Joakim Hagen Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Her er tråden for de som har kjøpt eller vurderer OMSI. Kan fortelle litt om spillet: Du kjører buss i Berlin etter krigen. Dette er ikke som City Bus Simulator som noen kanskje har prøvd. Neida her går du ikke rundt som sjåfør eller noe. Her er du kun sjåføren, i ett 1980ish berlin som kjører 2 etg. dekkere. Selv er jeg en entusiast for busser, og kan fortsatt ikke glemme tidene da MAN SL bussene kjørte her i lille Molde(De gjør det fortsatt men det er veeeldig sjeldent) Første gang jeg så noe om OMSI kan være så langt tibake som i 2008. Men da var det langt fra ferdig og jeg syntes det så forferdlig dårlig ut(uten å tenke at det skulle ta 3 nye år før det kom i butikken) I mars kom jeg over en video som var fra OMSI som nettopp hadde kommet i shoppen til Aerosoft. Tok meg 2 minutter fra jeg avslutta videoen til jeg hadde kjøpt det! Det er så steika realistisk at det skulle ikke gå! Fra lyd til passasjerer. Jada Passasjerene er noe du virkelig må tenke på. Kjører du for raskt i en sving så får du virkelig høre kjefting på tysk! Har opplevd å bli spurt om jeg prøver å være Michael Schumacher(ehh.. vent nå ett sekund. Var han kjent på denne tiden da? Det har jeg ikke tenkt på... ) Men uansett! Når jeg så den siste videoen fra utviklerne av spillet så hørte jeg de gamle traverne som kjørte her i Molde by. Jepp! Like var de inni også, bare at den er SD og ikke SL som vi har her. SD = 2 etg. Spillet er sånn utviklet at det er lett for en som kan med koding osv å lage nye busser og mods. Ja stort sett ALT kan endres på. Fra Map til lyd. Derfor tror jeg OMSI blir den beste simulatoren for buss i lang tid fremover. For mulighetene er store!! Kommer til slutt med videoen som fikk meg til å kjøpe spillet(ååh, hør på lyden da!! ) Til dere som vurderer å kjøpe så kan jeg si hva som fikk meg til å trykke "Buy" på sekundet. Håper dere som har andre meninger om buss simulatorer holder dette for dere selv. Så kan vi som er interessert i dette holde posten åpen. [video:youtube] NB: Anbefaler 720 HD kvalitet på videoen. Også full skjerm! Beklager eventuelle skriveleifer.. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Har opplevd å bli spurt om jeg prøver å være Michael Schumaker(ehh.. vent nå ett sekund. Var han kjent på denne tiden da? Det har jeg ikke tenkt på... ) Back to the Future :grin: Tror jeg venter til det komme mods (hvis det kommer). Da skal jeg kjøre Volvo 9700 :cool: Siter
Joakim Hagen Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Skrevet 22. mai 2011 Hehe, ja foreløbig er det lite utvalg av addon busser. Er foreløbig mest mods og repaints til de bussene som er der ja. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Er litt bussgeek du og, Even? :grin: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Nei, men jeg liker smekre kjøretøy med fine linjer :grin: Siter
Steinar Grindstein Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Pokker den ga aisasjoner med det å ta buss i Oslo jo..... Like gærn kjøring. Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 hvilken grafik innstilling har du i ditt spill?? Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Kan fortelle litt om spillet: Du kjører buss i Berlin etter krigen. Dette er ikke som City Bus Simulator som noen kanskje har prøvd. Neida her går du ikke rundt som sjåfør eller noe. Her er du kun sjåføren' date=' i ett 1980ish berlin som kjører 2 etg. dekkere. [/quote'] Hört eigentlich ganz aufregend aus diese Spiele, bin doch ein bischen unsicherob du aber fährst die OmniBus gerade in dem ersten NachKriegjahren oder fährst du in die mehr moderne Zeitsprung während die Jahren von die 80ties hier der Joakim? Siter
Joakim Hagen Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Skrevet 24. mai 2011 Du finner alltid en ny vri du Halvdan! Om google translate gjorde det det skal gjøre. Det har allerede kommet mange nye maps som gamere selv har laget. Der er også Berlin nå i tiden. Desverre har det ikke blitt utviklet nye busser enda. Så du kjører da bare berlin i 2011 med de bussene som er fra 1980 tallet. Siter
Truls Petter Elven Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Artig greier Men selv så foretrekker jeg kjøre store turbusser isteden :grin: Hvis noen er interesserte så kan jeg sikkert poste noen bilder av noen ekte busser av de diverse bussene vi har. Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Var i Stavanger i går, men ingen hadde det inne.. Tror jeg kjøper det her da Hvis noen er interesserte så kan jeg sikkert poste noen bilder av noen ekte busser av de diverse bussene vi har. Ja, det hadde vært spennende! Men kanskje ikke i denne tråden? Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Akkuratt som en Volvo 9700 HD er. Kjør på Truls! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Stilig at dere har så interesse for busser da...så på denne simmen selv, skal teste denne. Er ikke noe buss mann tror jeg man alt som kan kjøres er bra :-) Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Fikk simulatoren i dag. Tok veldig lang tid før jeg kom meg inn i dette, men utrolig kjekt var det! Det var ikke så lett å kjøre.. :grin: Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Hei hvilken grafik instillinger har dere på spillet? Siter
Sivert Indergaard Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Tok veldig lang tid før jeg kom meg inn i dette, Da var vi to Det var ikke så lett å kjøre.. Da var vi også to Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 På de første turene mine hadde jeg veldig mange passasjerer, men nå får jeg ingen.. Noe jeg gjør feil? Siter
Sindre Holberg Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Fikk min review versjon av spillet igår, og har såvidt begynt å sette meg inn i det. Virker veldig bra sålangt, men siden det er så virkelighetstro så krever det også endel for å sette seg inn i det. Nei, so far so gudd! Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 hei lure forsatt på hvilken grafik instillinger har dere på spillet? og har dere WIN7 for jeg får opp feil og hvite busser. Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 hei lure forsatt på hvilken grafik instillinger har dere på spillet? og har dere WIN7 for jeg får opp feil og hvite busser. Har ikke sett på innstillingene enda, har default foreløpig Har WIN7, det eneste for meg er at det av og til tar litt før bussene får farger.. Siter
Sondre_Mælumshagen Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 lure forsatt på hvilken grafik instillinger har dere på spillet? og har dere WIN7 for jeg får opp feil og hvite busser. Høres ut som skjermkortet ditt sliter med spillet. Hvilket skjermkort har du og hvor mange mb/gb er det? Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 Hei jeg har Nivdia Geforce GT 330 2048 MB, har ikke problemer med andre spill. Siter
Joakim Hagen Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Skrevet 27. mai 2011 Har options som allerede var inne. Pc from 2008. Du må ikke undervurdere OMSI. Det tar mye. Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 27. mai 2011 Skrevet 27. mai 2011 jeg fant ut av det, jeg tog og slette det og la det inn på nytt, og nå kjøre det som bare det. Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 28. mai 2011 Skrevet 28. mai 2011 Nå kan man laste ned ny buss http://www.omnibussimulator.de/e-forum.htm Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 hei dere kan gå inn her http://www.omnibussimulator.de/e-forum.htm og laste alt mulig ned. prøv denne, New Berlin-Spandau Map V1.3 den har jeg lastet ned og der er et sted mellom 16 til 17 nye ruter og kjøre. Siter
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 Hei er der noen her som vet hvordan jeg skal få dette til at kjøre i fullskjerm? har prøvet alt men få det ikke til. Siter
Joakim Hagen Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Skrevet 9. juni 2011 Start -> alle programmer -> Aerosoft -> Omsi -> Omsi Fullscreen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.