Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt selv jeg å kjøpe en htc. Jeg har iphone av den eldre

sorten men det er flere ting som irriterer meg. Noe som irriterer meg er at det er klin umulig å hente ned en mp3 fra selve iphonen. Joda, man kan bruke itunes men det er mange mp3 filer ute i verden, som er gratis (urørt,uhørt)og helt lovlig å hente ned. Skal jeg høre en låt må det lastes manuelt ned hver eneste gang, noe som koster. Dette er altså ikke mulig, med mindre jeg kopierer dem fra en pc, noe som jeg ser som veldig tungvindt.

Man kan ikke editere/utforske selve filene, eller se på dem direkte. F.eks rename mp3 filer er klin umulig. Man må altså innom itunes igjen.

Dessuten fikk jeg dette klokke problemet. Etter sommertiden ble satt igang har den begynt å stille seg 1 time frem, random. Selvsagt har jeg stilt inn klokken og har den ikke på auto, men dette skjer altså fortsatt. Leste på nettet at flere

sliter med dette.

Først tenkte jeg å gå over til iphone 4, men nå er jeg så irritert at jeg velger noe annet. Jeg har fått apple opp i

vranghalsen for å si det sånn. Selve systemet er for tungvindt. Derfor vurderer jeg nå sterkt en htc.

Skrevet
Spørsmål til dere med HTC. Pleier mobilen å være treg f.eks. når dere skal sende meldinger, hente opp SMS-samtaler, være på nettet samtidig som dere spiller av musikk og sånne ting?

Grunnen til at jeg spør er at jeg opplever dette på min HTC Legend. Vurderer å oppgradere til en nyere HTC om de nyeste er kraftigere og ikke har dette problemet.

Opplever det i blant på min Legend, men ikke så ofte. Har custom ROM og 2.3

Skrevet

Har iPhone 4 og er veldig fornøyd. Har aldri prøvd HTC eller Android OS, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men jeg synes iPhone 4 er veldig brukervennlig, men jeg skjønner at det kan være litt håpløst å forstå iTunes til tider. Men jeg har aldri hatt noe store problemer med det, nok av info på nettet, hvis man trenger hjelp. Menyene og innstillingene er veldig lett å forstå seg på, kvaliteten på skjermen er imponerende, og det meste er plug and play.

Jeg synes det er rart at folk har så imot Apple sin politikk, også går de og spiller PlayStation og Xbox, de låser jo deg til deres system de også. Jeg synes politikken til Apple er grei, slipper virus og pirat-virksomhet.

Skrevet

Svaret er egentlig litt ris vs pasta.

Skal du ha en telefon som er brukervennlig, som gjør det du forteller den til å gjøre, funker bra (men er lett knuselig) og har et design uten sidestykke, så går du for iPhone 4.

Skal du ha en telefon som er brukervennlig, gjør det du vil at den skal gjøre, funker bra UTEN å måtte underkaste deg Apple's ekstremt rigide system og regelverk for bruk etc, så går du for Desire/Desire HD.

Begge telefonene er helt ok som produkter, men min knapp ender opp på Desire rett og slett p.g.a. regimet til Apple, som jeg nekter å underkaste meg. Hadde iPhone 3GS, og den funka fint, men når jeg skulle kjøpe ny ble det Desire. Fikk meg nettopp en Desire HD, og er fornøyd med den.

Skrevet

Stian sier vel egentlig det meste av det jeg tenkte da jeg leste emnetittelen, så jeg skal ikke legge til så mye der.

Og brukervennlighet er egentlig ikke et argument for eller i mot noen produkter, da enhver bruker har ulikt nivå til å mestre bruk av og forståelse for produktet og dets funksjonalitet. Dermed må det tilpasses nivået til den potensielle kunden, uavhengig av hva andre mener. Gamle enkle Nokia 5110 er for eksempel brukervennlig for mormor, HTC tror jeg ikke helt er særlig brukervennlig for hennes type bruker.

iPhone tåler også en støyt, i motsetning til hva Marius sier, sånn bare for å forsvare min kjære telefon litt :whistle:

Dog er det ingen hemmelighet at mulighetene er enormt mye større med HTC enn med iPhone, men det tror jeg du vet allerede.

Som mange andre gir et inntrykk av:

Sammenligningen blir ikke helt rettferdig eller korrekt okke som. Det er to vidt forskjellige telefoner, med vidt forskjellig potensiale på sine forskjellige områder. Hadde jeg vært deg, hadde jeg spurt om brukererfaringer rundt de forskjellige applikasjonene telefonene innehar, hva som brukes mest/minst, hvilke applikasjoner du ønsker deg som finnes til de aktuelle telefonene, og ikke minst, signifikante svakheter/fordeler ved telefonen. Til syvende og sist er det du som skal bruke telefonen i det daglige, så du bør rett og slett finne ut hva telefonen kan gjøre for deg, ikke for den vanlige mannen i gata. :)

Dette hjalp deg kanskje ikke så mye, men la oss si at jeg kanskje ikke er så brukervennlig? :whistle:

Skrevet

Må henge meg på HTC gjengen! :)

Så det var et argument her angående virus. Men nå har vell hele virus argumentet, som er standar argumentet til de fleste apple fan gått litt ut på dato!? Vi har jo fått sett noen eksempel i det siste der Mac folk fikk oppleve at de ikke er helt trygge de heller. Samtidig må en jo være veldig klar over at en av grunnene til en del virus på Windows OS, er jo nettopp fordi du som bruker har mulighet til å custimize hele PC`en din. Ikke en PC som hver komponent har blitt testet i et halvt år.

Litt off topic, I know.

Skrevet
HAR DU FÅTT DEN!????

Venter bare på tlf fra spaceworld, står på preorder! Kan nesten ikke vente!

Ja, Skarpere skjerm vinner du ikke! Med 5. generasjons Super-AMOLED plus kan du bruke skjermen selv i sahara uten å dekke til skjermen. Sinnsykt god og kraftig!

Skrevet
Så det var et argument her angående virus. Men nå har vell hele virus argumentet, som er standar argumentet til de fleste apple fan gått litt ut på dato!?

Gidder ikke å starte noe Mac vs Windows greier. Men jeg vil nevne at jeg snakket ikke om Mac, men om iPhone. Grunnen til jeg nevnte virus, var at det strenge politikken til Apple gjør det vanskelig å få virus på iPhone. Jeg er heller ikke noe Apple fan, har kun iPhone og iPod Classic. Ellers er det Windows all the way, og liker Chrome bedre en Safari. :)

Gjest Egil Johnsen
Skrevet

Vel, både HTC med Andriod og iPhone 4 er gode telefoner. Vanligvis vil jeg anbefale iPhone på grunn av brukervennligheten. Mange av de ulemper som man har med iPhone (som at du ikke kan kopiere filer direkte til telefonen) er noe de fleste brukerne aldri vil savne. Mer avanserte brukere vil ofte savne dette.

Selv har jeg iPhone, og jeg vil kjøpe neste generasjon når den kommer. Gidder ikke lese manualer (synes jeg leser nokk manualer med alle flymanualer samt Java). Er derfor fornøyd med å ha en avansert telefon som jeg kan bruke det meste av funksjonaliteten på uten å grave i manuler.

Men i disse tider der alle prater om Apps, så bør du sjekke hvor mange FS-apps som finnes. Til Apple (iPhone og iPad) er det jo en god del apps relatert til FS.

Noen eksempler er iGMap fra FSWidgets, FSXFollow og FSMemo.

I tillegg har man masse apps for flyplanlegging som Pre-Flight, FlightPlan, @Flight og Air Nav. Du har også X-Plane hvis du vil ha en flysimulator.

Kan godt hende at det finnes like mye eller mer til Android, men det bør du jo sjekke.

Egil Johnsen

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...