Gjest Geir-Finstad Skrevet 21. juli 2011 Skrevet 21. juli 2011 Hei, nå har jeg kjørt 7 land på en dag og det var først når jeg komm til Norge jeg begynte og se etter kamotelt, folk som gjemmer seg i brukar etc. Er det dette riktig, skal ikke disse beskytte oss, ikke jakte oss? se på denne linken. Gale matihas med rekord jeg mener det er noe skikkelig galt med holdningen., ka du tror? Siter
Kai Dreyer Skrevet 21. juli 2011 Skrevet 21. juli 2011 Dette kommer opp igjen og igjen. Greit det er moro å kjøre litt fort, men hvis man holder seg innefor den satte grensen, så er jo ikke dette ett problem. Det er vel ikke politiet som har gal holdning, men mange av bilsjåførene i dette landet, samt andre land også. Og nei, jeg er ikke noe verdensmester i trafikken selv. Og uansett, om du må begynne å se etter "kamotelt" så betyr det vel at du har kjørt for fort selv? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 21. juli 2011 Skrevet 21. juli 2011 Og om du noen sinne finner "kamo-telt" langs veien er oddsen dårlig for at UP står bak... Dersom du har problemer med fartskontrollene bør du heller sørge for å stemme FrP ved neste valg. Å skyte på politiet er skivebom, de gjør bare den jobben myndighetene har satt dem til å gjøre... (en personlig notis: jeg skulle ønske det politiet tok inn i bøter og forelegg faktisk ble tilbakeført politiet på en slik måte at de fikk litt resursser til andre oppgaver også, slik som oppklaring av tyveri med kjent gjerningspersmann...) Siter
Magnus F. Meese Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Norsk politi er banditter? Nei. Det norske folk er derimot flinke til å sutre over konsekvensene av egne handlinger. Når jeg kjører for fort, er jeg svært klar over at det kan komme til å svi i lommeboka. Det er ingen andre enn min sin feil, skulle jeg få en fartsbot. Det kommer til å være surt som F, men jeg kommer da aldeles ikke til å klandre han som gjør jobben sin. Å klage og kjefte over politiet på grunn av en bot er direkte tåpelig. Jeg er forsåvidt veldig enig i at midlene burde gå til politiet, dagens politibudsjett er omtrent like tåpelig som veibudsjettet. Og nei, jeg er ingen engel når det kommer til fartsgrenser, det er ikke det jeg sier her. Men jeg er veldig klar over mulige konsekvenser, både økonomiske og andre. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Alle er vel klar over fartsgrensene som eksisterer langs norske veier, og når vi da velger å overskride disse fartsgrensene så gjør vi en kalkulert risiko. Dvs. vi tenker ikke på en evt. ulykke, men først og fremst på om onkel politi står rundt hjørnet eller ikke. Vi kalkulerer ofte med at onkel ikke står rundt hjørnet, men noen ganger er han der... og ja.. da vet vi også at det koster. Det er noe vi alle er klar over... og sutrer og klager man da... ja... da har man bomma, man har med vitende og vilje tatt en kalkulert risiko over at man kan bli stoppet av onkel politi..... den som er med på leken må tåle steken... Siter
Marius Sparby Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Kjører du for fort, eller farlig/uansvarlig, må du regne med å bli tatt. Og du har INGEN andre enn deg selv å skylde på. Det er som oftest en god grunn til at fartsgrensene er som de er her i landet. Og unnskyldningen mange har om at de er gode sjåfører etc er irrelevant, siden a: folk er gjerne ikke så gode som de tror, b: det spiller ingen rolle hvor gode folk er siden noen ikke kjenner sin egen/bilens grenser og dermed forårsaker ulykker på den måten. Om du er redd for kamotelt i veikanten, Geir, så bør du vel heller begynne å følge de fartsgrensene som er satt. Som du sikkert vet så er de ikke veiledende... Politimannen i den artikkelen gjør jobben han er ansatt for å gjøre: luke ut folk som kjører for fort/farlig. Og de er det ganske mange av. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Det jeg ikke liker med det er at det er så jævlig dobbelmoral.. selv fyker de også til hytta og fjellet som alle oss andre i helgene. (en personlig notis: jeg skulle ønske det politiet tok inn i bøter og forelegg faktisk ble tilbakeført politiet på en slik måte at de fikk litt resursser til andre oppgaver også, slik som oppklaring av tyveri med kjent gjerningspersmann...) Ja, dette var jo dagens smarteste Gunnar! Du forstår du også at du da vil få bot for enhver minste feil du gjør, det være seg å glemme blinklys, kjøre med feil lys eller kjøre på sperrelinje pga. hindring i veibanen. Nei ellers takk sier nå jeg.. Se til USA feks. Var jo ikke lenge siden det var opp en sak om en syklist som ble bøtelagt av politiet da han syklet utenfor sykkelfeltet pga. at det sto en politibil i sykkelfeltet. Ganske så tragisk spør du meg. Kjører du for fort, eller farlig/uansvarlig, må du regne med å bli tatt. Og du har INGEN andre enn deg selv å skylde på. Altså det er forskjell på å kjøre fort og å kjøre farlig.. en 60-sone kan fint tåle at du ligger i 80-90 for å si det slik, uten at det nødvendigvis er farlig. Om det er farlig kommer an på flere ting som miljø, vegstandard/kvalitet og bredde på veien, og selvsagt om man bedriver hasardiøse forbikjøringer. Dette er vel det som er mest avgjørende. Det virker som det norske folk tror at å kjøre fort er synonymt med å kjøre farlig, men det er jo alt annet en sannheten. Folk tror også at fartsgrensene som er satt alltid er riktige, men det er de nødvendigvis ikke sannheten alltid. Siter
Marius Sparby Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Hvorfor er det dobbeltmoral? De blir tatt på lik linje som alle oss andre om de kjører uvettig eller for fort. Kanskje de får et par kilometers avslag for å kjøre for fort p.g.a. yrket sitt i sin egen hjemkommune/fylke, men jeg kan love deg om at hvis en UP-mann fra Vestfold kjører som et svin i Agderfylkene og blir tatt, så ryker mer enn bare lappen. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Så klart er det dobbeltmoral, det er tilogmed korrupsjon! Så klart driver de å ringer hverandre, avtaler og forhører seg om kontroller når de sitter der på tur. De er tross alt kollegaer og mennesker, de og. Man får jo gå om man blir tatt i kontroll av bekjente eller kollegaer. Det er jo kommet opp saker med dette, og det er sikkert veldig mange flere som aldri ser dagens lys. Tror dette er ekstremt utbredt, husk at alle tjener på det sånn sett, iallfall de innad i politiet. Dette blir som kompistjenester å regne. Jeg kjenner selv en som jobber i politiet, og jeg får absolutt ut informasjon jeg trenger for å legge/grise ivei til hytta om jeg vil Siter
Lars Hassel Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Enda godt at det har blitt innført et strengere prikksystem i prøvetiden på førerkortet, slik at sånne som deg blir fjernet fra veien før det skjer en alvorlig ulykke! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Se der ja, det ble fart. Jeg har ikke fått en prikk på et år, bare så det er sagt. Det jeg synes er helt håpløst er holdningen, dvs. Som politi så skal jeg prøve og gjemme seg, kamuflere seg så de kan ta borgeren. Slik er det overhode ikke i europa, der er holdningen en helt annen. Og til dere som ikke har sett politi med laser i kamotelt, ja da har du rett og slett ikke kjørt nokk. Jeg er klar for at regler overholdes, men stiller sprøsmål tegn ved agendaen rundt det og gjemme seg for og ta flest mulig, det har med inntekter og gjøre, det er i hverfall ikke slik nedover på kontinentet. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Om jeg vil skrev jeg, det betyr ikke at jeg gjør det. Men det er greit å vite at man ikke trenger å nistirre farts-nåla på turen. Du er vel utstyrt med adaptiv cruisekontroll og fullt spekter? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Og så må vi tenke på at det er Finansdepartementet som har bestemt bøtesatsene. Siter
Morten Ruud Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Ny post for å røre litt opp i agurk-tidene her på forumet, skjønner jeg. Ser at denne "Har dere ikke bedre ting å gjøre"-holdningen fortsetter i beste velgående, i forhold til politiets prioriteringer og arbeidsområder. UP er et svært viktig organ som driver med trafikkovervåkning, men også har et enormt flott utgangspunkt for å jobbe mot mobile vinningskriminelle pga. at de er ute å kjører hele dagen, og dermed har muligheten til å stanse mistenkelige biler. Utifra førerkortbeslagene hans vil jeg garantere at han har klart å unngå mange farlige, og kanskje til og med dødelige situasjoner. Årsaken til at han er mer effektiv vil jeg tro er at han er ute i en sivil motorsykkel, som ikke er noe trafikanter forventer. De ser jo alltid etter sivile Volvoer og uniformerte Passater. Trafikkovervåkning mener jeg er en svært viktig oppgave, og mye viktigere enn andre av politiets oppgaver som f. eks alt kontorarbeidet med å ta imot utlendinger som kommer til Norge. De fleste utlendinger som kommer til Norge er ikke her for å være kriminelle, men for å levere inn søknad om fortsatt midlertidig oppholdtillatelse mens UDI jobber med oppholdssaken deres. Ser også saken om politiets prioriteringer i det siste, men slik er det bare. To joggesko som ble stjålet fra skohylla i et treningssenter mens du var ute å trente blir nedprioritert, og sannsynligvis henlagt. Antageligvis har ikke treningssenteret videoovervåkning der skoene står, ansatte og kunder har ikke sett noe, og dermed blir det umulig å finne gjerningsmannen. (selvopplevd, og ikke bitter) Og hvis politiet virkelig prioriterer trafikken så sinnsykt mye fordi "mannen i gata" er så enkel å ta. Hvor mange ganger har dere blitt stanset i en trafikkontroll i år? Har ikke blitt stanset av politiet i en kontroll på mange år jeg. Siter
AMO Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Så klart er det dobbeltmoral' date=' det er tilogmed korrupsjon! Så klart driver de å ringer hverandre, avtaler og forhører seg om kontroller når de sitter der på tur. De er tross alt kollegaer og mennesker, de og. Man får jo gå om man blir tatt i kontroll av bekjente eller kollegaer. Det er jo kommet opp saker med dette, og det er sikkert veldig mange flere som aldri ser dagens lys. Tror dette er ekstremt utbredt, husk at alle tjener på det sånn sett, iallfall de innad i politiet. Dette blir som kompistjenester å regne. Jeg kjenner selv en som jobber i politiet, og jeg får absolutt ut informasjon jeg trenger for å legge/grise ivei til hytta om jeg vil[/quote'] Jeg skulle i utgangspunktet holde meg unna denne tråden, men når noen går for langt føler jeg en plikt til å si fra. Og nå har du gått for langt. For det første: Ansatte i politiet undergår strenge krav under både opptak til utdanning, utdanningen i seg selv, praksisperioden under utdanningen og etter utdanningen. Det kreves særs gode holdninger, det kan jeg skrive under på. At du greier å utbasunere at "Så klart driver de å ringer hverandre, avtaler og forhører seg om kontroller når de sitter der på tur. De er tross alt kollegaer og mennesker, de og.", det sier litt mer om din egen snevre virkelighetsoppfatning enn den jevne polititjenestemann. Dette er ikke tilfelle. Og i den lille grad det blir gjort, så er det ikke ulovlig, politikontroller offentliggjøres på lik linje med alt annet av offentlig informasjon. At du greier å påstå at slik "sniking" er en kultur i politiet, det vil jeg ha meg frabedt på vegne av politiet. For det andre: Polititjenestemenn får ikke "gå om man blir tatt i kontroll av bekjente eller kollegaer." At isolerte enkeltstående tilfeller skjer gjelder alle saker innenfor alle sektorer, men det er fortsatt ingen kultur. Polititjenestemenn er omfattet av nøyaktig samme lover og regler som allmennheten, og får derfor også straff på lik linje med allmennheten. Nå får du ta deg sammen og våkne opp. Basert på innlegget ditt kan jeg med god grunn konkludere med at du ikke kjenner en som selv jobber i politiet, isåfall må det være et særs dårlig kjentmannsforhold. Hadde du vært innvidd i den sektoren i noen særlig grad, hadde du hatt en helt annen oppfatning. Du kan si hva du vil, men når politiet selv ikke kan forsvare seg, så gjør jeg det. Jeg har tross alt bodd sammen med en av dem over en lenger periode med daglig innblikk i hvordan det er. Dermed vet jeg med sikre kilder at det du her greier å påstå ikke har rot i virkeligheten. Du bør holde deg for god til å undergrave offentlige tjenestemenn i embets medfør, enten det gjelder politiet, Forsvaret eller en hvilken som helst annen offentlig etat innen brann, redning og sikkerhet. Det er ikke ville Vesten vi snakker om. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Ja' date=' dette var jo dagens smarteste Gunnar! Du forstår du også at du da vil få bot for enhver minste feil du gjør, det være seg å glemme blinklys, kjøre med feil lys eller kjøre på sperrelinje pga. hindring i veibanen. Nei ellers takk sier nå jeg.. Se til USA feks. Var jo ikke lenge siden det var opp en sak om en syklist som ble bøtelagt av politiet da han syklet utenfor sykkelfeltet pga. at det sto en politibil i sykkelfeltet. Ganske så tragisk spør du meg.[/quote']Er det nå jeg skal si "takk, det samme"? - Trafikken ville fått mye bedre flyt over hele fjøla om folk faktisk brukte blinklysene. De er ikke satt på bilen/motorsykkelen/ect. som pynt, men som en "hei, jeg skal til høyre i denne rundkjøringen, så du trenger ikke vente på meg". Forelegget for å "glemme" (mange ignorerer det rett ut) blinklysene er i grunnen ikke avskrekkende, men samtidig en betimelig påminnelse om at det er meningen at de skal brukes... - "Feil lysbruk" dreier seg ofte om bruk av kurve/tåkelys i kombinasjon med normalt kjørelys (evt. nær/fjernlys). Problemet er at slike "lysorgel" bidrar til å redusere sikten for møtende trafikk (uten nevneverdig forbedring for brukeren av lysorgelet), og dermed også redusere sikkerheten totalt sett. - Å sammenlikne Norsk og Amerikansk (USA) rettsvesen blir bak mål. Jeg kommer ikke på noen andre land hvor du faktisk kan bli tildelt erstattning for noe som er helt og holdent din egen feil. Mer konkret til sykkelfelt og sperrelinjer har jeg faktisk god tro på at både politi og rettsvesen i Norge er såpass fleksibel at de aksepterer at du bryter "grunnreglene" dersom det er nødvendig for å komme forbi en genuin hindring. Og nei, en trailer noen km/t under fartsgrensen kvalifiserer neppe som en slik hindring... Altså det er forskjell på å kjøre fort og å kjøre farlig.. en 60-sone kan fint tåle at du ligger i 80-90 for å si det slik' date=' uten at det nødvendigvis er farlig.[/quote']Dersom fartsgrenser til enhver tid skal fastsettes ut ifra hva som er trygt i øyeblikket måtte vi fått mange flere strekkninger med variable fartsgrenser. Jeg kjenner blandt annet til 60-soner som på senkveld/natt er "egnet" til høyere hastigheter, mens det på dagtid (grunnet bebyggelse, mm.) knapt er forsvarlig å holde 50... Folk som har tatt førerkort i Norge har gjort det med åpne øyne mht. reglene som gjelder. Slutt å klage! Siter
A L Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Takk for flott innlegg Aleksander! Det er jaggu mye finurlige tanker om politiet her som er synd. Jeg har en far som er innstatsleder på Manglerud Politistasjon. Og jeg VET at holdningene til norske politibetjenter ligger langt over terskelen i forhold til mange andre land. Det kan godt hende artikkelen som Geir postet er skrytt opp i skyene, men det forundrer meg faktisk ikke om sitatene som står der er skrevet av ordrett! Norsk politi har en respekt for andre mennesker, og en forståelse som ingen andre her i landet har mener jeg. (Joda, selvfølgelig er det fler, bare ikke ta det ut av sammenheng). At Kenneth slenger ut en haug av påstander som bygger på at det er greit å kjøre 20 km/t for fort skjønner enhver sjel her inne at da skulle han revurdert sin forståelse for risiko i trafikken. Punktum Siter
Øystein Hansen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Nå har jeg nylig vært på en liten 400-mils kjøretur med Geir gjennom Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike og England - og tilbake! Det som slo oss straks vi returnerte til Norge var endringer i hva man fokuserer på. Straks Svinesund var passert, så var fokusen rettet mot brokar, påkjøringsramper, veikryss, bensinstasjoner, rasteplasser osv, for å speide etter politiet og eventuelle kontroller. Angsten for å bli tatt i noen km/t for fort kom krypende... Gjennom alle de andre landene observerte vi ikke politi i det hele tatt, verken på eller langs veiene. De var sikkert der, og luket ut værstingene, men de var ikke synlige i samme grad som her hjemme. Her på berget blir man tatt om man kjører noen ørsmå km/t for fort og det koster skjorta og enda litt til. Det er fotobokser over alt, i tunneler, skjulte bak veiskilt, plassert på steder som er helt meningsløse, og i tillegg enkelte med gjennomsnittsmålinger. Melkekuer - det er akkurat det vi billister er her til lands! Kan nevne fra en annen tur jeg hadde gjennom Europa for noen år tilbake. Vi tilbakela nesten 600 mil. Endestasjon på turen var Valdal på sunnmøre. På veien ned fra Trollstigen ot Valdal var første kontroll jeg så på hele den 600 mil lange turen, og der ble jeg selvsagt tatt i 5-6 km/t for fort i en 60-sone. Da var det under 1 mil igjen til vi var framme. Og, som ikke det var nok, så stod det enda en kontrollpost et par km lenger ned i veien. At kontrollenes hensikt hadde noe annet formål enn å innkassere penger til statskassen vil være latterlig å påstå. Det har i allefall ingen ting med trafikksikkerhetsarbeid å gjøre. --------- Øystein Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Det er dette som jeg mener er sakens kjærne. Her i Norge er det fokus på inntekter, om man ville være synlige for og oppnå trafikk gevinster, burde man som i europa nettop være synlige og ikke bruke taktikker for og ta flest mulig( bak brukar, ligge i skogen, bak veiskilt etc). Det er det jeg synes er forskjellen, dette er nokk ikke den enkelte politi som setter, dette er kultur. Jeg er kjempe for masse politi, og skikkelig utstyr og ressurser, men det slår meg hvor forskjellig det oppleves. Her skal man tjene pæng ja. Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Det er fotobokser over alt, i tunneler, skjulte bak veiskilt, plassert på steder som er helt meningsløse, Denne tenkte jeg også over på min biltur forige helg i Vestfold. Strak vei ned i ei lang dump deretter oppover igjen. Oversiktelig og fint uten kryss av noe slag, og hva står i høyre veikant akkurat der oppoverbakken begynner?? Det er jo glimmrende for en hver vogntog sjåfør som gjerne henter litt mere fart i slike bakker for å prøve å spare så mye som mulig av tullete dyrt drivstoff og forsøke å kjøre så miljøvennlig som mulig. Jeg har også sett en utalelse fra Vegvesent om at fartsbokser ikke blir plassert for å ta så mange som mulig, men at det alltid blir plassert på meget ulykkesbelastede steder.. Kyss enden. Håper alle har fått med seg at det er nye regler på prikkbelastning fra 1 Juli i år..? Ikke rart man kjenner angsten snike seg oppover kragen som det ble sagt her. Og dette er jo bare en liten del av en evt straff. Man får jo også en beskjeden bot avhengig av sin inntekt hvis jeg har skjønt det riktig? Hilsen Prikkfri. (Foreløbig Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Tjene pæng? Tror du det Norske Politi er parkeringsvakter som får betalt i provisjon per bot de skriver ut? Den eneste grunnen til at politi ligger i buskene og speider etter deg, er fordi dine likemenn ikke klarer å kjøre etter fartsgrensen. Dem kjører som svin fordi de har så tro på seg selv som gode bilførere, og ender opp med å ta livet til en familie på fire. En ting er at den personen som uaktsomt drepte familien vil angre i det senere liv, og slutte å kjøre gris, men Politiet prøver å få alle andre kronidioter til å holde fartsgrensene. Norge er det landet med minst kriminalitet i hele Europa i forhold til hvor mange innbyggere vi har. Vi har den minste drapsraten i hele verden! Vi har selfølgelig våre feil i justisetaten, som alle andre land. Men Politiet i Norge er ikke noe mer intressert i å tjene penger, enn å tjene borgerne. De får lønnen sin på konto hver måned som alle oss andre, og de får faktisk elendig betalt i tillegg. Slike innlegg som Rønning kommer med, er så dumt at jeg ikke gidder å kommentere det en gang, men "I rest my case".. Siter
Johnny_Nikolaisen Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Da var det under 1 mil igjen til vi var framme. Og, som ikke det var nok, så stod det enda en kontrollpost et par km lenger ned i veien. At kontrollenes hensikt hadde noe annet formål enn å innkassere penger til statskassen vil være latterlig å påstå. Det har i allefall ingen ting med trafikksikkerhetsarbeid å gjøre. Syns det er morsomt når de gjør det jeg, fin måte å luke ut tullingene som kjører like fort etter å ha blitt tatt første gangen. Kanskje de lærer noe etter hvert. Om politiet gjemmer seg eller ikke driter jeg i, så lenge de er der. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Så det har ingen ting med inntekter og gjøre? tror du at det ikke finnes et budsjett ett eller annet sted på bøter? Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Jeg tror det finnes et budsjett på hva Politiet tror de kommer til å skrive ut i form av bøter. Men jeg tror ikke at norsk Politi regelrett går ut og gjennomfører trafikkkontroller for å tjene penger. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 ja det ble jo rette dagen å kritisere politiet på... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Snakk om og kapre et billig poeng i en trist sistuasjon :-( Siter
AMO Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Geir har helt rett her. Hold sakene adskilte for ordens skyld, i tillegg har de ingen som helst relevans overhodet. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Jo jo men de viser jo alt annet enn banditt fakter. Tror vi bare skal konkludere med at de gjør nok den jobben de gjør med rette på alle områder som trafikk til katastrofe. Sorry ikke meninga å skylde på noen trådstarter eller forsøke dårlig humor. Så det skal jeg være den færste til å beklage. Men jeg er jaggu glad politiet gjør den jobben de gjør. Det var jeg igrunn den gangen jeg var ung og hurtig bak rattet og mistet førerkort med dertil bot og ny førerprøve også. Siter
per berge Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Har du blitt ilagt noen ekstra tusenpaller i "bomavgift" Geir? :grin: Ligger en innbetalingsblanket pålydende 4500 her også,,,ett eller anna sted,,,,,,,Lurer på jeg, om jeg forfemseksempel scanna den blanketten, speilvendte kontonummer og la på rosa farge i bytte mot den gule, om jeg da fikk betalt fra Romerike politikammer istellafor? :confused: Men det finnes steder i Norge hvor selv lasermåling ikke er mulig,,,,grunnet for kort avstand,,, http://www.aftenposten.no/bil/article4180489.ece Siter
AMO Skrevet 22. juli 2011 Skrevet 22. juli 2011 Nå skal de imidlertid rydde opp så godt de kan.- Løsningen blir sansynligvis å samle alle skiltene på en stolpe. - Med oppheving av 30-sonen og nytt 30-skilt på samme stolpe? - Ja. Det kan virke rart' date=' men alt må være formelt riktig. Et soneskilt med fartsgrense er ikke det samme som et fartsgrenseskilt, sier Lykke.[/quote'] I rest my case. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.