Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg driver å tenker på hva av disse to jeg skal velge?

Jeg har nå fått "låne" en HTC Desire, og får teste denne, men jeg får ikke mulighet til å teste Iphone 4, så den må jeg isåfall bare "kjøpe" og beholde om jeg er fornøyd eller ikke, jeg hadde Iphone 3G, den var jeg veldig fornøyd med.

Men hva er deres meninger? Noen som kan dele litt erfaringer?

Bør jeg gå for Iphone 4 eller HTC Desire?

Skrevet

Apple - Simple solutions for simple people. Er du fornøyd med basic funksjonalitet og fint design, samt å betale for svært overprisede produkter, gå for apple. Har du noen som helst planer om å bruke utnytte funksjonaliteten i en smartphone, gå for en Android-telefon. Jeg har prøvd begge over lengre tid, iPhone går meg på nervene pga alt jeg ikke kan gjøre som jeg vil med. Jeg gikk for Android (HTC Desire) og har aldri sett meg tilbake. Jeg har aldri vært så fornøyd med en telefon noen sinne.

Skrevet

For HTC Desire sin del, så varer ikke batteriet mer enn en dag ved mye bruk av applikasjoner og nettleser. Men om du bare tar et par telefoner og sender et par meldinger om dagen, holder det i allefall to, om ikke tre. Selv bruker jeg min ganske mye til diverse oppgaver og underholdning, så jeg lader hver natt, men trenger ikke noe mer enn det.

Skrevet

Hadde vært interessant å høre hva du ikke kan gjøre med iPhone, Magnus. :)

Jeg har en iPhone 3G, den første som kom for salg i Norge. Har hatt den siden den første utsendelsen i 2008. For å si det sånn: så lenge har jeg aldri holdt ut med andre telefoner før. Da ble det byttet minst hvert år, gjerne et par ganger i året.

Betale "for mye" ? Det er en investering. Ta meg gjerne som et kroneksempel på at man ikke trenger "det nyeste" til enhver tid når man har noe som åpenbart fungerer, og kommer til å fungere i mange år til.

Batteritiden på HTC høres ut til å være ganske lik min iPhone 3G. Jeg bruker den rimelig mye gjennom dagen til alt mulig av kalender, mail, sms, applikasjoner og spill

Skrevet

Det mest irriterende jeg kommer i farten er problemene med å bruke telefonen som et tråløst modem (utrolig greit når 3G-nettet er raskere enn hotellnettet og man har fri bruk), dette uendelige herket med iTunes og alt trøbbelet det skapte (jeg vil ikke synkronisere, jeg vil legge filene over i telefonens minne/minnebrikke, done deal), mangelen på muligheter til å endre utseende (dette utforsket jeg ikke alt for mye, men det var ikke store mulighetene det lille jeg prøvde), alt styret med å sette sin egen ringetone, samt mer jeg ikke husker på stående fot.

Og den generelle filosofien til Mr. Jobs om at telefonen/datamaskinen skal bestemme for deg, ikke brukeren, irriterer meg veldig. Man ser det jo igjen og igjen, bl.a. ville jo mannen legge inn en snedig liten fix som gjorde telefonen ubrukelig om man prøvde å jailbreake den (dette ble jo slått ned av USAs forbrukerombud, men filosofien hans skinner svært godt igjennom der). Jeg vil bestemme selv, jeg er barnslig slik sett.

Skrevet

Jeg ville valgt HTC Desire, fordi jeg da slipper synkronisering med iTunes, men istedenfor kan copy+paste direkte til minnekortet. HTC har også homescreen som er noe jeg setter veldig pris på og jeg liker å customise ting.

Skrevet

Har også en HTC Desire HD og er kjempefornøyd. Tiden mellom hver lading kan økes ved å slå av WiFi. Den leter hele tiden etter ledige nett og det sluker litt strøm.

Og angående valg mellom iPhone og Android-telefon; liker du å bestemme selv hva du vil ha av applikasjoner velger du Android, og vil du at Steve Jobs skal bestemme dette for deg velger du iPhone :D :D. iPhone er nok mer brukervennlig, men jeg oppdager hver dag nye ting med min HTC så jeg angrer slett ikke på kjøpet.

P.S. En "knapp" for å slå av og på WiFi finnes selvsagt på Android Marked + en masse andre "knapper" man kan legge på en eller annen menyside.

Skrevet

Spørsmål til dere med HTC. Pleier mobilen å være treg f.eks. når dere skal sende meldinger, hente opp SMS-samtaler, være på nettet samtidig som dere spiller av musikk og sånne ting?

Grunnen til at jeg spør er at jeg opplever dette på min HTC Legend. Vurderer å oppgradere til en nyere HTC om de nyeste er kraftigere og ikke har dette problemet.

Skrevet

Har heller ikke opplevd noe treghet på min telefon. Har dog prøvd å holde den fri for unødvendige apps.

Tips til de som sliter med batterilevetiden:

Meny - Innstillinger - Applikasjoner - Utvikling - USB-debugging ->PÅ.

Er visst en bug som gjør at telefonen drar mye strøm når debuggingen ikke er på, på enkelte telefoner. Funket for meg.

Skrevet
Kan si det slik, jeg jobber med telefoner op B2B basis, og Galaxy S2, den kommer jeg til å ha lenge!

HAR DU FÅTT DEN!????

Venter bare på tlf fra spaceworld, står på preorder! Kan nesten ikke vente!

En ting jeg alltid har stusset over?

Hvorfor dere med Iphone 4 synes den er mer brukervennlig?

Vil ikke widgets, noitunesshit gjøre den mer brukervennlig? :)

Skrevet

Nå har jeg ikke noe problem med at jeg må bruke iTunes for å synkronisere telefonen, da jeg bruker iTunes til alt av musikk fra før av. Widgets kan jeg ikke si at jeg har savnet, selvfølgelig kan det jo være kjekt men har aldri sett behovet. Jeg sier ikke at HTC eller noe er dårlig, for det er det ikke. Men jeg sier at iPhonen passer meg og mine behov. Jeg vil ikke bruke masse tid på å sette opp telefonen til en perfekt telefon, jeg vil kunne bruke den. Om dere så mener at jeg er et simpelt menneske siden jeg bruker en simpel telefon, kjør på. Trenger ikke å bety at jeg er simpel på andre ting i livet.

Skrevet

Kan si at flightsim miljøet går for HTC. Når den standard HTC ringetonen kom under FLG var det 4-5 som reagerte, inkludert meg som er en stolt eier av HTC Desire HD. Prøvd Iphone 4g. Men den gikk raskt tilbake der den kom fra.

Skrevet
Nå har jeg ikke noe problem med at jeg må bruke iTunes for å synkronisere telefonen, da jeg bruker iTunes til alt av musikk fra før av. Widgets kan jeg ikke si at jeg har savnet, selvfølgelig kan det jo være kjekt men har aldri sett behovet. Jeg sier ikke at HTC eller noe er dårlig, for det er det ikke. Men jeg sier at iPhonen passer meg og mine behov. Jeg vil ikke bruke masse tid på å sette opp telefonen til en perfekt telefon, jeg vil kunne bruke den. Om dere så mener at jeg er et simpelt menneske siden jeg bruker en simpel telefon, kjør på. Trenger ikke å bety at jeg er simpel på andre ting i livet.

Godt sagt!

Skrevet

Artig at dette temaet var opp igjen nå, selv har jeg akkurat bestilt meg HTC Desire HD :D . Var på fest i helga skjønner dere, så for øyeblikket bruker jeg en klassikker av en nokia.... :grin: . Men er det en ting den skal ha er det at den er bunnsolid som få!

Skrevet

Enig i det du sier, Åge, for min del ble det HTC. Men tenkte å pirke litt på én ting: "Jeg vil ikke bruke masse tid på å sette opp telefonen til en perfekt telefon, jeg vil kunne bruke den.". Jeg var her i vinter så uforsiktig å slette oppsettet av forsidene på telefonen min. Jeg satte meg ned og gjorde det opp igjen slik det var før uhellet, og det tok meg neppe mer enn et minutt, kanskje et halvannet minutt. Det er sikkert noen som bruker lang tid på å sette opp telefonen sin, men som en norm er det svært enkelt og raskt gjort å legge opp forsidene slik du vil ha dem. Alt er tilgjengelig via to raske trykk, og plasseringen er lekende lett. Just saying :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...