Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk tåler ikke at andre gjør suksess i ting, rett og slett. Derfor blir de nødt å dra ned på deg, men det viser jo bare hvilke mennesker de er...

Jeg synes dette er rått! Og enda råere at du er kjent utad, sier jo bare litt om Norge. Bare stå på videre! :)

Og tilslutt, i den videoen er det en remix av eller toner fra Requiem for a Dream eller er dette bare noe jeg hører? :P

Skrevet
Vet ikke om det skal forklares...

EDIT:

Blir litt cocky kanskje, å snakke om at ALLE I HELE VERDEN kjenner til deg og er fan av deg. Bare min mening :)

Alle i BÅTSPORT miljøet ja, hvis du har meg på Facebook, gå inn på min profil, se på anntall. Så ser du deretter på alle profilbilder etc. Der ser du 80-85% av alle mine venner er innenfor Båtsport. Og ja, allefall en fra hver verdensdel.

Dere kan også se på min hjemmeside i min gjestebok. Linken er www.fredriksenboatsport.com

EDIT:

Og tilslutt, i den videoen er det en remix av eller toner fra Requiem for a Dream eller er dette bare noe jeg hører? :P

Ang den filmen er jeg ikke sikker. Desverre, det er det internationale forbundet UIM og promotor som har laget filmen

Skrevet

Det handler ikke om det Kenneth. Det er måten det blir fremstilt på. Det blir for dumt av deg å si at "hvilke mennesker de er..." fordi du ikke kjenner oss :)

Ikke noe personlig mot Marius, men fremstår fort litt cocky når man fremstiller det på slik måte.

Skrevet
Folk tåler ikke at andre gjør suksess i ting' date=' rett og slett. Derfor blir de nødt å dra ned på deg, men det viser jo bare hvilke mennesker de er...

Jeg synes dette er rått! Og enda råere at du er kjent utad, sier jo bare litt om Norge. Bare stå på videre!

Og tilslutt, i den videoen er det en remix av eller toner fra Requiem for a Dream eller er dette bare noe jeg hører? :P[/quote']

Jeg tenkte jeg skulle avstå fra å kommentere denne biten da jeg synes det er unødvendig å bringe temaet på bane, men:

Det du skriver Kenneth, det er jo ikke det det er snakk om. Mennesker er forskjellige, vi oppnår forskjellige mål i større og mindre grad av stor variasjon. Uten måloppnåelser i livet ville verden stått fullstendig stille, og vi ville aldri sett den grad av fremgang her på jorden i løpet av dens levetid som vi har gjort. Janteloven er noe mange støtter seg på, det er ikke dermed sagt at den har rett. Men; den gir en god pekepinn på hva slags holdninger vi bør strebe etter å utvikle og stå for, og et sentralt ord i denne sammenheng er ydmykhet.

Faktum er at graden av ydmykhet fra trådstarter kanskje kan fremstå som noe fraværende. Det er ikke dermed sagt at det er tilfelle, å trekke konklusjoner basert på forumvirksomhet, og uten å kjenne til vedkommende personlig, kan være vel så risikabelt som å utvise manglende ydmykhet. Det er likefullt den egenskapen jeg tror flere her etterlyser, blant annet ved å uttrykke at det "fremstår som litt cocky." Selvfølgelig gjør det det, det er jo ingen hemmelighet. Her kan man trekke sammenligninger til Iceman i Top Gun, Zlatan Ibrahimovic i internasjonal fotball, Petter Northug i langrennssporten og til og med Jens Stoltenberg i debatten vedrørende veterandagen 8.mai og Kongens tilstedeværelse, eller mangel på sådan.

Det finnes noe som heter at man ikke skal la berømmelse gå til hodet på en. Og forutsetningen for det er å kunne se verdien av ydmykhet. Som sagt, jeg sier ikke at Fredriksen utviser mangel på ydmykhet. Det jeg sier er at det derimot ikke er snakk om at enkelte ikke tåler at andre gjør suksess. Og at du retorisk konkluderer med at disse du sikter til er dårligere mennesker enn dere andre som berømmer Fredriksens meritter, det synes jeg er lavmål. Det mener jeg vitner om manglende ydmykhet fra din side også. Man skal ikke skue hunden på hårene.

Skrevet

Vet ikke om jeg kan si jeg synes at Marius forteller han er dyktig og annerkjent skal være noe værre en folk som forteller om PPL sertifikater, flyger yrker, beståtte prøver på opptak til flygeleder eller trafikkstyrer for min del.

Er han dyktig og god så syns jeg igrunn han skal være stolt av det, dette er garantert en sport med et trangt nåløye for å slå igjennom. Om han er båtsportens svar på en kommende svar på Valentino Rossi, Michael Schumacher så kjør på sier jeg og takk for innblikk i en verden som er langt fra hva jeg leser og bryr meg om til vanlig!

Lykke til videre i karrieren!

edit: slik jeg ser det kom kommentaren "husk at jeg er kjent..." ut fordi han begrunnet hvorfor han hadde fått tillattelse om å poste de og hvorfor han hadde fått disse bildene på mail. Hvis jeg forstod rett ;)

Skrevet

Anders Merch Grønmyr

Er han dyktig og god så syns jeg igrunn han skal være stolt av det, dette er garantert en sport med et trangt nåløye for å slå igjennom. Om han er båtsportens svar på en kommende svar på Valentino Rossi, Michael Schumacher så kjør på sier jeg og takk for innblikk i en verden som er langt fra hva jeg leser og bryr meg om til vanlig!

Lykke til videre i karrieren!

Takk skal du ha. Det er drømmen. Noen av mine forbilder er Marit Strømøy som denne posten handlet om som flippet. Hun satte racing historie på lørdag som var. Første kvinne noen sinne som tar POLE i International racing, og da gjeller det ikke bare båt.

Ett annet forbildet er selfølgelig Pål Virik Nilsen som jeg har nevnt før i denne posten. Nå kjører han i år for ikke mindere enn 3 team. Hoved satsningen hans er for MARITIMO Offshore Racing i Australia, i den Australske serien, som han har vunnet 3 ganger på rad sammen med Piloten i båten Tom Barry-Cotter fra Australia. Samt kjører han for ett Engelsk C1 team for trening og også for ett Svensk F2 team når han har tid til det.

Men største forbildet er vell kanskje Guido Cappellini fra Italia. Som ikke har vunnet F1 serien 10 ganger. Han er 10 ganger Verdens Mester i F1 båt. Ikke en gang Michael Schumacher har klart det. Guido er også eier av F1 båt fabrikanten DAC.

Det ligger så mye mer bak enn bare å gjøre ett race.

Du må være i fysisk god form.

For å få lisens må vi ha Legeavtest for utvidet kjøretøy HVERT ÅR. Ikke en gang noen andre trenger det hvert år nesten.

I klasser som F2, F1, C1 og andre klasser, stilles det krav om super lisens, da må du ta en utholdens test, for å måle oxsigen opptakk osv.

Samt vi må ha en turtle test hver 14 mnd, dette er samme som alle helikopter piloter og forsvares flyvere må ha.

Så ja, dette er garantert en sport med et trangt nåløye for å slå igjennom.

edit: slik jeg ser det kom kommentaren "husk at jeg er kjent..." ut fordi han begrunnet hvorfor han hadde fått tillattelse om å poste de og hvorfor han hadde fått disse bildene på mail. Hvis jeg forstod rett

Jepp det er helt rett.

Skrevet

Aleksanders kommentar oppsumerer vel det hele. Ydmykhet Marius, ydmykhet. Du er altfor eplekjekk. Beklager å måtte si det. Ellers så ønsker jeg deg lykke til videre og håper du blir størst i verden. :)

Skrevet

Joa, du er flink Marius. Den skal du ha, men jeg bet merke til en ting.

hvis du har meg på Facebook, gå inn på min profil, se på anntall. Så ser du deretter på alle profilbilder etc. Der ser du 80-85% av alle mine venner er innenfor Båtsport. Og ja, allefall en fra hver verdensdel.

Det kan ikke være så mange innenfor båtsport i verden da, du har litt over 2000 venner, mens godeste Mr. Strømøy (Ja, han Tore ja) måtte lage seg en ekstra profil p.g.a for mye venner. Og han var bare på tv i noen år :grin:

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Stå på Marius...drit i lamere som ikke klarer og se havet for vann.....vær stolt og fokusert for din proffesjon, jeg heier og er ihvertfall stolt av det du har fått til.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...