Clamer F. Meltzer Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 et spekuleres i om det er samma fyren men det ser jeg ingen grunn til å tru på. En time fra Youngstorget til Utøya inkl, båt turen er ikke mulig Mulig du har bedre innsikt enn politiet, men det er vel snakk om iallefall 2 timer tid. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Utrolig trist og skummelt at sånt skjer med Norge. Like ille om ikke verre med skytedrama på AUF sommerleir samtidig, der uskyldige ungdom blir henrettet. Siter
Birger Blomvik Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Jo,Sindre har det bra.Har svømt over til fastlandet og har det etter forholdene bra. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Ja, leste det! To klassekamerater var også der, og gjemte seg i skogen mens skytingen pågikk... hvertfall etter hva jeg har hørt Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Flott å høre at Sindre har det bra iallefall. Siter
Fred Solli Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Det var en godmelding blant mange dårlige nyheter idag. Mine tanker går til alle fine ungdommer som har opplevd ett mareritt der ute idag. Jeg finner ikke sterke nok ord til å beskrive hva noen får seg til å gjøre. Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Ikke la oss være vær vemmelige mot hverandre her nå Clamer. Katastrofen er for alvorlig til det. Jeg hørte det var en time mellom hendelsen fra media og trakk min konklusjon deretter. Det kan kansje vise seg å være en person, da sansynligvis psykotisk sådann som står bak, men la oss få fakta fram før vi konkluderer. Jeg mener jeg var forsiktig i min antagelse, men om ikke så beklager jeg det. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Det er nå "bekreftet" 9-10 døde ungdommer på Utøya Siter
andreas nærbø Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Tragisk alt dette som har skjedd. Bra Sindre har det bra. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Helt forferdelig, har enda ikke helt gått opp for meg at noe slikt kunne skje i lille Norge. Godt å høre at Sindre er i god behold. Siter
jan erik Sand Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Den falske politimannen var på begge åstedene http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080596 Siter
Lars B. Frostad Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Ett par bilder på denne linken, som viser den økte beredskapen på OSL: http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/oslo/terror/sikkerhetsberedskap/17416554/ Til nå er ni bekrefet omkommet på Utøya, samt syv bekreftet omkommet i Oslo sentrum pga. bomben(e). Så da er man allerede oppe i 16 stk. drepte, ufattelig trist på alle måter. Dog kommer det rapporter inn, om at det har kommet inn mange hardt skadde bl.a. fra Utøya, så dette tallet kan nok fort desverre stige. Til de som evt. skal ut og reise fra OSL i morgen: Politiet har innført skjerpet grensekontroll for all inn- og utgående utenlandstrafikk. Flytrafikken går som normalt ved Oslo Lufhavn. Reisende bes beregne ekstra tid. Sist oppdatert: Kl 20.25 Siter
Tommy Bernes Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 En forferdelig tragedie! Mine tanker går til foreldre og pårørende. Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 for ett par timer sida leste jeg att vedkomende på Utøya var høy, lys og av nordisk utseende, og da tenkte jeg, har vi fått vår egen Timothy McVeigh her til lands? Mye tyder på att dette er en sinnsforvirra fyr trigga av en politik vedkomende ikke aksepterer. Det skal uansett bli intersant, selv med det tragiske utganspunktet det har hatt å få vite hvem, og hva som lå bak. Norge er ikke det samma når vi våkner i morra som det vi våkna til i dag tidlig. Må vi minnes de tapte som våre egne barn, brødre og søstre og ikke som fremede grå individer. De ti mintutta det tok i dag før jeg fikk kontakt med jentungen var ille, men verre er det for dem som ikke får sine hjem i kveld. Siter
jan erik Sand Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Jeg bor like ved svenskegrensa og her stopper de alle bilene på vei ut av landet. De er vist på jakt etter en spesifikk bil, de er også tung bevæpnet. Siter
andreas nærbø Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Håper de tar jævelen som står bak dette og gir ham livstid elelr dødsstraff !! Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Det ble jo nevnt tidlig i ettermidag om en bil med fire menn som forlot Youngstorget og som vitner opfatta som i flukt. Kan jo være att de paserte tilfeldig og dro fra stedet i rein frykt pga bomba like mye som om dem hadde noe med saken å gjør. Etter hva jeg har plukka opp fra media er ikke den bilen og de fire menn nevnt noe mer utover kvelden. Kansje er dem sjekka ut for alt vi veit. Siter
Sivert Indergaard Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Personen som er pågrepet er norsk, opplyste justisminister, Knut Storberget. :crazy: Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Livstid ja, dødstraff nei. Du kan ikke straffe en person som er død. Da snakker vi om hevn, ikke straff. Vi er større enn som så selv i sorgen over de tapte. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Ser i Vårt Land at Ansar al-Jihad al-Alami påtar seg ansvaret for bombene: http://www.vl.no/samfunn/article137846.zrm ... personling heller jeg nok mer mot en sammenheng mellom bombene og skytingen på utøya. At bombene og atentatet mot utøya skulle sammenfalle såpas godt er neppe bare et "tilfeldig sammetreff"... Men det er og blir teori, nå håper jeg politiet klarer å nøste opp trådene sine slik at vi får vite hva som har hendt, og hvem som står bak... Siter
jan erik Sand Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Kanskje det er dem de ser etter, stopper iallefall alt som kommer kjørende. Vi tok å kjørte gjennom der istad og de sjekker bare førerkort. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 På dette feltet holder det ille å kun straffe den ene personen, men det må kontinuerlig jobbes mot terror og for demokratiet slik at vi senere slipper slike hendelser. Siter
Christian Paulsen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Ser i Vårt Land at Ansar al-Jihad al-Alami påtar seg ansvaret for bombene: Jeg syns generelt det er en uting at pressen så gladelig videreformidler våset fra slike organisasjoner så tidlig. CNN går også on and on om Al-Qaida i denne saken, Norges trykking av karikaturer, innblanding i Afganistan, osv. Sånn sett syns jeg det offentlige Norge gjør rett i å bare avvise spekulasjoner akkurat i dag. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 livstid elelr dødsstraff Hvis det i såfall er han som er pågrepet som står bak dette så får han livstid, husk at livstid i Norge ikke er livet ut Kondolerer til ofre og pårørende. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Enig med Paulsen her. Nå har de gått ut med info om den pågrepne, og han er norsk. Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Demokratiet er jo i annan prioritet hos folket i forhold til tre dagers, fødselsperm og en vanvittig pensjon så demokratiet sliter ja. Men jeg heller mer til att dette er en syk person med nok inteligens til å utføre en slik aksjon og samsvarende manglende medmenesklighet. En Timothy McVeigh med andre ord. De finnes og med den raseringa av det psykiatriske helsetilbudet vi har fått etter "landsmoderen`s" populistiske håndtverk så er jeg ikke overaska om det er her svaret ligger. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Hører rykter om at Tetra har stryket på ildprøven, det gammle nettet skal visst nok være i bruk igjen. Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Han er Norsk javel, hva sier det egentlig? Er det Norge som er problemet bør vi kansje se hva vi driver med internt,,,,eller hva mener du? Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Livstid er ikke livet ut nei, men det er noe som heter forvaring. Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Har kikka mye på Al Jazera i kveld Cristian og dem har hatt en utrolig god og balansert dekning av saken, ikke helt uventa slik jeg har oplevd dem det siste året. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.