Stian Volstad Skrevet 9. desember 2002 Skrevet 9. desember 2002 Hei! Jeg planlegger å ta privatflygersertifikat og lurer derfor på hvilken nytte jeg kan ha av å benytte en flightsim à la FS2002 for å få et visst innblikk? I såfall, hvilke tilleggsprodukter bør man benytte seg av i tillegg til selve simulatoren? Yoke eller joystick, med eller uten pedaler? Eventuelle andre tillegg som kan høyne realismen? Kom gjerne med anbefalinger. med vennlig hilsen og på forhånd takk, Stian Volstad Siter
Arild Oldervoll Skrevet 9. desember 2002 Skrevet 9. desember 2002 Vel, i virkelige fly er det så mye mer som spiller inn en det som overhodet går an å simulere i en simulator, og man føler alt man gjør og kjenner før en stall kommer, kjenner de kraftige vindpustene ta fatt i flyet eller kjenner all turbulensen. Men visst man ser borte fra alle dise faktorene, så er det veldig mye god trening i å fly FS visst man skal ta motorflysertifikatet. Man kan teste ut mange ting, øve seg på flyging generelt, å fly rent, mange ting fra teorien man kan prøve ut og mye mer. Og flyr du med et veldig bra panel til det flyet som du flyr skole på i virkeligheten så lærer man seg å kjenne panlet mye bedre. Av hardware utstyr bør du absolutt skaffe deg CH Yoke USB og CH Pedals USB. Siter
K F Skrevet 9. desember 2002 Skrevet 9. desember 2002 Jeg lærte så og si selve flygingen i FS, og mange andre nyttige ting jeg ikke viste fra før. Det vist seg f.eks når jeg landet selv på introturen *skryte* Nå som du kansje skal begynne å ta PPL-(A) så er det ikke sikkert du har råd til til noe så dyrt som overnevne sier. En enkel joystick og et par enkle pedaler til rundt 4-5 hundre kroner skal kunne gi deg mye, så lenge du legger til en god del timer til det. Jeg går nå ut ifra at du har FS2002? Siter
SH Skrevet 9. desember 2002 Skrevet 9. desember 2002 heisann. Noe av det mest relistiske i FS er jo navigasjonen (vist vi ser bort fra den litt mer urealistiske GPSèn). Øv deg på VOR til VOR flygning, fly både outbound og inbound på VOR radialer, tåke landinger med hjelp av VOR eller ILS osv.... Du kan lære veldig masse om real life navigasjon i FS, og kanskje vil kunskapen du tilleger deg i FS spare deg for noen kroner i flyger utdanningen [ 09.12.2002, 19:52: Endret av: Sveinung Helgeland ] Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 9. desember 2002 Skrevet 9. desember 2002 FS2002 er fin til å lære seg hvordan rorene fungerer, samt å lære seg prosedyrer. Men når du sitter med nesa i turbulens og masse annet som forstyrrer sansene, blir ting noe helt annet. Simm'en kan derimot være svært fin til å lære seg navigasjon ved hjelp av navigasjonsfyr for VOR,NDB osv... Til en viss grad kan du også "lære" kontaktnavigasjon, som vil si at du ser på terregnet og følger kursen din på ett kart - dette krever jo litt av et scenery som følger terrenget korrekt. Siter
Stian Volstad Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Skrevet 10. desember 2002 Vil bare benytte anledingen til å takke for at dere tok dere tid til å dele av deres kunnskap. Og samtidig si at jeg selvfølgelig har fulgt deres råd, CH Yoke USB, CH Pedals USB og MS FS2002 Pro er allerede på vei. Noe som burde varsle om en jul med mange simulerte flykrasj i heimen. med vennlig hilsen Stian Volstad Siter
Timmy Brandt Skrevet 10. desember 2002 Skrevet 10. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Stian Volstad: Vil bare benytte anledingen til å takke for at dere tok dere tid til å dele av deres kunnskap. Og samtidig si at jeg selvfølgelig har fulgt deres råd, CH Yoke USB, CH Pedals USB og MS FS2002 Pro er allerede på vei. Noe som burde varsle om en jul med mange simulerte flykrasj i heimen. med vennlig hilsen Stian Volstad Hmm.. gutten med gullbukse Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.