Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker ikke mye ytelsetap med fraps. Det er naturligvis noe mer aktivitet på CPUen, men det er jo egentlig like greit. Men aktiviteten går ikke på å komprimere videoen. Fraps codecen er så godt som ukomprimert. Det CPUen i hovedsak gjør er å smekke det sammen i en fil og skrive til disk.

Fraps codecen er således lettlest og en fornøyelse å klippe i.

Nå vet jeg ikke helt hvordan Bandicam er, men det ser ut til at man kan velge codec selv, noe som jeg i utgangspunktet er skeptisk til når det gjelder videoprogrammer på PC. Det er så mye jalla å rote seg borti...

Skrevet

Regner med at de 10 minuttene er pr. film frekvens og ikke total? Har ikke lastet ned denne ennå og ser heller ikke den store vitsen så lenge man har betalt for full versjonen av FRAPS. Men som freeware, så hadde det spilt en rolle ja. Ser den ;)

Skrevet

Går bra det Benjamin :) men kan være jeg går over til bandicam for jeg sliter litt med FPS til tider. Ofte så har jeg fps på 15 eller lavere mens den tar opp. Men dette skjer mest på flyplasser som Aerosoft sine Mega Airports og Flytampa :tired: Så på den måten vurderer jeg å bytte :D

Skrevet

Når jeg lager videoer er det sjeldent jeg har mer enn 30 sek kontinuerlig opptak uansett. Så de av dere som vil lage video uten at det blir 10 minutter innflyging og ræl som ingen gidder å se ferdig.. :whistle:

Bandicam, Fraps, 10min eller 30 sek kontinuerlig opptak i freeware-versjonen - Fraps er verdt hver eneste krone. :) Man får en knallsolid codec som tåler litt juling. Også kan folk bruke tid på å klippe litt i stedet for å ha lange sekvenser med nesten ingenting som skjer. Svelg noen kameler og få litt fortgang. ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...