Simon Trefjord Skrevet 30. april 2011 Skrevet 30. april 2011 Jeg har tatt en serie bilder (til en animasjonsfilm), som jeg har lyst å vende horisontalt. Men det blir utrolig stress å vende ett og ett. Jeg bruker Photoshop Elements 7.0. Noen som har et tips til hvordan dette kan gjøres? Trenger ikke være photoshop... Siter
Mathias Næss Skrevet 30. april 2011 Skrevet 30. april 2011 Finn mappen bildene er lagret i, marker de som skal roteres, høyreklikk og velg retning du ønsker og rotere. Siter
Simon Trefjord Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Skrevet 1. mai 2011 Ja, men nå er problemet at jeg ønsker å "vende" bildet. Det som i photoshop kalles "flip horizontal". Altså speile bildet om den horisontale aksen Håper noen kan hjelpe... Siter
Rune Gilberg Jensen Skrevet 1. mai 2011 Skrevet 1. mai 2011 Gå på menyen, velg Image og Flip Horizontal under Image Rotation For Photoshop vel å merke. Siter
Simon Trefjord Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Skrevet 1. mai 2011 Er klar over dette, men som jeg skrev i første posten vil jeg gjøre dette på mange bilder samtidig Siter
Tommy Bernes Skrevet 1. mai 2011 Skrevet 1. mai 2011 Se om du finner et alternativ i photoshop som heter "actions" og så lager du en ny Action og velger record. Nå åpner du et av bildene og gjør det du vil photoshop skal gjøre, blir vel noe sånt? Åpne, flip image horisontal, save når det er gjort stopper du recordinga. Det neste du da gjør er at du går til Automate i filmenyen og batch process Og her velger du action'en som du laget i sted med passende navn, velg så mappen hvor bildene ligger i og la photoshop gjøre jobber som du ikke vil :grin: Lykke til! Siter
Simon Trefjord Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Skrevet 1. mai 2011 Takk for bra svar Men etter litt søking fant jeg ut at dette ikke er mulig i Elements :crazy: Har funnet ut at jeg kan bruke et program som heter IrfanView Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.