Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Sliter med at AS6 henger en time etter med METAR. Finnes det noen som helst mulighet for å endre på dette? Så jeg får den som er nyest hele tiden Siter
Even Rognlien Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Flyr du på vatsim bør du huke av for "VATSIM Online Weather" så du får samme METAR som ATC og andre fly bruker. Hvor gammel vatsim METARen er varierer mye, men ligger som regel en time etter ekte metar. Grunnen er vel at Vatsim ikke har råd til en feed med mer presise metarer. Delayen er forøvrig større i andre deler av verden. I USA hender det vel de bruker METARer som er bortimot 7 timer gamle. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Problemet som jeg tenker Reidar har er at AS har gammelt vatsim vær, opplever det som standard at AS henger 1-2 metar sykluser(30-60 min) bak vatsim serveren. Da med innstillingen til vatsim online weather. Er nok noe en må leve med om en bruker AS. Siter
Paulo Fernandes Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Har du prøvd å lage en flightplan i ActiveSky? Da pleier som regel tidspunktet på METARen å stemme. Siter
Paulo Fernandes Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Jeg lagde en flightplan i ActiveSky etter ha satt flyet mitt på gaten på ENGM. Da fikk jeg akkurat samme tid på METARen i AS som i Squawkbox Correction: På ankomst var været flere timer bak Vatsim-været. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.