Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Nå har Norges velkommen tilbake pakke blitt lansert. Så bare å vente på at Ps store kommer opp. Lurer på hva jeg skal velge. Noen som har tips?

Sony Computer Entertainment Europe avslører detaljer omkring Velkommen tilbake-programmet for PlayStation Network-brukere.

Nå som Sony Computer Entertainment Europe har begynt å gjenopprette visse PSN-tjenester, er SCEE stolte av å kunne presentere deler av Velkommen tilbake-programmet.

Når PlayStation Store er tilbake online vil alle PlayStation Network-brukere få tilgang til følgende tjenester i land som har tilgang til PlayStation Store*:

1. To PlayStation 3-spill fra følgende liste:

LittleBigPlanet

InFamous*

WipEout HD Fury

Ratchet & Clank™: Quest for Booty

Dead Nation*

2. De med PSP-kontoer, kan også laste ned to PSP-spill fra følgende liste:

LittleBigPlanet PSP

ModNation Racers PSP

Pursuit Force

Killzone Liberation

3. 30 dagers gratis PlayStation Plus-medlemskap for de som ikke abonnenerer fra før*

4. PlayStation Plus-abonnenter vil motta et 60 dagers gratisabonnement.

5. I tillegg jobber vi med en Velkommen tilbake-gave til PlayStation Home, og vi vil komme tilbake med mer informasjon om dette så snart det er klart.

Skrevet

Det er jo bare halvveis gamle spill som er tilbudt. Etter min mening et utrolig dårlig utvalg, men det overrasker jo ikke. Sony stiller i den samme dårlige selskapsklassen som Activision og Apple, hvor man gir fullstendig blaffen i kundene sine og kun konsentrerer seg om høyst mulig fortjeneste for minst mulig innsats.

En ting hadde vært om man hadde et alternativ til Playstation Network og faktisk kunne benyttet konsollens hovedformål(online gameplay) uavhengig av Sonys tjenester, slik man har det på PC. Da hadde jeg skjønt at utvalget var snevert og halvdårlig, for da hadde ikke Sony kuttet armer og bein av kunder som har betalt flerfoldige tusen kroner for konsoll, spill, utgifter til internettilgang(det må faktisk medregnes det også) for å benytte underholdningsmediet, slik de faktisk gjorde.

Men når Playstation Network er eneste alternativ, og Sony ikke greier å gardere seg mot globale trusler ovenfor sine produkter og tjenester som direkte går ut over betalende kunder, da mener jeg Sony er kompensasjonsberettiget så det holder, og da med en seriøs kompensasjon, for eksempel i form av PSN gavekort eller andre spill og programvarer som er ettertraktet blant majoriteten. Og jeg nekter å tro at majoriteten ville valgt alternativene listet ovenfor heller enn tilleggspakker til nyere spillutgivelser og diverse filmer, for å ta noen eksempler.

Utrolig dårlig kunderelasjon fra Sony sin side, noe som kommer til å slå tilbake på dem senere blant annet i form av tapte kunder til konkurrenter i fremtiden.

Skrevet

Joda, for all del, jeg er veldig fornøyd med det jeg også, Even. :) Egentlig er det no harms done for min del, Sony skylder ingen av oss noe som helst.

Det jeg derimot etterlyser er et alternativt online gameplay system enn PSN og større sikkerhet rundt personlige data for oss som benytter systemet. Det er mye som kunne vært gjort MYE bedre fra den andre siden av nettverket enn det som er blitt gjort. Eneste sikkerhetsmetode jeg mener er godkjent når det er snakk om f.eks. kredittkortopplysninger er ren kryptering, og da avansert kryptering. Noe annet er fullstendig idioti, og et hån mot kunderelasjonene til selskapet. For min del var det flaks at kortet mitt benyttet på PSN var utgått i mars, ellers hadde jeg måttet anskaffe nytt. For ikke å snakke om alle personlige profiler som jeg må regne som kompromittert fordi Sony ikke greier å gjøre jobben ordentlig første gang. Andre selskaper ansetter hackere for å komme truslene i møte, Sony ansetter bare hederlige folk som ikke kan halvparten av faget engang. Det er lov å tenke lenger enn sin egen konsoll, spesielt av et såpass etablert firma som Sony.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...