Gjest Lars Johansen Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Hei! Jeg skal kjøpe meg Ipad 2, men har et spørsmål angående abonnement. På hjemmesiden til Apple kunne man legge til et simkort fra Telenor eller Netcom i bestillingen, men man kunne ikke kjøpe noe abonnement, må det kjøpes utenom eller følger det med simkortet. Skjønte ikke helt opplegget der. :grin: Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Det må du kjøpe utenom. Men sånn jeg har forstått det, koster det vel penger å få nytt simkort fra levrandørene. Så det skader jo ikke å bestille et simkort når det ikke koster noe ekstra fra Apple Store. Hvis du allerede har en smarttelefon med fastpris på internett kan det være en god idé å sette opp abonnementet med tvillingkort. Så slipper du å betale to abonnement. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Hvis du har et simkort fra før av, som du kan bruke til data kan du jo også bruke den å Hvis du har muligheten til det. Tvillingkort er det beste. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Jeg bestilte tvillingsim fra OneCall, og det fungerer helt kanon. Bruker telefonen svært lite til sånt nå, så all datatrafikk går i hovedsak via iPaden. 500mb/mnd kan høres lite ut - men selv jeg har vanskelig for å fylle den kvoten. Man er jo som regel et eller annet sted med WiFi uansett. Men det er godt og befriende å ha 3G til rådighet. Siter
Marius Sparby Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Eventuellt så kan du ha en telefon med 3G-abo på, og som kan fungere som et trådløst aksesspunkt og på den måten spare deg for å måtte ha to abo (ett for telefon, ett for iPad). Aberet med det er at du tapper strømmen på telefonen ganske fort, men hei, reiselader er flott. Siter
Mathias Næss Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Eventuellt så kan du ha en telefon med 3G-abo på, og som kan fungere som et trådløst aksesspunkt og på den måten spare deg for å måtte ha to abo (ett for telefon, ett for iPad). Aberet med det er at du tapper strømmen på telefonen ganske fort, men hei, reiselader er flott. Så sparer man også litt penger på at man slipper å kjøpe tablet med 3G. Bruker denne løsningen selv på min Acer Iconia Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.