Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Har vært så uheldig at noen har stjålet min iPhone4.. Jeg har snakket med Politiet og de har sperret den totalt for bruk.. Men er fortsatt redd for at noen skal "jailbreake" den.. Men ettersom den er stengt totalt, kan de fortsatt "jailbreake" den? Er ikke interessert i at noen skal bruke en telefon jeg fikk til jul.. På forhånd takk! Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Så lenge du kan fremvise en datert politi anmeldelse til din teleoperatør, så bør saken være klar. Teleoperatøren påtar seg de evt. kostnadene som har påløpt din telefon iettertid etter anmeldelsen. Du fikk vel skriftelig bevis på din anmeldelse til Politiet? Edit: Gjelder etter du sperret telefonen/simkortet. Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Skrevet 6. mai 2011 Dette med anmeldelse er i orden, men det jeg lurer på er om de fortsatt kan resette hele telefonen og bruke den? Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Så lenge du meldte fra til Politiet og fått en (skriftelig) bekreftelse på at ditt simkort er sperret, så er det teleoperatøren sitt ansvar for at du som kunde ikke skal bli skadelidende ut av det. Edit: Gjelder som at ditt minibankkort skulle ha blitt stjålet. Siter
Svale Andre Leren Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Men selve telefonen kan de nok bruke fremdeles? Er vel bare å sette i nytt kort? Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Skrevet 6. mai 2011 Det er det jeg ikke vil! Politiet har sperret den for meg, men alle snakker om å "jailbreake" den.. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Min største bekymring ville ha vært at jeg fikk en sky høy regning fra min teleoperatør i ettertid. Derfor min begrunnelse som nevnt. Man overlater rett og slett ansvaret over til teleopratøren etter en anmeldelse. At en kjeltring kan åpne telefonen og bruke den som normalt, så er min neste bekymring om at det finnes personlige data på denne telefonen som kan utnyttes til id-tyveri (lagret personnummer etc.). Men verken teleoperatør eller telefonleverandør kan ta ansvar for slike ting da dette er opptil hver enkelt bruker å avgjøre om hva som skal lagres på telefonen (Jeg lagrer aldri noe som kan føre til ID tyveri på mine telefoner). Vi alle bør ta høyde for at dette kan skje idag og må selv ta ansvar for at dette ikke skjer. Ikke sant? Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Glad jeg har Sense! Stjeler noen min tlf kan jeg se hvor den er på et kart Eller fjern restart, backup etc.. Håper det ordner seg RF! Siter
Kai Dreyer Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Leser dere i det hele tatt hva han spør om? Om du har sperret telefon via politi/teleoperatør, vil det ikke være mulig å bruke telefon hvis dem ikke klarer fjerne sperren. Det vil vel alltid være mulig for dem som er flinke nok å gå gjennom denne sperren, men de som kan dette, stjeler neppe en iPhone. Så du skal nok ikke frykte for mye, telefon er nok totalt ubrukelig. Og til neste gang, bruk Find my iPhone, da du vil kunne få opp hvor telefon befinner seg hele tiden. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Det å resette en stjålet iPhone er i utgangspunktet ikke et problem, du trenger bare å være litt over middels interesert og kunne bruke google. Evt om man har tilgang til en servicepoint. Men, du kan ikke resette den på normalt vis via iTunes, da vil det komme opp at telefonen er meldt stjålet. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Spørs jo om det er sim-kortet eller selve telefonen som er sperret da. Dersom det er førstnevnte er det jo inget problem, og ved sistnevnte så er det vel IMEI de sperrer etter? Denne er iallefall mulig å endre så da kan den vel brukes uansett... Glad jeg har Sense! Stjeler noen min tlf kan jeg se hvor den er på et kart Eller fjern restart, backup etc.. Dette kan man også ved hjelp av "Find my iPhone" Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 7. mai 2011 Forfatter Skrevet 7. mai 2011 Kan meddele at denne sjofle personen mistet "ballene" og la telefonen på do.. Den er helt urørt Men takk for info uansett Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Vurder: http://www.apple.com/iphone/features/find-my-iphone.html Gratis for alle iPhone 4 brukere, lar deg "remote wipe" telefonen, altså slette ALT av personlig data på telefonen, veldig kjekt dersom du har mye data (SMS, Eposter osv) og stuff du ikke ønsker andre skal få tak i. Du kan og få telefonen til å spille av fantastiske lyder, noe du ikke kan overstyre, selv om du har "mute" knappen på, vise meldinger osv. (eventuellt bare sette en kode på telefonen. Dersom det gjøres vil du ikke kunne bruke den uten å koble den til en maskin å restore den.) Det er ikke noe problem å reinstallere firmwaren dog dersom noen ønsker å bruke en stjålet telefon. Siter
Marius Sparby Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Mye rart i denne tråden, gitt. Om Teleoperatøren sperrer IMEI-nummeret på telefonen, så vil ikke den aktuelle telefonen få koble seg til senderne i det hele tatt, uavhengig av hva slags SIM-kort man setter i den. Og dette er noe Telenor, Netcom og de andre samarbeider om her i Norge. Man bør uansett sperre SIM-kortet sitt, samt bytte passord på iTunes/Google og andre steder som telefonen kommuniserer mot (mailkontoer, Facebook etc). Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Vet du om det virker med iPhone 3Gs? Ja, det gjør det, men du må betale for mobile me for å få tilgang til det - noe som i seg selv ikke er helt lett for tiden... Det er snakk om at de skal gå over til en gratis/annen pris på det, men det har se sagt i 6 mnd. Siter
André S. Klophus Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Er gratis å virker på 3gs...men må registrere det på en iPad, iPhone4 eller en siste generasjons iPod... http://lifehacker.com/5696311/how-to-enable-and-use-find-my-iphone-for-free-on-iphone-3gs-and-other-pre+2010-devices feks her... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.