Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var veldig interesant å se den videoen som filmer deg bakfra. der ser en hvor mye du tydligvis må jobbe fysisk i cockpiten. Att du legger deg bakpå etter pasering av bøya er det for å presse propellen mer ned i vannet for mer kraft? Og motsat når du bøyer deg frem før bøye paseringa er dette for bedre manøvrering?

Skrevet
Dette er vel for dem er missunlige, og ikke er like mye populare som meg.

 

Det står jeg forsatt for. Det må jo være det siden de må rakke ned på andre for å føle seg bedere.

 

Før du skal få noen som helst respekt eller interesse for motorsporten.

Hvor utrolig selvopptatt høres det ikke ut at du direkte skryter over at folk er misunnelige fordi de ikke er like populære som deg? Du burde fått en real dose bakkekontakt!

 

Jeg vet ikke om du har hatt personlige timer med Petter Northug eller Anna Anka, hvis du tror så høyt om deg selv. Vil du før eller siden gå på en smell. Bare et realt tips.

 

Hvordan skulle det hørt ut hvis jeg skulle si;

"Ah, jeg er uten tvil en av de beste nye pilotene fra Norge for tiden. Jeg startet rekordtidlig med flyutdanningen min, og kan fly et småfly helt alene allerede som 18-åring. Jeg er en av de beste elevene flyskolen min hadde..." etc.

 

Jeg burde kanskje bare snudd meg rundt fra PCen og holdt kjeft. Men nå er jeg så lei av den "nesa høyt i sky" - holdninga di, at jeg bare må få sagt det.

 

Greit du sikkert får noen fans som digger at du er eplekjekk og bedreviter. Men er det noe fans virkelig elsker, så er det en idrettsutøver som er ydmyk, og jordnær selv om han er i pressens søkelys.

 

Du får ikke noe støtte fra meg iallefall, før du endrer holdning.

Skrevet
Var veldig interesant å se den videoen som filmer deg bakfra. der ser en hvor mye du tydligvis må jobbe fysisk i cockpiten. Att du legger deg bakpå etter pasering av bøya er det for å presse propellen mer ned i vannet for mer kraft? Og motsat når du bøyer deg frem før bøye paseringa er dette for bedre manøvrering?

Ja, du må bevege deg heletiden her. Alt av vekt og tilt/trim og lift på motoren er satt på forhond. Vi har ikke mulighet å trimme motor ut eller inn mens vi kjører.

Så allt vi gjør med å balanse båten er med kroppen og vekta du har selv.

Det jeg setter meg bakover etter bøya er for å få mer vekt bak, og mindere av båten i vannet, dette minsker jo friksjon å øker dermed farten. Når jeg lener meg fram er for hvis det er for mye løft som den kan flippe, eller går bare å hopper, det mister man også fart på. Det idielle er å fly med bare litt av båten i vannet. Vi setter oss også fram for å sette båten i sving, som vi får svingt. Hvis ikke hvil man bare skli ut av svingen og svingen blir alt for stor.

 

Jeg tror det har noe med at han prøver å flytte center of gravity, da alle bevegelser skjer rundt dette punktet.

Helt rett, riktig balanse forhold til vind og alt ;)

 

Dette er bildet av meg i VM, i en sving, som dere ser er det ikke mye i vannet da eller, haha

254355_1940091796072_1655736386_1906679_5748534_n.jpg

Dette er fra meg i en sving i VM fra 2009

5611_130161186135_536631135_3667725_4143741_n.jpg

Som dere ser, så er det ikke mye som er i vannet, haha :)

253739_2213019684938_1230916660_2811659_158461_n.jpg

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...