Gå til innhold

Ipad 2

Gjest Lars Johansen

Anbefalte innlegg

Gjest Lars Johansen
Skrevet

Hei!

Jeg skal kjøpe meg Ipad 2, men har et spørsmål angående abonnement. På hjemmesiden til Apple kunne man legge til et simkort fra Telenor eller Netcom i bestillingen, men man kunne ikke kjøpe noe abonnement, må det kjøpes utenom eller følger det med simkortet. Skjønte ikke helt opplegget der. :grin:

Skrevet

Det må du kjøpe utenom.

Men sånn jeg har forstått det, koster det vel penger å få nytt simkort fra levrandørene. Så det skader jo ikke å bestille et simkort når det ikke koster noe ekstra fra Apple Store.

Hvis du allerede har en smarttelefon med fastpris på internett kan det være en god idé å sette opp abonnementet med tvillingkort. Så slipper du å betale to abonnement. ;)

Skrevet

Jeg bestilte tvillingsim fra OneCall, og det fungerer helt kanon. Bruker telefonen svært lite til sånt nå, så all datatrafikk går i hovedsak via iPaden. 500mb/mnd kan høres lite ut - men selv jeg har vanskelig for å fylle den kvoten. Man er jo som regel et eller annet sted med WiFi uansett. Men det er godt og befriende å ha 3G til rådighet.

Skrevet

Eventuellt så kan du ha en telefon med 3G-abo på, og som kan fungere som et trådløst aksesspunkt og på den måten spare deg for å måtte ha to abo (ett for telefon, ett for iPad).

Aberet med det er at du tapper strømmen på telefonen ganske fort, men hei, reiselader er flott.

Skrevet
Eventuellt så kan du ha en telefon med 3G-abo på, og som kan fungere som et trådløst aksesspunkt og på den måten spare deg for å måtte ha to abo (ett for telefon, ett for iPad).

Aberet med det er at du tapper strømmen på telefonen ganske fort, men hei, reiselader er flott.

Så sparer man også litt penger på at man slipper å kjøpe tablet med 3G. Bruker denne løsningen selv på min Acer Iconia

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...