andreas nærbø Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 Heisann ! Har vert på ferie fra den 29 Juni til 10 Juli. Som dere nok har sett fikk jeg sitte i cockpit fra Stavanger til Bergen. Og som sikkert noen her vet jobber faren min i Hurtigruten. Derfor ble det en Hurtigrutetur denne sommeren også. Dette er min fjerde tur med Hurtigruten. Har reist 3 ganger med gamle MS Lofoten og så med MS Nordlys, som dere skal få se. På turen tok jeg over 3000 bilder så kommer nok litt etterhvert. brukte 3 minnebrikker på turen. Det ene måtte kjøpes på turen pga bildeplassmangel. Da begynner jeg bare med bildene. TEKST UNDER BILDENE !! Kommet meg ombord og sjekker ut brua. Står på dekk 5 og ser utover fjorden. Mens det selvfølgelig regna i Bergen. Går rundt for og bli kjent. Her er en kiost/kafeteria på dekk 4. Ett bilde til av broen. Da var vi begynt seilingen mot vårt første anløp Florø. Tenkte, hvorfor ikke gå ut på dekk og se meg litt rundt. Bak på dekk 7 er det god plass til og sitte/stå og se på naturen. I Ålesund sjekket vi dybden. Her er litt av båten og min Far. På vei inn Geriangerfjorden. Når vi kom inn så vei dette ! På vei ut av Geriangerfjorden. Siter
andreas nærbø Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Skrevet 20. juli 2011 På vei til Molde hvor vi treffer MS Nordstjernen. Molde is in sight ! MS Nordstjenen går når vi kommer. På vei utover mot Hustadvika. Når jeg blir vekka av faren min klokken 07:35 går jeg og spise frokost og så går jeg opp på brua for og se når vi går til kai i Trondheim. Her er bilde av det. På MS Trollfjord Rørvik next ! Den kvelden vi gikk ut mot Hustadvika gikk jeg og min mor opp i baren og jeg ble kjent med bartenderen Dimitriz. Han var veldig hyggelig og her har han laget drink til meg ! (Alkoholfri) En gruppe som kom. Tok ikke så mye bilder i Rørvik. Dagen etter møtte vi MS Lofoten. Bodø Lufthavn ENBO BOO På vei ut fra Bodø så jeg SeaKingen. Trollfjorden ved midnatt. Finnsnes dagen etter. Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 Fine bilder!! Når vi kom inn så vei dette ! Hva synes du om båten min? Siter
andreas nærbø Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Skrevet 20. juli 2011 Tromsø rett etter. Enda en drink. Den var til min mor. Honningsvåg. Her lå 2 cruise skip bare det ene på dette bildet. Her ble det kjøpt en samehue til meg selv ! Undtegerte på Nordkapp ! MS Polarlys MS Nordlys i Kirkenes Vardø Senere ble det skikkelig gammal tungsjø. Kommer til og legge ut mere bilder i morgen eller Fredag av Lofoten. Er så nydlig at det er FOR mye bilder til at jeg gidder i denne posten så vi hopper frem til Svolvær +++ Vi møtte igjenn MS Lofoten på vei til Stamsund. Siter
andreas nærbø Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Skrevet 20. juli 2011 Så hopper vi helt ned til Molde hvor vi treffer tvstjerna vår MS Nordnorge. Sonedgang Ålesund ved midnatt Bergen og turen er over. Alt i alt har det vert en fantastisk tur med MS Nordlys og i det hele Hurtigruten. Takker kapteinen for at jeg fikk være med. Hyggelig besetning ombord var det også. Anbefaler en tur med Hurtigruten. Legg gjerne igjenn en kommentar. Andreas Siter
Lars B. Frostad Skrevet 21. juli 2011 Skrevet 21. juli 2011 Aj aj, lekkert! Takker for utrolig mange flotte bilder, av en spektakulær sjøreise. Mange blinskudd her ja! Siter
Kai R Sivertsen Skrevet 21. juli 2011 Skrevet 21. juli 2011 Fantastisk fine bilder , tusen takk for hyggelig opplevelse , hadde sommer jobb på gamle Finnmarken en gang i fortiden,men er kjempe fint å oppleve turen igjen via dine bilder. MVH Kai Siter
Gjest Egil Johnsen Skrevet 21. juli 2011 Skrevet 21. juli 2011 Takk for flotte bilder. Hurtigruten er jo etter min mening en perle som mange ikke har vært klar over. Vel, etter NRK sitt stunt, så har vel de aller fleste blitt klar over den fantastiske reisen. Men mange tror vel at en tur med båten vil koste mange tusen. Vel, for de som vil ta en stunttur, så har jeg følgende tips: Etter min mening er en av de flotteste etappene Lofoten/Trollfjorden, det vil si etappen mellom Bodø og Tromsø. Denne etappen vil koste ca. 850 kr. Dette er uten lugar, men man skal jo se naturen, ikke sove. Skal man ta en helgetur, så tar man fly til Bodø på en lørdag. Båten går 15:00, og er framme i Tromsø søndag kl.14:30. Man tar så fly fra Tromsø. Avhengig av prisen på flybillettene, så vil en slik tur komme på ca. 3000 kr. Skal man ha garantert fint vær, så blir det dyrere pga. at flybillettene (da bestiller man jo så snart man ser at værvarselet ser bra ut). Man kan jo ta båten sørover, men da må man ha to netter på hotell. Da vil jeg anbefale at man tar båten fra Harstad om morgenen, og tar den til Bodø (Den ankommer Bodø kl. 02:00). Et bedre, men litt dyrere, alternativ er å overnattet på Stamsund, og tatt fly fra Leknes dagen etterpå (ville da benytte dagen til å se meg omkring). Et moment til fordel for Bodø. Flymuseet ligger jo der, så jeg vil jo anbefale at man tar det med seg på turen. Vel, dette var bare et lite tips til en helgetur. Egil Johnsen Siter
Even Rognlien Skrevet 21. juli 2011 Skrevet 21. juli 2011 Nydelige bilder Andreas! Fint med noe utenom det vanlige.Mange fine motiver du har plukket ut her, og bildene har både skarphet og kvalitet! Så ut som du hadde en fin tur Siter
Sivert Indergaard Skrevet 21. juli 2011 Skrevet 21. juli 2011 Flotte bilder Andreas! Vanskelig å finne kun èn favoritt! Siter
andreas nærbø Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Skrevet 23. juli 2011 Takk for komentarer folkens Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.