Audun Fikke Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Da er vi klare med en ny trening på Gardermoen. Daniel Larsen skal igjen vise sine mentor skills, mens jeg dekker tastaturet for å unnga kortslutning som følge av svettedråper. Håper på variert trafikk og pent vær. "How far behind traffic are we?" "Three miles." "That doesn't look like three miles to us!" "You're a mile and a half from him, he's a mile and a half from you...that's three miles." Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Hehe, flott den siteringa der Tru om den funker som argumentasjon med en eksaminator! Har usikker ferdig tid på jobb men tror jeg kan rekke fly/atc på tirsdag litt ut i treningen ihvertfall Lykke til! Siter
Dag Rune Garborg Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Regner med denne blir sendt event calenderen i v-route da det er mye event og slåss med på en søndagskveld!?? Den fatta jeg ikke... Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Vel først får du sitere i riktig tråd, men jeg skal forsøke gi deg et svar uansett. Om du ikke har brukt v-route så er det igrunn ikke mye å skjønne heller! V-route er et program til Vatsim man bruker til å finne ruter og påloggede ATC og piloter. Her er også en oversikt over de store hendelsene og eventene i en kalender så man kan finne ut hvor det er noe som "skjer". Og på søndager er det mange events, så for å tiltrekke trafikk burde søndagsutsjekker annonseres. Siter
Daniel Larsen Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Klokken 20:30 kjører vi i gang. Velkommen! Siter
Audun Fikke Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Skrevet 10. mai 2011 Sitter og pugger faglitteratur og frasologi før kveldens seanse. Velkommen! "The first officer says he's got you in sight." "Roger, the first officer's cleared for a visual approach runway 27 Right ...you continue on that 180 heading and descend to three thousand." Siter
Erik Karlsen Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Du skal ikke se bort i fra at det dukker opp en Cessna i kveld også Siter
Audun Fikke Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Skrevet 10. mai 2011 Glimrende med overliggende ATC og piloter. Takker gutter. Siter
Audun Fikke Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Skrevet 10. mai 2011 Hjelp... Sitter klar, men får ingen kontakt med teamspeak. Kan noen gi en server adresse som er i bruk? EDIT: fant ut ved å prøve uten ts. i adressen Audun Siter
A L Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Prøv www.vaccsca.org Eller ts.vaccsca.org Eller ts.vatsca.org Siter
Audun Fikke Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Skrevet 10. mai 2011 Da løste det seg og vi fikk trent. Team Speak funker med 'bare' vatsim-scandinavia.org som server. Så takk til alle som fløy, og overliggende ATC. Det var jevn flyt med trafikk i hele kveld. Takk skal dere ha alle sammen. Fikk til og med en radio failure. Piloten satte transponder til 7600. Heldigvis hørte han meg og han kom seg trygt ned. Og denne frasen noen tydligvis har brukt før fikk jeg ikke brukt. "You're gonna have to key the mike. I can't see you when you nod your head." Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.