Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

TCAS er en innretning som gjør det mulig å unngå kollisjon med andre fly...

 

Synthetic vision har som hovedoppgave å varsle om

du er i ferd med å fly rett inn i en fjelltopp.. f,ex.

Kan være et verdifult hjelpemiddel for å unngå

"controlled flight into terrain"...

 

Man ser terrenget foran og under seg som gjennom en nattkikkert.

SV er under utprøving/testing bla. på 737-900

og på 767-200... (som på bildet)...

Skrevet

hmmm så snålt ut det der da Johnny "[smil]" !

 

Grunnen til at 777. A340-500/600 har kamera er fordi de skal vite hvor de har understellet når de svinger på ground. Pga av at flyene er laaange.

 

Her demonstreres det hvordan man ser, men dette er i lufta

 

Camera

Skrevet

quote:

hmmm så snålt ut det der da Johnny

Joda, kan nok virke litt snålt.

SV er ennå på teststadiet, og således ikke sertifisert

for bruk i passasjerfly ennå.

 

Noen linker til sider som forklarer hvordan SV funker:

 

http://www.navsource.com/In_the_News/News_Archives/September_2001/Synthetic_Vision/synthetic_vision.html

 

http://www.nasa.gov/releases/2001/01-177.html

 

http://oea.larc.nasa.gov/PAIS/SynthVision.html

 

http://avsp.larc.nasa.gov/program_svs.html

 

http://www-sdb.larc.nasa.gov/Air_Support/aries/current.

 

http://www.rockwellcollins.com/syntheticvision/index.html

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...