Skrevet 2. august 2011 13 år Vet ikke om denne har vært postet før her. Uansett så må jeg si dette så heftig ut Mvh Roy
Skrevet 2. august 2011 13 år Er spoileren oppe? Eller er det bare det at piloten svinger hardt til venstre?
Skrevet 2. august 2011 13 år Tror nok det er pga kraftig sidevind. Eller at han forstyrrer luften over vingen, så flyet er på bakken lenger.
Skrevet 2. august 2011 13 år Det kommenteres at det kan ha vært for å kompensere mot kraftig crosswind. Men jeg er ingen pilot...
Skrevet 3. august 2011 13 år Ja når det blåser kraftig fra siden må alle fly holdes på linja ved å legge stikka helt til høyre/ventsre (mot retningen vinden kommer fra) og korrigere med tilhørende tråkking på sideroret motsatt. Etterhvert som fart og løft øker minker nødvendigheten av korrigeringen. Når flyet roterer "krabbes" eller vendes flyets nese mot vinden. Altså motsatt av en sidevindslanding Heftig video! Man kan se på rorutslagene at det var mye vind!
Skrevet 4. august 2011 13 år Kjenner ikke til anbefalt teknikk for avgang i sidevind, men vil anta det er noenlunde likt som for 737: takeoffrun gjøres med balanseror tilnærmet nøytralt, og man legger gradvis inn litt balanseror under rotasjon, akuratt nok til å holde wings level.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.