Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få litt hjelp til å sette opp en egen Multiplayer server?

Jeg har drivi å prøvd mye rart i det siste med å åpne porter i hytt og pine, men ingen ting funker.. Vi har akuratt fått en helt ny Netgear WNDR3700 router i heimen, og trenger litt hjelp da vet dere...

1.png

Noen som kan si om dette ser riktig ut? fant en brukerveiledning på nettet (husker ikke siden) som jeg fulgte, og kom fram hit..

men så funker det ikke enda heller...

... så jeg leste litt til, og kom fram til at det kunne være brannmuren som blokkerte noen porter..(?)

1-1.png

ser dette helt på trynet ut?

håper noen som har litt peiling på dette gidder å sette seg ned i disse NGX-tider, og skrive hva jeg bør gjøre for å få det til.

Skrevet

Hei

Først og fremst må du sette en fast ip-adresse på din fsx maskin (server). Si at den f.eks er 192.168.1.6 som i eksemplet ditt.

Deretter må du inn i routeren og sette opp port forwarding for følgende porter

tcp 6881-6889 -> routes til 192.168.1.6

tcp 6112-6122 -> routes til 192.168.1.6

udp 6112-6122 -> routes til 192.168.1.6

Så skal det bare være tut og kjør. Brannmur i Windows kan eventuelt blokkere, men den kan du skru helt av ved testing.

Lykke til

----------

Øystein

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...