Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Bare en liten heads-up til de som skulle være interessert i å følge med på landingen til Endeavour... den er planlagt til ca 08:35 norsk tid, på Onsdag morgen.

NASA har lagt ut info om bakketrekkene, for henholdsvis runde nr 248 (som blir landing 08:35) og 249 hvis de må utsette det litt (som isåfall blir litt over halvannen time senere ca kl 10:10) her: NASA - Automated DOL PAD (DOL PAD = DeOrbit and Landing Preliminary Advisory Data)

Av de to alternativene, blir begge natt-landinger på KSC, så de blir ikke nødvendigvis de mest publikumsvennlige... men pytt, pytt!

Hilsen T

Skrevet

Skal sees! Har følgt med på de fleste av NASA sine aktiviteter nå, så kan vel få med meg denne og :)

Skrevet
  • Forfatter

De har utført sin "Deorbit burn", så nå er de på vei nedover... Landingen blir ca 08:35...

/T

Skrevet

1 mach speed på 10000 fots høyde hørtes heftig ut. Har jeg tolka det korekt da altså? Ser sånn ut hvertfall i det de paserer Titusville.

Edit, Sorry, var vist jeg som ikke hadde riktig bilde på google earth. blush blush,,,,

Skrevet

Sitter å venter nå :)

Skrevet
  • Forfatter

Google Earth og stream'en fungerer virkelig godt! Stilig å følge med!!

/T

Skrevet
  • Forfatter

De tar alltid en runde slik som det... da har de energi til å korte ned ruten hvis noe skjer, såvel som å forlenge den.

De svinger i en "HAC"... "Heading Alignment Cone".

/T

Skrevet

Okey, Var en spennende seanse,,,,dvs helt til det forb,,,,,a trådløse i huset her knakk sammen 10-15 sekunder før landing. Hadde på TV2 så jeg fikk jo gode bilder derifra alikevel.

Vel, da er ei lang epoke over, så blir det interesant å se hva som blir alternativet i fremtiden.

Skrevet

Epoken er ikke helt slut endnu. Atlantis skal op (de sigter på 8. juli) inden de er helt færdige.

Med STS-135 er "bare" en fragtmission, der er ikke nogen spacewalks eller andet.

Skrevet
  • Forfatter

Det blir spacewalk mens STS-135 er der, men den blir gjort av 2 ISS astronauter (Ron Garan blir en av dem).

STS-134 var riktignok siste gang shuttle-astronauter gjorde spacewalks...

/T

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …