Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå står ikke verda til påske,,,veøl neste påske om noen skulle falle for fristelsen å korigere meg på dato.

Nå er jammen meg pålitikera, dissa som hanker til seg 700.000Nkr +++ blitt enige om "forvaltinga" av rovdyra i hytt og gevær.

Er det ikke koslig å få være vitne til folk fra Blindern tar ansvar for både Ola sauebonde og Varg,,,nei ikike han Vigernes nei, men han Varg som rusler i skauen på fire poter for å finna og eta sauen som Ola skulle ha til jul. Jeg blir varm i hjertet over att landets aller viktisdgte, og sikkert klokeste jmfr, makta dem har klarer å sette tall og verdier på firbeinte innvandrere fra de dype Russiske skoger slik att alle kan drekka kaffe i godt selskap etterå, vel vitende om att dem har gjort en kjempejobb, en virkelig vrien nøtt er løst.

Nå kan Ola legge seg godt bakpå i godstolen vel vitende om att han kan enklere skyte Varg om han ikke følger avtalen dem har inngått. Flott, Øye for øye tann for tann skal etterleves landet rundt. Nå skal pokker meg ikke bamsefar tru att han bare kan hoppe ut fra ett hi og gulpe i seg en elgjeger eller to utta att det får konsekvenser,,,ja for hele slekta hass for den del. Nevnte jeg øye for øye,,osv?

Men hva med disse menneskehand,,,ehh varg smuglarna som i sin tid henta disse individene, skal de også måtte stå til rette med øye for øye, tann for tann strategi? Gjør dette forliket att det skal bli lettere å avlive disse rovdyrs fetishistene som tross alt har henta disse dyra? diss som for lengst hadde tatt til vette og forlatt Norske bønders teritorium for å søke lykken i mer folketomme Russiske skoger ble brått og brytalt rykka opp fra "rota" for så å våkne opp baki en halvsliten Nissan Cab og sluppet løs mitt i fiendens krigsone. Hvor er grensa for å skyte disse tru?

Mulig det bare er meg som er dum, men hvorfor i alle dager skal vi først subsidiere Ola for å drive saueproduksjon for så å betale enda mer i erstatning pga, noen rovdyr som ble sluppet her av "ondsinna" rovdyr smuglere? Hadde det vært mer økonomisk å bare la Ola finne seg no anna å gjørra for så å importere maten vår fra andre der dem ikke har rovdyr luskende rundt matfatet vårt? Jeg håper nå det kommer ett nytt forlik slik att vi kan fjerne de største rovdyra, de som ikke er uskyldige i denne konflikten, nemlig rovdyrs fetishistene. :confused:

Nå skal jeg ut å klemme ett tre,,,,,,

Skrevet

Mathias, Svenskene la mer eller mindre ned det meste av landet sitt for noen tiår siden ja. Bygda smuldra opp og folk flytta sørover til mer sentrale strøk der det var arbeid. Og dermed fikk rovdyra bedre vekstvilkår. Dette gjalt spesielt bjørn og jerv mens altså ulven ble frakta inn fra de dype Russiske skoger.

Magnus, sarkasme, tja,,,,men det ligger ett budskap i min "tordentale". Jeg føler vel att det benyttes enorme resurser på å være snill mot rovdyra mens landbruksnæringa må bøte. Og når da disse rovdyra ikke har hatt naturlig levevilkår her de siste hundre åra føler jeg det blir som att vi forvalter en dyrepark i stort format. Skulle gjerne stilt enkelte rovdyr importører til ansvar for sine handlinger med en hilsen fra vargen, som "uten å be om det", ble ett jaktoffer for Norske helikopter. Jeg skjønner godt bøndas fortvilelse, jeg skjønner godt foreldres angst (begrunnet eller ei), jeg skjønner godt jegernes fortvilelse over å dele elgen med "kunstige" individer. Men jeg hater de som smugla inn de første individene, jeg fortviler over Svenskenes politik, jeg iriterer meg grønn over orske politikere som ikke sier rett ut det som er fakta. det er ikke plass til både Ola bonde og Varg så da får dem velge en istedenfor å trekke lodd om hvor mange dem skal slaktes ned i de kommende år. Sånne resurskrevende "hestehandler" om rovdyra vil bli lagt på bordet for hver rejeringsperiode i år etter år. Så hva får vi da? Politiske vedtak basert på hestehandel om en død sak?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...