Skrevet 20. desember 2002 22 år Så har Norwegian Air Shuttle fått "sparken" etter å ha fløyet vestlandsrutene for Braathens i 11 år. Fra 1.april er det slutt, da vil SAS overta rutene selv gjennom SAS Commuter. NAS varsler oppsigelser som følge av dette. Men nå blir det vel Dash8 på disse rutene, eller har de fortsatt F50 i bruk?
Skrevet 20. desember 2002 22 år Ifølge Haalands AI-ruter, så har de fremdeles 3 stk. Fokker. mvh Runar
Skrevet 20. desember 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: I følge SAS selv, har de 6 Fokkere, hvorav 2 av de er Air Baltic sine. 1* YL-BAS Hans 20162 01SEP89 OY-KAE 2* YL-BAT Sigvat 20163 15SEP89 OY-KAF * operated by Air Baltic mao disse to er SAS sine med det er Air Baltic som har leid disse
Skrevet 20. desember 2002 22 år Det er vel bare den delen som heter Norlink som fortsatt bruker Fokkerene i Norge? Eller roter jeg...? Har sjølv en far som er "kæpten" på Dash 8'eren for SAS Commuter. Og han har veldig lyst til å ,rett og slett, slutte på dashen å begynne på fokkern og fly på vestlandet igjen fordi at den er mye bedre. mvh Kurt [ 20.12.2002, 22:18: Endret av: Kurt B. Helgenes ]
Skrevet 20. desember 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: Kurt: Vært mye borte i det siste året? Norlink ble lagt ned for en god stund siden. JA det er sant Jørgen. Det Kommer jeg på nå! Det var noe jeg skreiv i "full fart". Beklager!! igjen! mvh Kurt
Skrevet 21. desember 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: quote: Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen: quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: I følge SAS selv, har de 6 Fokkere, hvorav 2 av de er Air Baltic sine. 1* YL-BAS Hans 20162 01SEP89 OY-KAE 2* YL-BAT Sigvat 20163 15SEP89 OY-KAF * operated by Air Baltic mao disse to er SAS sine med det er Air Baltic som har leid disse Ja, det er jo det jeg sier... Strengt tatt sier du at disse to Fokkeren, som Air Baltic leier, ikke lenger er eid av SAS
Skrevet 21. desember 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: quote: Opprinnelig postet av Tomas Foosnæs: Jeg skjønte ikke det... OK, da. Da setter vi en strek over dette, Lars? heilt i orden Måtte bare skjønner du
Skrevet 25. desember 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: I følge SAS selv, har de 6 Fokkere, hvorav 2 av de er Air Baltic sine. Hmmm... Ifølge SAS's "kommersielle" nettside scandinavian.net har de kun 2 fokker 50 i drift. Vet noen hva det kommer av??
Skrevet 26. desember 2002 22 år SAS har 7 F-50. Har copy/pastet fra SAS aircraft database her... Aircraft Type Present Reg Previous Reg MSN Fuselage No Date Mfg Owner Lessor Operator Equipment Code Version No. MTOW lbs Remarks F50 YL-BAS OY-KAE 20162 P062 01SEP89 SAS Danmark A/S SAS Air Baltic F50 5001 45900 In Air Baltic service. F50 YL-BAT OY-KAF 20163 P063 15SEP89 SAS Danmark A/S SAS Air Baltic F50 5001 45900 In Air Baltic service. F50 LN-RNC 20176 P076 20FEB90 SAS Norge AS SAS SAS Commuter F5N 5051 45900 F50 LN-RND 20178 P078 09MAR90 SAS Norge AS SAS SAS Commuter F5N 5051 45900 F50 LN-RNE 20179 P079 22MAR90 SAS Norge AS SAS SAS Commuter F5N 5051 45900 F50 LN-RNF 20183 P083 26APR90 SAS Norge AS SAS SAS Commuter F5N 5051 45900 F50 LN-RNG 20184 P084 09MAJ90 SAS Norge AS SAS SAS Commuter F5N 5051 45900 Out of service 04MAJ02. Total F50: 7 Ble litt rotete dette, men det står altså at SAS har 7 F-50, hvorav 2 er utleid til Air Baltic og en er ute av service siden 04 mai 2002 [ 26.12.2002, 21:46: Endret av: Sveinung Helgeland ]
Skrevet 26. desember 2002 22 år quote: Så har Norwegian Air Shuttle fått "sparken" etter å ha fløyet vestlandsrutene for Braathens i 11 år. Fra 1.april er det slutt, da vil SAS overta rutene selv gjennom SAS Commuter. Blir nok F-50 til å begynne med... Men dere kan nok se frem til DH8-Q400 utpå nyåret en gang...
Skrevet 29. desember 2002 22 år Forfatter Dersom rutene skal betjenes slik NAS gjør i dag så trenger de minst fire fly, og da må de jo sette inn omtrent alt de har igjen av F50. Så jeg tror vi får se Dash8 nokså raskt, men siden kapasiteten da blir nærmest fordoblet så blir kanskje rutene lagt om med færre avganger. Får vente å se...
Skrevet 29. desember 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: Kurt: Vært mye borte i det siste året? Norlink ble lagt ned for en god stund siden. Ikke riktig... NORLINK er ikke lagt ned, det er Tromsø-basen som legges ned fra april... O når det skjer så opprettes det ny base et annet sted, mulig Bergen...
Skrevet 30. desember 2002 22 år Det var det jeg også mente. At det fortsatt er noe som heter NORLINK,men at de mistet Nord-Norge. Var det ikke så??
Skrevet 30. desember 2002 22 år quote: Dersom rutene skal betjenes slik NAS gjør i dag så trenger de minst fire fly, og da må de jo sette inn omtrent alt de har igjen av F50. Blir vel DENNE flytypen SAS kommer til å benytte seg av på Vestlandet: http://www.home.no/jml/747proto.jpg
Skrevet 31. desember 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: Noen som kan komme med det 100% riktige?[/QB] NORLINK er IKKE nedlagt. NORLINK er den norske delen av SAS COMMUTER, på samme måte som EUROLINK er den danske delen, og SWELINK er den svenske... NORLINK flyr fortsatt med 2 stk F50 i Tromsø, med en i reserve. Fra 1/4-03 flyr NORLINK med 5 stk F50 fra Oslo og Bergen, som operatør for Braathens... Godt nyttår...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.