Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Johnny, eller noen andre som lurte på noen APU data...

 

Honeywell (Allid Signal) 131-9 (B737-600/-700/-800/-900) og GTCP85-129E/CKB/H (B737-300/-400/-500) APU'en har de følgene "Limitations":

 

1. APU bleed and electrical Load maximum altitude 10.000 ft.

2. APU bleed only maximum altitude 17,000 ft.

3. APU electrical load only maximum altitude 35,000 ft. (B737-300/-400/-500) and 41,000 ft. (B737-600/-700/-800/-900).

4. Do not operate APU above FL 350(B737-300/-400/-500).

5. Successful starts not assured above FL 250 (B737-300/-400/-500).

 

Jeg ser ingen "inflight start limit" for 131-9 i B737 Flight Manual men det ser ut som den har en maximum operasjons høyde på FL 410. Vi har et "APU inflight start" program som er en del av ETOPS programmet vårt og de fleste APU'ene har 100% successfulle starter. Jeg vet at B777 APU'en (331-500) kan fint starte på FL 410 og flyet og APU electrical load er sertfisert til 43,100 ft. APU bleed er tilgjengelig opp til 22,000 ft.

 

Håper dette hjelper litt Johnny...?

 

Dag

Skrevet

Var nok jeg som var litt usikker på "inflight start limit"

på AS 131-9B...

Har bladd litt manualer... Og fant ut stort sett det samme

som deg...

På Classic: max "anbefalt" inflight start limit 25000ft.

På NG: No limit... "[smil]"

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …