Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen som vet nøyaktig hvor mange som er savnet. Eller i alle fall vet ikke politiet det.

Avisene spekulerer jo gjerne i det, men man bør som alltid, og som du også sier, ta alt i media med en stor klype salt. Selv politiets egne tall var som vi så litt feil. Men det er tross alt de som har den største total-oversikten, og pressekonferansene deres er det nærmeste fakta vi kommer i denne vanskelige situasjonen.

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Gjerningsmannen har fått 8 ukers varetekt med 4 av dem i issolasjon.

Men en ting skulle blitt vist døgnet rundt på cella hans.

Bilder fra fakkel og blomster tog i hele Norge samt nærbilder av alle blomster og hilsninger fra nære- kjære- bekjente og ikke minst ukjente.

Sitter og ser på div sendinger av alle disse togene her nå og det er helt utrolig hvor hvilken mengder folk som er ute for å vise sin avsky mot denne mannens groteske handlinger.

Nei kaster meg i bilen her og joiner jeg også.

Går ikke an å sitte hjemme nå.

• Moderatorer
Skrevet

Anders ang. Baneheia står det HER , Forvaringsdommen innebærer at Kristiansen kan holdes i fengsel på livstid, dersom dommerne ved vurdering hvert femte år etter soning kommer frem til at han fortsatt er farlig.

Så da mener jeg at jeg har rett idet jeg skrev.

Skrevet
Kansje debatten om politihelikopter nå er ferdig og att vi bør forlange to operative? Vi har en helt annen verden i dag enn da disse makro økonomene fra Blindern gikk ut av skola og entra maktleiten.

Ja her i Sverige, har Polisen hele syv helikoptere fordelt

på fem baser. Jeg ser ofte ett av EC-135 helikopterene

henge over Stockholms by, da de stadig vekk har noe

å gjøre. I tillegg til at to helikoptere er stasjonert

i Stockholm og Gøteborg, er det også maskiner

i: Østersund, Malmø, og Boden.

På tide at man snares tilfører midler til Politiet, slik at

det ene Politihelikopteret man har i bruk - kan være

operativt langt mer enn i dag. Så kan man ha base

for ett helikopter enten på OSL eller et bedre sted,

samt ett i Oslo sentrum.

Skrevet

Sitter og koser meg forran bassenget i Italia, plutselig får jeg en melding:

Det har vært ein eksplosjon i regjeringkvartale i Oslo for ca. Ein time si, skjekk vg.

Ser at det er en del poster som har blitt slettet helt i begynnelsen. Regnte med det..

Tragisk fyr han der. Som advokaten sa, han er en syk mann.

Skrevet

Vær så snill å tilgi meg for dette innlegg, men..... er det virkelig nødvendig å frotse (heter det sån, frossa, på svensk) i avisene gjennom å publisere navnen på de drepte eller savnede? Jeg synds det er helt unødvendig, la de etterlevende være i ro nå!!!!

Skrevet

Jeg bare kan ikke dy meg:

[color:#FF0000][size:14pt]Mission failed![/size][/color]

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4184188.ece

Ungdomspartiene merker stor pågang etter tragedien

Så Breivik har absolutt ikke klart å begrense rekrutteringen til AUF, ei heller til andre politiske ungdomspartier. Og innvandrings- og integreringsdebatten viser allerede tegn til å gå i stikk motsatt rettning av det Breivik ønsket...

Det ser ut til å komme noe godt ut av hele tragedien, og slikt gjør meg faktisk stolt av å være Norsk! :cool:

Skrevet

Selv om jeg ikke politisk sympatiserer med den sida er jeg uten tvil glad for den reaksjonen.

Den demokratiske veien bygges ikke på 1 manns meninger, men helheten av oss alle sammen.

Må vi håpe framtida vil møte denne sosiopaten med enda mer demokrati slik vår statsledelse har erklært.

Skrevet

Man kan ikke regne med nødnettet i den regionen i og med at dekningen ikke er tilstrekkelig utbygd ennå. Det står jo i artikkelen. :) At det derimot var dekning kan man vel se på som en bonus, men de satt vel på reserveløsninger for området i tilfelle.

Skrevet

Det er korrekt at det gamle sambandsnettet til politiet i Oslo på 170.4000 ble satt i drift etter Oslo-bomben som en del av beredskapen. Dette fordi tetra-nettet sålangt enda er under utprøvning. Nå skal det igjen være deaktivert etter hva jeg vil tro.

Skrevet

Grunnen til at det gamle nødnettet ble benyttet var fordi Nordre Buskerud politidistrikt ikke har mulighet til å benytte seg av Tetra ennå. Aftenposten har blant annet skrevet en del om dette i en artikkel om sambandet under aksjonen. Oslo politidistrikt benyttet seg primært av Tetra, dog med litt dårligere kvalitet på grunn av den dårlige dekningen ved Utøya. Begge nett ble altså brukt, men Tetra stod for hovedrollen. Det bør vi være fornøyde med.:)

Skrevet

Jeg slo på den gamle politiradioen jeg har liggende sent utpå kvelden fredag, og som normalt (før i tiden) tar inn Oslo/Asker og Bærum. (Grensen mellom Bærum/Akershus og Buskerud går forøvrig på toppen av Solihøgda, hvor man ser utover Tyrifjorden)

Ikke at det er noe uomtvistelig bevis akkurat, men det var i hvertfall stille som graven på den radioen fra sent fredag kveld til lørdag kveld. Så hvis gammelt samband ble brukt i Oslo mener jeg det isåfall må ha vært tidlig på kvelden, eller svært sporadisk.

Personlig velger jeg inntil annet er bevist, og tro dette bare er atter en sånn vanlig sutre-greie, som klaging over politiets trege innsats, klaging over at PST ikke har anholdt fyren, og andre irrasjonelle ideer man sikkert lett kan få når det er så mye følelser og grusomheter i sving.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...