Skrevet 19. juli 2011 13 år Air Canada får en bot på kr: 70.000.- da flyselskapet har forpliktet seg å kunne betjene passasjerer ombord, både på engelsk og fransk - siden Canada er tospråklig. To passasjerer er nå tilkjent denne summen, da de opplevde å måtte snakke engelsk til de kabinansatte ombord når de skulle bl.a. bestille en 7-up brus; da Air Canada ved flere anledninger ikke hadde fransk- talende kabinansatte ombord. Hele saken her: BT.no: "Ble nektet betjening på fransk - fikk 70.000 i erstatning": http://reise.bt.no/reise/article4177532.ece
Skrevet 20. juli 2011 13 år På tide å lære seg fransk og ta seg en tur med fly i Canada? Kan fort betale hele ferien og litt til det tydeligvis..
Skrevet 20. juli 2011 13 år Vet ikke helt med dere, men for meg ble høydepunktet denne kommentaren: Det tar vel ikke lange tiden før våre nynorsk elskere kommer på banen overfor SAS og Norwegian. Spennende tider vi går i møte. Nå vet ikke jeg med resten av gjengen her på forumet, men jeg kan ikke minnes å ha blitt betjent på rent bokmål/riksmål ennå. Og det er egentlig like greit, for jeg trives godt med dialekt... :grin:
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.