Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg helt skjønner meningen med nightvision på en B777(?), funker ikke TCAS`en som den skal da?

Skrevet
  • Forfatter

TCAS er en innretning som gjør det mulig å unngå kollisjon med andre fly...

 

Synthetic vision har som hovedoppgave å varsle om

du er i ferd med å fly rett inn i en fjelltopp.. f,ex.

Kan være et verdifult hjelpemiddel for å unngå

"controlled flight into terrain"...

 

Man ser terrenget foran og under seg som gjennom en nattkikkert.

SV er under utprøving/testing bla. på 737-900

og på 767-200... (som på bildet)...

Skrevet

hmmm så snålt ut det der da Johnny "[smil]" !

 

Grunnen til at 777. A340-500/600 har kamera er fordi de skal vite hvor de har understellet når de svinger på ground. Pga av at flyene er laaange.

 

Her demonstreres det hvordan man ser, men dette er i lufta

 

Camera

Skrevet
  • Forfatter

quote:

hmmm så snålt ut det der da Johnny

Joda, kan nok virke litt snålt.

SV er ennå på teststadiet, og således ikke sertifisert

for bruk i passasjerfly ennå.

 

Noen linker til sider som forklarer hvordan SV funker:

 

http://www.navsource.com/In_the_News/News_Archives/September_2001/Synthetic_Vision/synthetic_vision.html

 

http://www.nasa.gov/releases/2001/01-177.html

 

http://oea.larc.nasa.gov/PAIS/SynthVision.html

 

http://avsp.larc.nasa.gov/program_svs.html

 

http://www-sdb.larc.nasa.gov/Air_Support/aries/current.

 

http://www.rockwellcollins.com/syntheticvision/index.html

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …