Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Bare å koble til med USB det.. Men det kommer jo så klart an på hvordan den er satt opp.. Men du kan jo legge til din egen gmail ved siden av hans, skru av all syncing på hans gmail, og slå på syncing på din.. Da skal Market funke fint og du kan laste ned hva som helst.. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 20. august 2011 Forfatter Skrevet 20. august 2011 Når jeg prøver det får jeg at jeg må logge inn hans bruker.. Skal prøve på det backup greiene dine i løpet av dagen Siter
Lars K. Rønes Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Husker ikke hvordan det var med passord og sånn når kona tok over min Nexus S når jeg kjøpte meg Galaxy S2. Men uansett så står kontoen min som linket på hennes telefon fortsatt, men all syncing er slått av, deretter kommer hennes konto som har syncing aktivert.. Funker helt fint, og alt jeg kjøper i market på min telefon er også tilgjengelig i hennes market via min konto, men hun må da manuelt installere det siden den ikke synkroniseres.. Hver gang hun gjør noe på telefonen sin som innebærer at det kan linkes med konto, så spør den hvilken konto hun vil bruke, så det er helt enkelt og greit.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.