AMO Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har akkurat sett "Bon Jovi: When We Were Beautiful", en dokumentar om gruppa og deres historie, og i påsken så jeg også "The Harmony Game" om Simon & Garfunkel med fokus på "Bridge Over Troubled Water". Disse falt i smak, og jeg vil gjerne se mer fra alt annet her i musikkverdenen. Så jeg lurer på om noen her inne har et godt tips eller to til gode musikkdokumentarer, enten det er om plateselskaper, artister, grupper, musikalske epoker og lignende. Merk at det er snakk om dokumentarer som tar for seg et tema, og ikke rene konsert-DVD'er som noen kanskje tenker på. På forhånd takk for alle tips! Siter
Magnus F. Meese Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Dog en spillefilm, men "Walk The Line" tar for seg Johhny Cash's liv frem til han giftet seg med June Carter (Cash), en ekstremt god film som jeg ser om igjen titt og ofte. Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Ingen over, ingen ved siden. Metallica: Some Kind of Monster. http://www.imdb.com/title/tt0387412/ Her får man en dyp tur inn i gruppas verden og får se hva gutta sleit med og hvordan di løste flokene. Det var aldri i utgangspunktet noen planer om å lage en dokumentar, men det ble besluttet at "Vi lar kameraene gå" Her er resultatet. Selv om man ikke er en "Headbanger" er dette en film som trygt kan anbefalles. Det ligger også masse dokumentar matriale av Metallica ute på YouTube. En liten prøvesmak: [video:youtube] Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Some kind of monster er en knallbra dokumentar ja. Slenger på Metal: A Headbanger's Journey: http://www.youtube.com/watch?v=Ae_6lYRdu74&feature=related Bra dokumentar som tar for seg de forskjellig metal-sjangrene. Inneholder også et besøk til Norge Og Iron Maiden Flight 666: http://www.youtube.com/watch?v=q6VzJ9FvS9Q&feature=related Denne handler om Somewhere back in time-touren i 2008 hvor de fløy til alle konsertene med "Ed force one". Siter
Roar Andre Nicolaisen Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Kan bekrefte Headbangers journey ja! Virkelig bra dokumentar, og du trenger ikke være metalfan som meg for å like den. Siter
Sandro Stanojevic Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Hva med disse to fra Pink Floyd, hvis du liker musikken deres. Den første handler om albumet Meddle [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=76u5b-IjaZU Denne her er fra Live at Pompeii, her blir det fremført et par sanger pluss noen klipp av et intervju av bandet og litt andre ting [video:youtube] Siter
AMO Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Skrevet 20. juni 2011 Alvorlig gode tips her, må jeg si! Ingen tvil om at Amazon må få litt av skattepengene nå ja. Tusen hjertelig takk, folkens! La gjerne tipsene strømme på! Jo flere jo bedre! Siter
Enok Liknes Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Ingen musikkdokumentar-samling er fullkommen hvis man ikke har "This is Spinal Tap" i hylla. [video:youtube] Siter
Mads Hjemmen Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 Ingen over, ingen ved siden av! [video:youtube]LduXtT3edlI Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 You could'nt pay me to watch that Ellers er det noen gode dokumentarer om norsk black metal der ute. "Det Svarte Alvor" - laget av NRK i 1994, er veldig preget av å ha blitt laget da kirkebranner og drap var "vanlig" i miljøet. "Satan Rir Media" - laget av TV2 i 1999, og viser hvordan media vred og vrengte på fakta for å lage sjokkerende saker om black metal som egentlig ikke eksisterte. "Lydverket spesial - Black Metal" - NRK 2003, en av de mest seriøse dokumentarene om black metal som musikksjanger som jeg har sett. Man finner alt på youtube eller NRK nett-tv. Siter
AMO Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Skrevet 28. juni 2011 En stund siden jeg tittet i denne tråden nå, og tusen takk for gode tips alle sammen! Det setter jeg stor pris på, det er tydelig at det er flere her på forumet som er interesserte sjeler! Jeg har fortsatt ikke mottatt noen av disse jeg bestilte fra Amazon, så jeg venter i spenning! Føl gjerne for å komme med flere tips om dere skulle sitte inne med noen! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.