Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og Carl Nelson (her på forumet) hadde en hyggelig tur i går sammen med våre MD-11ér. Vi fløy til Værnes. Det rare er at Carl sitt fly (pluss en russer som var med oss) ble hengende i luften 10m-15m over bakken, både på rullebane og ved gate. Mitt fly står trygt på bakken. Jeg har Trondheim-Værnes X installert, men det har ikke Carl, kan det være problemet? På Gardermoen og Sola funket det greit. Noen forklaringer?

Mvh

Roy

920061.jpeg

920066.jpeg

Skrevet

Flyplassene som er standard i Microsoft Flight simulator trenger absolutt ikke å ligge der de egentlig skal. Jeg har forstått det slik at rullebanene ligger tålelig greit, men landskapet, taxiways og terminaler kan ligge flere meter "feil" i forhold til hvordan det skal ligge korrekt i virkeligheten.

Ettersom du har et scenery som følger virkeligheten vil de som bruker standard Værnes ligge feil i forhold til deg.Lite å få gjort noe, om ikke Carl og russeren kjøper seg Værnes X.

Men det er forklaringen på forskjellen.

Skrevet

I virkeligheten er Værnes sloped. 17 meters høyde i øst, cirka 5 meter i vest. MS har da, fornuftig nok, satt høyden for hele flyplassen til 17 meter. Et kompromiss. Værnes X har hele flyplassen senket til 5 meter. Derfor ser du haifinner.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...