Fredrik Wold Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Hei folkens! Min trofaste og staute Ford Connect har jo sett dagens lys siden 2005 og dermed vil jeg påstå av de klassisk plastikk støtfangerene og plastikk listene har blitt litt shabby med årene og blitt over gjennomsntittet blasse i fargen. Jeg har prøvd en del småtriks som feks varmepistol og produkter som skal friske opp både farge og skinn, noe som egentlig fungerer, men de blir jo like blasse ganske fort. jeg lurer på om det er noe man kan gjøre for å gjenopprette den "orginale" fargen og glansen som faktisk varer en stund? Tenkt på å lakke de kanskje eller finns det andre metoder? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Det aller beste resultatet får du ved å vannslipe fangeren, for deretter å lakke den med klarlakk. Grunnen til at den blir blass er oksygen og UV stråler. Siter
Fredrik Wold Skrevet 24. april 2011 Forfatter Skrevet 24. april 2011 Altså våtslipe med fint sandpapir og klarlakke? Vil den bli svart og fin igjen da? Siter
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Nei nei..ikke begynn med det herremannen over her skriver. Kjøp deg en gummi/plastfornyer av god kvalitet. Og behandle fangerene dine med det. Gjerne i flere omganger slik at du får mettet plastikken. Siter
Premium Medlem Daniel Svendsrud Skrevet 24. april 2011 Premium Medlem Skrevet 24. april 2011 Hvis du vil ha ett godt tips som både fungerer og holder lenge så blir det BRUKT motorolje. Får du ett resultat som både er bedre og billigere enn de fleste gummifornyere, og det resultatet varer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.