Marius Granli Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 3 kjappe bilder fra turen. Ikke noe superspenstig saker egentlig. Værgudene hadde bestemt at jeg ikke skulle få se mye av London i kveldsstemning da jeg brøt meg gjennom skylaget. Takk for at du tok deg tid til å se Siter
Bjørn Petersson Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Var jo slettes ikke dårlig det her! Men synes det mangler noe på siste bildet, flaps kanskje? Siter
Marius Granli Skrevet 25. april 2011 Forfatter Skrevet 25. april 2011 Ja, det mangler flaps...Grunn: Jeg får ikke til å bruke dem. Flyet bremser så effektivt at jeg faller ned før rullebanen. Skal lære meg det til jeg legger ut evt nye Siter
Jaran Berntzen Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Da tipper jeg du har en rimelig høy speed når du passerer over terskelen? Vanligvis vil en 737 ha følgende max flap speeds: Flap 1 - 230 kts, 2 - 230, 5 - 225, 10 - 210, 15 - 195, 25 - 190 og 40 - 158. Dersom du går for en speed på ca 150 kts med flaps 40 når du er på GS så ligger du godt an. Lykke til. Siter
Marius Granli Skrevet 25. april 2011 Forfatter Skrevet 25. april 2011 Tusen takk Har lav fart (180 og gradvis nedover) når jeg har innflyging. Skal prøve meg på dette Siter
Jaran Berntzen Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Bruk speeden som du får opp i FMC som Vref med flap 40. Kan være ned mot (også under) 135 kts, avhengig av hva slags 737, vekt, innlagt vind, osv... Anbefaler bøkene til tidligere Kaptein Mike Ray. De gir en meget god innføring. Du finner dem på www.utem.com. Lykke til, og husk - enhver landing som du kan "walk away from is a good one"... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.