Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har man endelig klart å få tatt noen bilder,

like etter man har vasket bilen (i perioder har det

jommen vært vanskelig, enten har det regnet rett

etter - eller så har man ikke fått tørket godt nok

pga. høy temperatur i luften). Så her kommer noen

bilder som jeg bl.a. tok for å poste i et annet

forum, etter oppfordring om flere bilrelaterte

bilder. Så kan jo andre FS.no-brukere som også

er bilinteresserte, fortsette å poste sine bilder

i denne tråden:

IMG_5109.jpg

IMG_5123.jpg

IMG_5111.jpg

IMG_5125.jpg

IMG_5113.jpg

IMG_5128.jpg

IMG_5117.jpg

IMG_5129.jpg

IMG_5119.jpg

IMG_5130.jpg

IMG_5122.jpg

Ren i dag, og så var det jommen spådd regn i morgen

ja - skulle man ha sett... :rolleyes:

Skrevet

Tusen takk for det Even! Hyggelig at

bildene falt i smak. Ja er meget fornøyd

med "Ditec" lakkebehandlingen, hadde en

lignende behandling på den forrige bilen

("Permashine") og synes absolutt dette utgjør

en forskjell. Og perfekt for meg som ikke

liker å vokse/polere bilen.

Bilen er nå ca. 1.5 år, men det verste er

at jeg allerede - planlegger neste bil

(når denne skal selges om ca. 3.5 år).

Da blir det nok nye BMW 5-serie, sikler

uforskammet mye på den - enda S80'en

uten tvil er en herlig langtur bil.

Blank og fin i pelsen, og får den mulighet

til å strekke litt på bena (og den 5. sylinderen) -

brummer den godlynt fra turboen, (som en litt

for fet hannkatte) den blir så glad så glad,

når den får løpe litt.

Skrevet

Iogmed at temaet her var "Bilder av bil (i sommervarmen)" slenger jeg inn ett bildet av min gamle far sin doning.

Sjelden i bruk på vinterføre, eller når det er overskyet, eller at værmeldinga har spådd regn ett par dager frem i tid.. :grin:

roof-hoodjpg1024.jpg

Dette er en 1931 Chevrolet 2 seter cabriolet med svigermorsete.

Restaurert av gammern iløpet av ca 7 år. Bilen var total grus når delene ble båret inn i verkstedet i flerfoldige kolli, da en eller annen hadde begynt å skru den fra hverandre.

Etter 2 år med studering av alle biter, begynte selve restaureringa. Viste seg da at det manglet mye og dette har delvis blitt egenprodusert eller snoket opp fra mange kanter av verden.

Ikke lett å finne deler til denne da den er rimelig sjelden.

Men resultatet ble slett ikke ille til slutt.

Fremstår idag som sågodt som prikkfri og bedre enn da den var ny.

Ikke spør hvor mange timer som er gått med på dette prosjektet :crazy:

Skrevet

Har ingen bil nå, men kan hive ut bilde av den bilen jeg hadde før jeg flyttet over til andre sida av kula... :) Var dessverre tvungen til å selge den da jeg flytta, beste bilen jeg har hatt, og jeg har hatt mye rart, alt fra nytt til gammelt.. :D

DSC02803.jpg

Skrevet

Siden dette med å vise bil er en trend, så får jeg vel vise beistet mitt, ADVARSEL: Den er ikke temmet!

Bilen kan rutte med hele 90 spreke, franske hester, egen sportsknapp på automatgiren, og den sportslige betegnelsen "Energy". Oh-yes, du ser på en Renault Megane Scenic 1.6 RN

Kan nevne utstyr som; klimaanlegg, radio/cd, komfortable seter med moderne setetrekk - som også går igjen på dørene!! Blendene og kraftige hovedlys samtübercoole aluminiumsfelger - ett must for den moderne ungdom!!

941841.jpeg

Ett bilde av den futuristiske cockpiten:

941847.jpeg

(Nei, det var ikke jeg som kjøpte wunderbaumen).

Håper dere nyter den smakfulle bilen min!

Skrevet

Dæven Øyvind det var fet kjerre!

Ikke har jeg penger til det, ikke noe sted å ha den, ikke tid til å holde på med den, og sannsynligvis ikke tålmodig nok heller, men sett bort fra slike mindre detaljer, så skulle jeg likt å ha en sånn bil!! :cool:

Skrevet

Takker for det Christian, skal overbringe det til gamlefar.

Det nye prosjektet nå er en -34 modell Austin.

Vi var og fikk levert ramma og div deler til sandblåsing her rett før helga så det er igjen en del jobb på den også... Uhhhhuuu.

Du får rope ut hvis du er i nærheten så tar vi oss ei prøverunde i Chevan..

Skrevet

Lars: Den ble bra blank ja! Det eneste "minuset" hvis man skal kalle det for det er at nyere Volvoer generelt sliter med litt appelsinlakk. Eller, er ikke bare Volvo det gjelder akkurat da, mye dårlig finish fra fabrikkene rundt om kring...

Her er i hvertfall tralla mi, skulle hatt noen 18"'ere, men man kan ikke få alt her i verden på en gang heller:

IMG_6349.jpg

IMG_2230.jpg

IMG_2284.jpg

IMG_2174.jpg

Skrevet

Hehe det skal jeg faktisk gjøre til uka... ;)

Grunnen er at vokslaget ikke vil sitte på denne bilen (er flere entusiaster som sliter med det samme og ingen aner egentlig hvorfor) så da må jeg få av den resterende voksen og så har jeg fått tak i noe fine syntetiske greier som blir som et lag med keramisk klarlakk. I motsetning til mye annet likt så skal dette fungere i følge flere tester. :)

Skrevet

Hehe, du får ha lykke til med det da. Men det var igrunn ironi altså!

Likte spesielt bildet fra verkstedet, der ser den jo ekstremt blank ut vil jeg si, og det uten å se fettet, appelsin, eller annet, ut.

Ellers er jo større hjul unektelig fint å se på, men forjævlig å kjøre med, ødelegger bilen, og egentlig ikke såå mye å trakte etter syns jeg. Hver sin smak antar jeg... :)

Skrevet

Jada jeg skjønte det hehe. Bilen er nypolert i år, men som sagt vil ikke voksen sitte av en eller annen grunn så da må vokslaget av før jeg kan legge på noe syntetisk gugge. :)

Det kommer jo selvsagt an på bilen, men 18" felger med 30mm senk på denne passer veldig bra utseendemessig uten at det blir alt for gæli å kjøre med. En del stivere vil det selvfølgelig bli og man vil merke alle ugjevnheter i veien, men noe må man da ofre... :cool:

Men det blir nok ikke noe sånt på meg med det første bare så det er sagt. Først ut nå er nye skikkelige vinterdekk med felger. Solgte de gamle vinterhjulene siden de var så stygge etter 12 år som vinterhjul. Dessuten var det 15"...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...