Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg håper vi har noen kloke hoder her inne som kan hjelpe meg med denne.

Jeg skulle gjerne ordna meg med lader til mobil i bilen. Men jeg ønsker ikke å ha en løsning via sigarettenneren. Jeg vil koble til inne i dashbordet, slik at bare ledningen kommer ut. Jeg ønsker ikke at denne skal drive å okkupere andre ting som usb-porten på spilleren eller sigarettenneren. Og noen klumpete holder er ikke aktuelt, om det nå i det hele tatt finnes.

Jeg blir usikker på hvordan jeg skal gjøre dette, på en eller annen måte må jeg jo ha en trafo der inne?

Og hvor er det smartest å koble seg på i dashbordet?

Takk for hjelp :) .

Skrevet
Mobilen er Htc Desire HD. Er ladding via microUSB ja.

Ellers kan jeg nevne at telefonen i og for seg er bra, men akkurat batteritiden kan en ikke skryte av...

Den kan jeg skrive under på :) Skaff deg SGS2! :grin:

Ville heller gått for Meese sin forslag.

Skrevet
Kjøp en billader som er laget for sigarettenneren, klipp den av nederst og koble den til tenninga, evt lysbrytern...

Bruk for all del også trafoen som stort sett er bygget inn i sigarett-kontakten. USB-utstyr lades med +5v over den røde(+) og sorte (-) lederen i USB-kabelen.

Jeg har laget en slik løsning for lading av iPod og GPS (mini-usb). Skal slenge på en drop-kabel til micro-usb også nå som jeg har HTC Desire HD.

+12v henter jeg fra baksiden av sigarett-pluggen i dashen.

Skrevet
Jeg vil koble til inne i dashbordet, slik at bare ledningen kommer ut. Jeg ønsker ikke at denne skal drive å okkupere andre ting som usb-porten på spilleren eller sigarettenneren. Og noen klumpete holder er ikke aktuelt, om det nå i det hele tatt finnes.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...