Roy Ekeblad Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 Jeg og Carl Nelson (her på forumet) hadde en hyggelig tur i går sammen med våre MD-11ér. Vi fløy til Værnes. Det rare er at Carl sitt fly (pluss en russer som var med oss) ble hengende i luften 10m-15m over bakken, både på rullebane og ved gate. Mitt fly står trygt på bakken. Jeg har Trondheim-Værnes X installert, men det har ikke Carl, kan det være problemet? På Gardermoen og Sola funket det greit. Noen forklaringer? Mvh Roy Siter
Morten Ruud Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 Flyplassene som er standard i Microsoft Flight simulator trenger absolutt ikke å ligge der de egentlig skal. Jeg har forstått det slik at rullebanene ligger tålelig greit, men landskapet, taxiways og terminaler kan ligge flere meter "feil" i forhold til hvordan det skal ligge korrekt i virkeligheten. Ettersom du har et scenery som følger virkeligheten vil de som bruker standard Værnes ligge feil i forhold til deg.Lite å få gjort noe, om ikke Carl og russeren kjøper seg Værnes X. Men det er forklaringen på forskjellen. Siter
Carl Waylon Nelson Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 Jeg må også si at når Roy landet så var det bare halefinnen som stakk opp av rullebanen. Jeg måtte bare si til Roy at flyet hans så ut som finnen på en hai heheh Siter
Andrew Thomsen Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 I virkeligheten er Værnes sloped. 17 meters høyde i øst, cirka 5 meter i vest. MS har da, fornuftig nok, satt høyden for hele flyplassen til 17 meter. Et kompromiss. Værnes X har hele flyplassen senket til 5 meter. Derfor ser du haifinner. Siter
Roy Ekeblad Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Skrevet 3. juli 2011 Da er problemet løst Andrew & Morten, da må Carl kjøpe Værnes for FSX Takker for svar Mvh Roy Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.