Mads Hjemmen Skrevet 23. juni 2011 Skrevet 23. juni 2011 I det Hjemmen åpner øynene etter en god natts søvn ringer klokka. 05:23 viser tallene og det er på tidemed en tur ned på flyplassen. Med adgang 06:34 fra Torp skal fire turister fraktes fra Sandefjord til Oslos ytterkant, Kjeller. Turen vil flys fra Torp og innover Oslofjorden via Drøbak og Nesoddtangen. [size:14pt]ENTO-ENKJ, 2500 ft, 125 kts[/size] Flyet står klart 06:12 idet jeg ankommer flyplassen. Her er det bare å stige på og spenne setebeltene fast. Flyet blir taxet til rullebanen og tillatelser er mottatt for takeoff. Straks flyet er airborn utføres en left turn ut fra flyplassen og over mot ytterste delen av Drammensfjorden Kameraet er med som alltid og jeg tar et enkelt bilde ut på babord side av flyet. Gatelysene er tent og veiene er tomme. Skyene farger himmelen i alle verdens fineste farger når cruisehøyden er nådd Synes bildet sier sitt. Omsider er Oslo å se i det fjerne og Nesoddtangen står for tur. Skipene ligger klare for dagens reise ut fra Norge. Kameraet plassert i nevene. Anroper ENKJ og får tillatelse til å starte approach mot Kjeller flyplass fra sør/øst. Bilde tatt av en ivrig spotter. Er alle spottere SÅ tidlig oppe? Jøye meg... På final ENKJ. Snart nede nå, og flyet ligger stabilt med flaps og gear ute. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Skrevet 23. juni 2011 VELKOMMEN TIL KJELLER FLYPLASS Bilder må tas, eller hva? En knapp time senere er passasjerene fremme. Fornøyde og klare for sightseeing i Oslo by. ØNSKER TURISTENE ET GODT OPPHOLD I NORGE! Siter
Paulo Fernandes Skrevet 23. juni 2011 Skrevet 23. juni 2011 Fin dokumentering og bra bilder. Likte spesielt bilde hvor kamera er nærme vingen. Siter
Bjørn Svendsen Skrevet 24. juni 2011 Skrevet 24. juni 2011 Nydelige bilder, her manglet det det nesten bare lyden av en god gammel "kriger". Ser ut som om du bruker default DC-3 på bildene, så kan jeg anbefale MAAM sin utgave av DC-3. Jeg bruker selv MAAM sin utgave til en del Bushflying i Canada. (med Gunnar Van Der Meeren sin tekstur for LN-WND) Siter
Mads Hjemmen Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Skrevet 24. juni 2011 Takk for tilbakemeldinger! Ja, stemmer at jeg bruker default DC-3 på disse bildene. Skal sjekke ut MAAM sin, så kanskje skattepengene går med på litt shopping :grin: Siter
Steve Strøm Skrevet 24. juni 2011 Skrevet 24. juni 2011 Jeg flyr mye DC-3 (Virtual Buffalo Airways), og støtter MAAM sin utgave....men soundpackage!!....fine bilder. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.