Steinar Grindstein Skrevet 21. april 2011 Skrevet 21. april 2011 Jeg har ventet i nermere tre uker på at ADSL modemet mitt skulle ankomme meg her på Levanger ifra NexGenTel. Og alt tilsa at dette skulle komme i posten i går. Vell, ifølge pakkesporinga har pakken ifra Nexgentel bare vert inom Levanger før den nå har godt tilbake til postterminalen i trondheim. Her kan dere se hendelsesforløpet. Avvik i produksjonenTiltak: Omadressert 20.04.2011 20:05 7007 TRONDHEIM Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested 20.04.2011 13:15 7600 LEVANGER Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 19.04.2011 11:29 7007 TRONDHEIM Sendingen er sortert og videresendt 18.04.2011 05:56 0024 OSLO Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 15.04.2011 17:32 5020 BERGEN Hvorfor i all verden sendes den tilbake til Trondheim for omadresering da jeg har postadresse her på Levanger, og pakken har den samme adressen som min bo og postadresse? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. april 2011 Skrevet 22. april 2011 Ikke vet jeg hva som skjer nei, men jeg kan bare nevne at jeg bestilte en pakke selv her den 8. April, og den har jeg forhåndsbetalt for... fortsatt ikke sett eller hørt noe om denne, og i dag er det den 22. April.... Ikke vet jeg hva jeg skal tro, men jeg begynner og bli vel så skeptisk på leverandør som på posten. Er det noen flere som har opplevd lignende i det siste så vil jeg gjerne vite? Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 22. april 2011 Skrevet 22. april 2011 Kenneth, hvor har du bestilt din fra? Jeg venter på en Air Canada 777-300 DVD jeg bestilte i forrige uke, regner med jeg må vente til enten Lørdag eller neste uke da jeg forstår det slik at Posten ikke har normal produksjon i påska. Steinar, det kan se ut som at pakken din ble sendt til Postens godsterminal i Levanger, hvor den skulle ha blitt sendt til Levanger Postkontor evt rett til deg hvis det var dør-dør. Men det ser ut som de har feilsortert pakken din og sendt den tilbake til Trondheim. Feilsortering er uheldig, men det skjer. Jeg har personlig feilsortert litt på jobb, men hos oss er vi såpass våkne at vi hvertfall ser det før det faktisk blir sendt feil. Det som er sikkert er at feilen har skjedd i Levanger. Den var addresert riktig i utgangspunktet, men de på terminalen i Levanger har sendt den feil. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 22. april 2011 Skrevet 22. april 2011 Er du sikker på at de har adressert den riktig? dersom de har brukt f.eks feil postnummer kan noe slikt fort skje. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 24. april 2011 Forfatter Skrevet 24. april 2011 PK. Er ingen terminal her i Levanger, så det er på postkontoret dem har feilet i såfall. Andreas! Ja den er adresert riktig. Regner da vittelig med at når jeg oppga Gårds og bruksnr ved ADSL bestillinga at Nexgentel får riktig adresse på den. Og når jeg snakket med Nexgentel på telefonen i går bekreftet dem adressen for meg, og den stemmer på en prikk. Skal i allefall ta turen til Terminalen i Trondheim i morgen og forlange å få pakka der å da. For Tirsdag kommer det montør for å sette opp bredbandet her, og da må utstyret være i hus. Så enkelt er det. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Jeg har bestilt min pakke fra Autoroyal, og har fortsatt ikke hørt noe fra hverken posten eller autoroyal.. Har i det minste sent de en mail nå, der jeg etterlyser pakken. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Svaret er jo i meldingen du siterer: "Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested". Den ble altså feilsendt. Kanskje den ved et uhell ble satt på feil bil? Eller lå igjen i bilen? Når jeg handlet PC fra komplett så kom alt fornøyelig fort til TollPosts terminal på Åndalsnes (times tid sør for Molde). Men bilen som kjører fra terminalen og til Molde satte igjen kun tre av fire pakker på utleveringsstedet, pakken med all hardwaren ble med bilen tilbake, ved et uhell. Husk at det er folk som står på terminalene, postkontoret og som kjører leveringsbilene. Menneskelig faktor = feil. Så enkelt er det bare. Det nytter ikke å gjøre å fordømme firmaet, med mindre mann har lyst til å kjøre Trondheim-Bergen tur/retur selv for å få tak i et modem. Man skal selvfølgelig få lov til å kjefte litt når folk gjør feil, men det greit å la være å ta helt av (he - he). My 50 yen Siter
Steinar Grindstein Skrevet 25. april 2011 Forfatter Skrevet 25. april 2011 Magnus. Den var aldri feilsendt. Jeg har postadresse på Levanger, og den skulle leveres Levanger. Spørsmålet er hvorfor en pakke som skal til Levanger aldri blir registrert ankommet, men kun feilsendt Levanger, når den skal leveres Levanger? Siter
Magnus F. Meese Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Nå må du huske på at dette er automatiserte meldinger, som dukker opp når den blir lest av en scanner på neste ankomststed. Hva om den i Levanger ble ved et uhell sortert feil og havnet blandt posten som skulle tilbake til Trondheim? Jeg vet ikke hvor mye innsyn du har i en postansatts hverdag, men min er temmelig snever, så om du mener at det er noe mer enn en glipp som ligger under så får det være du om det Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.