Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå til innkjøp av RC bil tenkte jeg..

Hva mener folket man bør kjøpe?

Det står vel mellom TRAXX EMAX eller TRAXXAS Nitro Revo 3.3

Pris ikke spes. viktig, men holder meg under 6000,-

Skrevet

Jeg har selv en EMAXX 3905 som jeg har konvertert til børsteløs. Jeg vil på det sterkeste anbefale elektro hvis man ikke har en forkjærlighet for å sitte og fikle med småtteri. Hvis man ikke vet helt hva man gjør, så blir det ofte mer skruing og fikling med nitro enn kjøring.

Videre vil jeg også minne om at på elektro så har du hele dreimomentskurven tilgjenglig fra 0 RPM - noe du ikke har på nitro. Ikke tvil om at elektro har kommet seg fryktelig, med LiPo-batterier og børsteløse motorer. Jeg kjører fint 1 time+ med min bil, med blandet kjøring. Slik den er nå så er den drevet for ca 80+ km/t og det er MER enn fort nok!

Kort sagt: ELEKTRO! Ganske enkelt helt rå kraft!

Skrevet

Enig med siste taler. Gå for elektro, om du ikke er spesielt interessert (i trøblete motorer osv). Elektro danker vel ut nitro på bil også nå etterhvert vil jeg tro. Gjør ihvertfall det på helikopter.

Skrevet

Rå kraft ingen tvil med elektro , men du må belage deg på noen tusen i kjernekraftverk til batteriene. Har konvertert til elektroheli og det er ikke noe pinglepakker til lipo som blir brukt. Snakk om 2000-4000 kroner får ett sett med 12celler 4000-5000 40-60c mah pakker.Ca 130-200 amp man kan trekke ut av dem. Også skal man ladde disse opp på sånn ca 15-20min. Og da bør man ha noe 1000w strømforsyning + en DUO ladder som takler 15-20 amp per utgang. Men så er dette versting oppsett og. Så pengene dem forsvinner ut .. haha

Men jeg kommer fortsatt til å bruke nitro ja , blir vel å komme med 120 motore snart isteden for 90size som brukes idag. Vet ikke hva som er standarn i bil verden , skal man ha billig lipo så er kina det billigste alternativ å handle fra. hobbycity.com er vel grei.

Hvor store pakker blir brukt til bil da?..

Skrevet

Jeg vil heller anbefale deg å vente med aluminiumsdelene til du kjører i stykker originale deler - på den måten kan du få sett hva som trenger å oppgraderes (plastdelene er forbausende robuste!). EMAXX er et godt valg og jeg er sikker på at du blir fornøyd! Det er fordeler og ulemper med både nitro og elektro, men det er slett ikke til å stikke under en stol at det er langt fler vedlikeholdstimer pr kjøretime på en nitromotor enn på en elektromotor.

Skrevet

Aleksander: Nei, det er det ikke.. E-Revo har et helt annet oppheng blant annet, progressiv fjæring og slikt snacks.. Jeg hadde Slayer, som er en nitro version av samme platform, bare litt kortere.. Den er sinnsykt god å kjøre med, eneste problemet var at det var nitro og ikke elektro.. :P

Men begge bilene er nok veldig gode, men kanskje giret litt mot forskjellig bruk.. E-Revoens oppheng gir den gode egenskaper i høy fart, samt god vandring i oppghenget. E-Maxx er kanskje bedre på hopp og mer ulent terreng.. :) Begge byr selvsagt på mye morro.. :D

Edit: "i opphenget"

• Premium Medlem
Skrevet

"Ikke noe er som duften fra Nitro bruk i noen timer, på tide og ta en pause når hallusinasjonene ble for heftige...."

(Er vel kanskje derfor en er som en er) :/

Sukk, det var tider det, men når mekking gikk over i fra timer og til "årsverk" var det slutt for min del!!! :)

Ps: Savner det...Ja

(Scala 1:8 RC Buggy)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...