Raymond Bergseng Skrevet 14. august 2011 Skrevet 14. august 2011 En av de store skuffelsene når Aces Studios (FSX) hos Microsoft be lagt ned i fjor, var at man også la ned det svært lovende Microsoft Train simulator 2. Jeg synes fortsatt det er synd at dette prosjektet ble stoppet, da det hadde en del interessante ideer og et tilsynelatende aktivt og dedikert utviklerteam. Heldigvis var det andre som kom på banen, blant annet Railsimulator.com som kom med Railsimulator, og noe senere, Railworks. Etter en litt vanskelig start, med kritikk rundt mye bugs og dårlig optimalisering, fikk dem gradvis bedre rykte. Den 23. September slipper de Railworks 3: Train Simulator 2012. Denne nye utgaven er gratis for dem som allerede har Railworks 2 på Steam, og vil bli automatisk byttet ut når datoen kommer. Dette ser ut til å bli en av de største oppgraderingene til nå. De lover en helt ny dynamisk lys og skygge motor, bedre værsimulering, partikkeleffekter som regndråper på vinduer og superelevation som bedre simulerer skinner i svinger. Route & build editor skal også ha fått en oppgradering. Mer detaljer her: Gameplay Multiple-source dynamic lighting: allows streetlights & headlights to illuminate the ground and nearby objects Multiple-headed consists to allow consists to be powered by different types of traction Particle effects on locomotive windows – e.g. rain drops Working wipers which clear away rain drops Extended terrain draw distance and terrain shadows Improved skies with stars and moving clouds Water with depth and reflections of nearby objects and terrain Depth of field can be switched on to give a camera focus effect Soft shadows mimic real daylight shadows Consist speed limits realistically enforced Improved track unevenness and cab camera movement increasing with speed Smoothing of vertical curves on tracks. New' date=' clean user interface and loading screens Superelevation creates accurate simulation of curved tracks [u']Editing & building[/u] Improved browser list and functionality plus other improvements to the asset editor New stopping point feature to simplify scenario creation New way of simplifying display of editor features New way of authoring marshaling of AI trains – particularly useful in yards Ability to lay blocks of assets Improved terrain modeling and better import tool Ability to preview lofts in the asset editor The popular RS Career System, Cab Control and world editor remain in place with a few enhancements. Les mer her. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 17. august 2011 Skrevet 17. august 2011 Meget lekkert! Skal bli spennende å se mer av denne, når den blir lansert - og ikke minst hva kommende tilleggs-pakker vil kunne by på! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.