Raymond Bergseng Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Uke 21(23.-29. Mai), altså om ca. 2 uker, skal det være klart for utgivelse av den tredje utgaven i World of Subways - serien: 'LONDON UNDERGROUND - CIRCLE LINE' fra TML Studios med assistanse fra Aerosoft. Dette blir en T-bane-tur under Londons gater. 27 km fordelt over 35 stasjoner med fotograferte og nøye gjenskapte tuneller og stasjoner. Spillet/simulatoren skal være laget med god hjelp av London Underground selv, og skal også være godkjent av dem. Logoen til London Underground skal de også ha fått tillatelse til å bruke. Les mer og se bilder på utviklingsbloggen deres her og sjekk denne videon: [video:youtube]w1jwq0c-cwM PS 1: TML Studios er også snart klar med spillet/simulatoren 'Bus- Tram and CableCar Simulator 2011 San Francisco' hvor de har gjenskapt store deler av San Francisco, med blant annet over 1200 buss-stopper PS 2: Legg forøvrig merke til at rallyspillet 'Dirt 3' er ute 24. Mai. Denne gangen inkluderer det et vinterkledd Lillehammer som en del av 3 nye baner. For de av dere som bruker Steam, er spillet nå til forhåndssalg til den hyggelige prisen 36 Euro (ca. 280 kr.) Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Haha, det der ser jo virkelig gøyt ut! Har hatt litt lyst å prøve noe sånt, men har ikke funnet noe. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Kult, for noen år siden kjørte jeg mange runder på circle line med BVE , denne skal jeg ha Siter
Raymond Bergseng Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Skrevet 25. mai 2011 Da er TML Studios sin World of Subways Vol.3 London Underground Circle Line utgitt og kan kjøpes hos Aerosoft eller Simmarket. Serverene til Aerosoft Kræsjet tidligere i dag på grunn av pågangen, noe som gjorde at salget ble midlertidig stoppet, og man ble oppfordret til å prøve hos simmarket Denne oppfordringen ser fortsatt ut til å gjelde. WOS Vol. 3 benytter seg forøvrig av en helt ny spillmotor, i forhold til tidligere WOS utgivelser, som skal være mer robust når det gjelder 3D modeller. Det skal også gi bedre framerate. World of Subways Vol.4 skal visstnok allerede være under utvikling, og skal dekke Paris Metro i Frankrike. Siter
Sondre_Mælumshagen Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Takker Raymond!!!! Kan bare bekrefte at det ikke fungerer å kjøpe det på aerosoft enda. Da er det bare for meg å dra kortet på simmarket. ha en fortsatt fin kveld! Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Blir vel å skaffe seg dette da Siter
Kai Dreyer Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Har akkurat lastet ned spillet fra simmarket. Men får ikke lyden til å funke, leste litt på forumet til aerosoft om at det var ganske mange som hadde problemer med dette. Så var det noen som sa man måtte laste ned denne: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3 Så nå venter jeg i spenning for å se om dette faktisk kan fikse problemet. Siter
Sondre_Mælumshagen Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Dette spillet er det beste simulatorspillet jeg noen gang har spilt!! Er rett og slett hekta <3 Siter
Raymond Bergseng Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Skrevet 29. mai 2011 Ok, da har jeg prøvd dette en stund og kan konkludere litt. Vil bare gjøre oppmerksom på at jeg har aldri jobbet som sjåfør innen offentlig transport, inkludert T-bane, så jeg har ikke noe grunnlag for å sammenlikne denne med virkeligheten, bortsett fra de 1 til 2 gangene i uken jeg som regel er passasjer på T-banen. WOS-serien ser ut som en av de seriene som blir bedre og mer realistisk for hver utgave. WOS Vol.3 London Underground City Circle er ingen unntak, snarere tvert i mot. Her føler jeg det blir tatt et godt steg forover i forhold til tidligere utgivelser. En ting jeg liker ved dette spillet, er måten man kan velge å følge en helt vanlig, dagligdags rutetabell, eller spille spesifikke scenarioer. Dette er et valg som jeg noen ganger savner i andre spill/simulatorer, som for eksempel Railworks 2. Den daglige rutetabellen kan man også når som helst lagre, for så å fortsette senere. Det første som slår meg når jeg leser gjennom manualene og begynner spillet/simulatoren er hvor nøye simulert ting har blitt denne gangen. I tidligere utgaver startet man som regel i "cockpit", og det var bare å trykke på noen få knapper på tastaturet og så var det tut og kjør. Så enkelt er det ikke denne gangen. Man må først gå til "cockpit" i bakenden av toget for og manuelt sette på baklys og velge riktig destinasjonsskilt. Deretter må man til fronten av toget for å sette på lys, ventilasjon og varme, samt utføre en bremsetest (dersom denne funksjonen er skrudd på i "options") og programmere den automatiske, digitale annonsøren. Deretter er det bare tut og kjør. Det jeg legger merke til her er lyden og fysikken. De føler jeg sitter som et skudd. Du føler og hører nesten kreftene du setter i gang når du kommer inn i en brå sving i alt for høy hastighet. Eneste jeg ikke likte med lyden var hvor godt jeg hørte dørene til toget i motsatt retning når vi havnet på samme stasjon samtidig. Her må noe ha gått galt i lydmiksen. Kameraføringene og løsningene rundt dette er også meget gode, synes jeg. Man ser dit man vil, holder Shift nede og trykker på musa. Man får da en flytende kameraføring bort til stedet man har klikket på. Den minner litt om EZdok til FSX i så måte, når det gjelder å skifte mellom forskjellige views. Toget har en såkalt Automatic Digital Announciator, som automatisk forteller passasjerne dine hvilken stasjon man kommer til, hva man kan se og oppleve utenfor den stasjonen, samt hvilken annen transport man kan ta videre. Man har også noen manuelle knapper som man kan bruke, som for eksempel "keep away from the door", "Thank you for using London Underground" og "Sorry about the delay". Den sistnevnte ble flittig brukt av undertegnede på de første turene Til slutt litt om grafikken. WOS Vol.3 har den beste grafikken så langt i serien, med sine flotte 3D omgivelser med skarpe texturer, en slags bloom effekt, selv i fra togets egne frontlykter, samt passasjerer som man ser gå inn og ut av toget (I motsetning til fader ut eller blir borte i løse luften slik det var i tidligere utgaver). Ai passasjerene var ikke alltid like realistiske riktignok, da jeg noen ganger kom over noen raringer som gikk i en ring på perongen, eller hvileløst frem og tilbake mellom toget og en trapp. Grafikken var også strålende inne i tunellene, som på sett og vis spiller hovedrollen i en T-bane simulator. Måten lyset fra frontlyktene lyste opp tunellen og måten lyset fordelte seg på fant jeg svært realistisk. Også det faktum at der lyset ikke slapp til, var det bekmørkt, og umulig å se noen ting. Det eneste ankepunktet jeg har på grafikken, er en feil som like godt kan ligge hos meg. Jeg opplevde at frameraten plutselig datt i kjelleren fra tid til annen, spesielt ved ankomst og avgang fra stasjoner, men også noen ganger mitt inne i tunellen. FPSen falt drastisk, for så plutselig å "løsne" igjen. Om dette skyldes grafikkbug, dårlig optimalisering, eller rett og slett at min kjære XFX GeForce 295 GTX begynner og bli moden for utskifting, er jeg ikke sikker på. Det skal dog sies at jeg hadde stilt inn alt av grafikk og effekter på fullt, med unntak av "motion blur", som jeg fant en smule urealistisk. Konklusjon: Et spill/simulator som tar serien et skritt videre i realisme innen både grafikk, lyd, fysikk og det operasjonelle ved et T-banetog. Den overgikk mine forventninger på en del punkter. Noen småbugs var det, men ingen som jeg fant spesielt ødeleggende for simulasjonen. Dessuten skal en patch allerede være under utvikling. Siter
A L Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Takk for fin omtale Raymond. Kjøpte WOS3 idag. Har vært igjennom Tutorialen og prøvd meg på noen missions. Jeg må si jeg er imponert over grafikkmotoren og som du sier Raymond, fysikken og dynamikken i toget. Det eneste ankepunktet jeg har på grafikken, er en feil som like godt kan ligge hos meg. Jeg opplevde at frameraten plutselig datt i kjelleren fra tid til annen, spesielt ved ankomst og avgang fra stasjoner, men også noen ganger mitt inne i tunellen. FPSen falt drastisk, for så plutselig å "løsne" igjen. Jeg slet akkurat med det samme. Kjører Nvidia GTX 560Ti. Vi får håpe det kommer en fix til dette snart. Ellers er kjempe fornøyd! Veldig artig simulator. Siter
Sondre_Mælumshagen Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Jepp hadde også samme problem da jeg kjørte på full grafikk. Det jeg gjorde var å stille ned oppløsninga et hakk, så fiksa det seg. Siter
Joakim Hagen Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/46052-update-120-for-london-underground-simulator/ Siter
Christian Paulsen Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Ai passasjerene var ikke alltid like realistiske riktignok' date=' da jeg noen ganger kom over noen raringer som gikk i en ring på perongen, eller hvileløst frem og tilbake mellom toget og en trapp.[/quote']Eller bare rett og slett "as real as it gets!" vil kanskje noen hevde? Ta oppstilling en times tid, feks på Jernbanetorget T-bane-stasjon Oslo sentrum, så vil du kanskje se at din beskrivelse av AI-menneskenes adferd faktisk er "spot on" med virkeligheten! :cool: :grin: Du nevnte DIRT3 i første post. Noen som har prøvd dette enda? Siter
Raymond Bergseng Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Skrevet 1. juni 2011 :grin: Ja, du sier noe der, Christian. Greit, skal stryke den av "bug-lista" :grin: Det som er litt morsomt med disse AI-menneskene er også at hvis du annonserer at dørene lukkes over høyttalerene, begynner de som ikke har kommet seg inn og ut av toget å løpe og stresse. Må ha det litt morro med de stakkars passasjerene :grin: Jeg fikk forresten et tips fra Alexander Lund om å skru av "Shadows" under grafikk i "options". Dette gjorde underverker for meg, og flyten er nå mye bedre. Får tidvis stutters og lag fremdeles, men kommer nå relativt sjelden og varer svært kort Christian, jeg har ikke fått brukt Dirt 3 så mye enda, men det lille jeg har prøvd var bra. Var ikke så veldig stor forskjell fra tidligere utgaver grafikkmessig, men hadde i hvertfall et mer brukervennlig menysystem. Nå skal det sies at jeg har bare et DirectX10 grafikk-kort, så det er mulig jeg ikke får brukt grafikken fullt ut. Kunne gjerne tenkt meg enda mer av WRC-delen, men det var jo litt morsomt å suse innover vinterkledde Lillehammer-skoger :grin: Siter
Christian Paulsen Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Ok, takk for den tilbakemeldingen Raymond. Etter min smak var Colin McRae 2 moro og bra (for sin tid), etter det gikk det nedover, mye svada og stadig mer arcade. Men Dirt2 syns jeg hadde elementer av det gamle gode WRC i seg, og selv om det mangler finesse og realisme på ting som feks venstrebens-bremsing, så er fysikken god nok til at man i alle fall kan stille opp (ala "Scandinavian Flick") og det kjennes litt ut som man kjører noe som går på hjul, og som har en fysisk masse. Etter hva jeg har skjønt skal Dirt-3 være ytterligere dratt i riktig retning når man slår av alle hjelpemidler, så det høres fristende ut. Grafikken syns jeg var veldig god allerede i Dirt-2 som jo også var DX11, så det er jeg ikke bekymret for. Vet forresten ikke helt hvor mye du taper på DX10 jeg heller, men noe jeg syns imponerte i Dirt-2 var ting som vann og røyk-effekter i "3D-cockpit". Syns det så ganske riktig ut, og uten at FPS gikk helt i kjellern. Blir riktignok nesten umulig å kjøre med alt det vannet på frontruta, men de som bedriver denne typen motorsport i virkeligheten må jo ha en skrue løs, og det er dette jeg vil simulere trygt bak PC'n. :grin: Men har sett snakk om en "Nordic Edition", som bla CDON.com annonserer med. Betyr det at jeg ikke kan kjøpe spillet gjennom Steam hvis jeg vil ha den versjonen? Vet du noe om det? Siter
Joakim Hagen Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Ja, du sier noe der, Christian. Greit, skal stryke den av "bug-lista" grin Det som er litt morsomt med disse AI-menneskene er også at hvis du annonserer at dørene lukkes over høyttalerene, begynner de som ikke har kommet seg inn og ut av toget å løpe og stresse. Må ha det litt morro med de stakkars passasjerene grin Jeg fikk forresten et tips fra Alexander Lund om å skru av "Shadows" under grafikk i "options". Dette gjorde underverker for meg, og flyten er nå mye bedre. Får tidvis stutters og lag fremdeles, men kommer nå relativt sjelden og varer svært kort smile Christian, jeg har ikke fått brukt Dirt 3 så mye enda, men det lille jeg har prøvd var bra. Var ikke så veldig stor forskjell fra tidligere utgaver grafikkmessig, men hadde i hvertfall et mer brukervennlig menysystem. Nå skal det sies at jeg har bare et DirectX10 grafikk-kort, så det er mulig jeg ikke får brukt grafikken fullt ut. Kunne gjerne tenkt meg enda mer av WRC-delen, men det var jo litt morsomt å suse innover vinterkledde Lillehammer-skoger Bra tipset funket for dere begge! Husk å avhuke Glow i instillingene da denne kan gjøre ting ekstra hvit. Som plakater osv. Siter
Raymond Bergseng Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Skrevet 5. juni 2011 Takker for tipset, Joakim. Jeg var litt skeptisk til å slå av Glow, siden jeg likte måten skiltene i tunnelen lyste mot meg når frontlyktene traff de. Heldigvis gjorde det ikke så veldig stor forskjell å ta bort glow-effekten, så det gikk greit. Nå ser også WOS3 ut til å flyte enda bedre Christian, i utgangspunktet aner jeg ikke hvorfor de fortsatt selger "Nordic Edition". I følge reklamen som gikk rundt før Dirt 3 ble gitt ut, ville "Nordic Edition" kun selges frem til release-datoen. Etter det var det "vanlige" versjoner. Et kjapt søk på nettet, sier meg heller ikke noe om hva "Nordic Edition" er. Det blir nevnt at det skal være noe "Bonus Content", men hva bonusinneholdet består av, ser de ikke ut til å ville dele. Steam har ikke noen versjon som heter Nordic Edition så vidt jeg kan se, men jeg kan heller ikke se noen forskjell i innhold når jeg sammenlikner steam versjonen, med den norske nettbutikker selger. Jeg trur ikke du går glipp av så mye om du kjøper den gjennom Steam, pluss at den for øyeblikket ser ut til å være 50 til 100 kr billigere hos steam. Dirt 3 er fortsatt arkade, men som mange anmeldere har merket seg, er det ofte denne delen som gjør spillet så underholdene som det er. Men som du også påpeker så har simulatordelen blitt langt mer tydelig i de siste versjonene. Skademodellen på bilene begynner å bli ganske bra, samtidig som det er noe spesielt å kjøre innover en våt skog, og få søle og gjørme slengt opp i frontruten når du bruker kamera fra "cockpit". Grafikken er bra, og som du sier, spesielt når det gjelder ting som røyk og partikkel-effekter (sand, vann osv.). De våte asfaltveiene er også skremmende realistiske. Det eneste jeg ikke likte er at hvis jeg uheligvis skulle kjøre litt opp i en snøhaug i en sving, virker det som det hvite har en hard flate, og ikke en stor mengde myke snøfnugg, som det egentlig er En annen litt morsom ting når det gjelder den interaktive delen i spillet, var en situasjon hvor en ai-bil som kjørte foran meg snurret og ble liggende halvveis ut i veien. Dette tok faktisk kartleseren med seg i sin opplesning, og ba meg være oppmerksom på bilen som lå delvis ut i veien. Ikke noe store greier, men en morsom liten detalj. Jeg kan ikke huske dette fra tidligere Dirt spill Jeg kan forøvrig ta med at jeg har kikket på en del anmeldelser av Dirt3 med etterfølgende kommentarer, og Dirt 3 ser ut til å bli det spillet i serien med best mottagelse, spesielt etter at man gikk fra "Collin McRae Rally" til "Dirt" i tittelen. Siter
Raymond Bergseng Skrevet 7. august 2011 Forfatter Skrevet 7. august 2011 Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at en oppdatering har nå kommet som bringer WOS 3 opp til versjon 1.30. En ny installer med alle de siste oppdateringer er laget og skal være tilgjengelig der du kjøpte spillet. Alternativt kan du oppdatere ditt allerede installerte spill her. Oppdateringen inneholder: The update has some bug fixes such as loaded games which can be saved more than once' date=' the time has been corrected and AI trains now have a longer stopping time at stations. New features in this version are overcast and random weather as well as being able to increase the number of passengers in the train.[/quote'] Kilde Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.