Steinar Grindstein Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Bare for å komme med en påminnelse. Hurtigruta er nå et av de mest naturskjønne områdene den paserer, nememlig Lofoten og Vesterålen. Anbefaler alle som vil ha en flott naturopplevelse om å sette av et par timer i løpe av kvelden for å nyte den flotte naturen der. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Var litt morsom den ambulansen i Svolvær. :grin: Siter
Raymond Bergseng Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Skrevet 19. juni 2011 Var en del artige ting for oss som også liker flyvende ting, som kamerafolka til NRK fikk noen spektakulære bilder av. Først et ambulansehelikopter som kom bort for å "hilse", deretter kom 330 skavdronen med seakingen. Seakingen la seg ved siden av hurtigruta og fulgte den et stykke, til glede for passasjerene som tok bilder i et sett :grin: Etter det dukket det opp et Bell 412 som trolig kom fra Bodø, og som hovret ved siden av hurtigruta en kort stund. Like før ankomst til Svolvær i kveld ble de møtt av fem militærhelikoptre. Usikker på hvilken typer dette var, da jeg fikk akkurat et glimt av det, men jeg regner med at det var 412 det også. Noen hevder også at et F16 tok en lowpass forbi hurtigruten før ankomsten til Rørvik, men dette så jeg ikke selv, så dette kan jeg ikke kommentere på. Ellers har det vært mye fantastiske bilder, musikk og noen morsomme situasjoner så langt av det jeg har sett. Liker forøvrig også at dem filmer båten utenfra av og til. Kameraene som NRK bruker i denne produksjonen skulle jeg gjerne ha hatt et eksemplar av selv Nå er de på vei inn trange trollfjorden, fulgt av en rekke fritidsbåter og en redningsskøyte Siter
Håkon Aarøen Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Det frekkeste kameraet vi har på båten er nok dette: CineFlex Gyrostabilisert, med 110x zoom! :-) Siter
KJ Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Rykte sier at det skulle komme noen F-16 eller no rundt 1900....ikke no ennå EDIT: ny tid 2000 Siter
Håkon Aarøen Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 20:25 kom de :-) Logg inn på www.nrk.no/hurtigruten og klikk deg inn på "4 dager, 0 timer, 40 minutter" langs skipsleden. Siter
Christian Paulsen Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Det frekkeste kameraet vi har på båten er nok dette: CineFlex .. som henger i et wiresystem foran på baugen. Gyrostabilisert' date=' med 110x zoom! :-)[/quote'] Ja, jeg må bare si at for meg som vokste opp med Leikestove og Fjersynsteateret, så syns jeg det er virkelig kult å se at NRK har gått fra å være det traustest av det trauste, på grensen til absurd, til å ligge helt i forkant med nye påfunn og teknologi. De har spennende utstyr, smarte systemer for å unngå satelittskygge, og Torrenter for nedlastning av 1080P kommer on the fly på nettsiden, som i seg selv også er bra laget med bla-muligheter, "radar", "3D", osv. Hyggelig at det ble så stor suksess. Har aldri vært noe motstander av prosjektet, men ville heller aldri trodd det skulle bli så populært, det må jeg bare innrømme. Så om du er innhabil, så får du bare ha gratulerer med hva du nå har bidratt med her Håkon. Siter
Håkon Aarøen Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Jeg skal ikke skryte på meg annet enn at jeg jobber i samme bedrift og produksjonsmiljø; og spesifikt for "Hurtigruta" har jeg bare vært med å sørge for kommunikasjonssystemet i regikontrollen på båten Men du verden så gøy det hadde vært og være med! Så får nok sitte i Oslo og nyte resten av turen gitt! Siter
Raymond Bergseng Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Skrevet 21. juni 2011 Og der ble sjøgangen "på toppen av Norge" for mye for baugkameraet. De har visstnok mistet kontakten med det, men det henger der enda. Vet ikke om de vil prøve å fikse det. Artig å se at de klarte å komme seg inn til Mehamn, tross bølger og en vind på mellom 12 og 24 m/sek. Da fikk de som hadde møtt opp litt igjen for ventinga i ruskeværet Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Vardø rocka jo kystnorge! takk for turen! Siter
Anders Brenna Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Det hadde vært kult med et Hurtigruten scenery til flysimulatorene. Havnebyene langs ruta er utrolig pene, og det hadde vært moro med litt flysightseeing fra lufta langs båtruta. Ekstra kult hadde det vært hvis Hurtigruten kunne blitt lagt inn som en bevegende båt slik at man kunne flydd ut og sett etter den. Det har slått meg at det stort sett er flyplassene som blir godt modellert, men det er jo minst like spennende å fly rundt og titte på stedene rundt om i landskapet. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Da har M/S Nordnorge kommet til siste stopp før returen til Bergen da. En stor takk til NRK for dette! Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Av fly kom i tillegg DA-20 i går kveld på "pass", og i dag mellom Vadsø og Kirkenes kom en P-3, to helikopter og Widerøe, men Widerøe kom ikke på skjermen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.