Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

• Moderatorer
Skrevet

Vi skal ikke ta det for gitt at kjente terrorister tar på seg ansvaret for dette om de sier dette, de liker publisitet for det de driver med , så mener vi får vente å se hva Politiet finner ut istedet for å spekulere for det blir helt feil

De dypeste tanker til de innvolverte i denne saken fra denne kanten, det er tragisk at sånt skjer i lille Norge

Må legge til !!!!

Håper inderlig Politiet pga.dette får betydelig mere midler i ettertid så de kan gjøre jobben de skal i samfunnet vårt

Skrevet

Jeg takker gud for at senga mi var så utrolig god i dag. Jeg skulle vært i Oslo rett bak regjeringskvartalet kl 15 idag, men jeg forsov meg og våknet ikke før 1530 noe som gjorde at jeg ikke kom meg til Oslo. Sitter å tenker på hva som kunne skjedd hvis jeg hadde våknet og fulgt planen idag :S

Skrevet

Hvorfor skulle man ikke overleve i Oslo selv om 7 ut av over en halv million mennesker i selve Oslo ble drept i en tragedie idag? Man må tross en slik tragedie prøve å sette ting litt i perspektiv også. Og det bør heller ikke være en overraskelse at slike ting kunne skje i Norge, selv om det idag var en etnisk gal nordmann som stod bak iflg. de siste nyhetene fra media.

Skrevet

Vi skal ikke bli redde Cristoffer, men kansje vi skal bli mer observante?

Vi skal bry oss mer når noen rundt oss, enten det er folk i nabolaget, eller på en cafe som får vår intuisjon til å reagere. Er det en nabo som kansje sliter og er i ferd for å falle i feil hender? Er det en samtale på en cafe, buss terminal eller på skolen som ikke helt henger på greip slik att magafølelsen er på hugget?

Vi har glemt å bry oss fordi vi tror att det er gæernt, men jeg har sjøl mista noen som ikke fikk hjelp av nettop den grunnen. Ingen brydde seg før vi sto i kjerka og gråt.

Om ikke jeg bryr meg om nabon, så hvordan skal han/hun få hjelp der den finnes?

Gjør vi ikke noe forskjell i vår nærmeste sfære så hva slags menesker er vi egentlig?

Skrevet

Har som sagt aldri sett en uniformert polititjenstemann/kvinne sitte i sivil varevogn og garantert aldri alene.

Har selv oplevd å ha en enslig politimann i uniformert kjøretøy 100 meter unna mens jeg sleit med å holde en voldsmann nede i bakken. Først når en ekstra patrulje kom til stedet fikk jeg hjelp. Det var ironisk sett rett nedafor der bilbomba smalt i ettermidag. Uttafor inngangen til Operapasasjen. Tjenstemannen hadde ganske enkelt ikke tilatelse til å gripe inn så lenge han var alene.

Skrevet

Nei det stusset jeg også på, at en politimann kommer så utrustet med skuddsikkervest og det som er i følge vitner, helt alene.. Men en logo eller et emblem kan gjøre mye med tilliten dessverre.

Ser nå på twitter at det går rykter om navn og adresse til gjerningsmannen. Håper for all del disse stemmer, slik at man ikke henger ut uskyldige.

Skrevet

Folk er blitt naive Haldor, noe gjernings personen og det eventuelle miljøet vedkomende hører hjemme i var fullt klar over.

Tragisk nok ble denne naiviteten ett titalls meneskers skjebne i ettermidag.

Jeg har en blanda følelse av raseri og fortvilelse i kveld.

Skrevet
Ser nå på twitter at det går rykter om navn og adresse til gjerningsmannen. Håper for all del disse stemmer, slik at man ikke henger ut uskyldige.

Bildet ser ut til å stemme overens med det som Tv2 har sladdet i sine artikler ihvertfall... Men som du sier så håper jeg for all del at dette ikke er en uskyldig.

Edit: Det andre bildet som Tv2 har offentliggjort av ham (dog også pixelert) er også klin likt et av profilbildene hans på Facebook.

Skrevet

Grusom dag for Norge, og vedkommende har jo ikke utrettet den dritt for sin egen sak engang. Bare meningsløse drap.

Sosialismen vil nok stå enda sterkere nå enn noen gang!

Blir mye tanker i hodet når man skal prøve å sove inatt..

Skrevet

Når massemedia kaller han en konservativ kristen har massemdia meldt inn sin egen avskjedsøknad for etteretlig journalistik. Faen for ett kolektivt faglig "selvmord". Att de greier å sove om natta med slike karakteristikker uten grunnlag i fakta? Jeg blir stadig vekk oppgitt over pressa.

Her har minst ti unge og engasjerte menesker gitt det største offer neon kan gi så spiller den kunskapsløse pressa på disse offer for å fremme en sak som ikke eksisterer.

Jeg trodde ikke jeg kunne bli mer desilusjonert i kveld men jaggu greide hylekoret i Akersgata å gjørra den enda verre.

Nei, nå skal jeg ikke la meg provosere mer av slike nek i diverse regjerings posisjoner eller i pressa men heller la de avdødes minne få fred.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...