Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart så glasset renner over for mange, og mitt spørsmål er; Når!?

Inlegget er ikke ment rasistisk ment, men rett og slett for å se hvordan folk reagerer, og hvilke meninger folk har.

Er det slik som det her det skal ende rundt om i det ganske land?

Bod.jpg

Edit: Dersom det er noen tvil, så er det nederste skiltet redigert inn

Skrevet

Med en - 1 time norsk i uka, så er det vanskelig å integreres. Asylsøkere, og blodferske landsmenn er i en uheldig situasjon der de ikke lærer språket fra staten sin side, og har ikke råd til det på de få kronene de har i uka. Mange kan ikke få/har ikke jobb pga at de er på asyl, eller rett og slett pga språkproblemer.

Personlig så har jeg aldri hatt problemer med våre nye landsmenn, tvert imot. Aldri opplevd noe annet enn positive ting fra dem. Kjenner en av våre nye som ble banket opp av hvite, nordmenn - bare for at de trodde han var muslim (selv om han er portugisisk kristen).

Skrevet

Jeg tror du missforstår meg litt. Saken her er at I Bodø så har man laget et 2. Bynavn fordi at Samene krever retten på Bodø-by. Dette er noe med at man vil gjøre begge partene glade. Men i en undersøkelse i Avisa Nordland svarte mer enn 70% at de var imot det andre navnet.

Skrevet

Hva er problemet?

Når ble dette et så stort problem i Nordland, at det overskygger veistandard, standard på helsevesen, miljøpolitikk og diverse andre samfunnsmessige problemer som faktisk gjør hverdagen vanskeligere for den jevne mannen i gata?

Plager det deg virkelig at besøkende bilister inn til Bodø får vite at de nå er i Bodø, uavhengig av om de har norsk eller samisk som morsmål? Ta en titt på "Gullungene" på TVNorge, så kanskje du får litt viktigere samfunnsproblemer å fokusere på. :) Glasurgenerasjonen will take your breath away.

Skrevet

Det faktisk folk i alle aldre som ser på dette som et problem. Jeg vet at vi har større verdensproblem enn dette, men dette er lokalt. Jeg laget dete innlegget bare for å se hva andre som egentlig ikke berøres av dette synes, og dersom du sammenligner med meg "Gullungene" på TVNorge, da skal du få lov til å tro om igjen.

Skrevet

Aha' date=' tenkte du mente "Få-de-helvettes-svartingene-ut" jeg. (Ikke nødvendigvis det du mener om saken som jeg har skrevet som navn).[/quote']

I bunn og grunn så er det vel nettopp dette det handler om her også. Forskjellen er bare at det i nord er samer som trenger seg på, og krever sitt, ikke muslimer og pakistanere. I Oslo på 50-60 tallet (før pakistanerne kom) var det de-helvettes-ubehøvlede-nordlendingene som skulle ut, og det var vanlig med boligannonser der det sto; "PS: ikke hund/ ikke nordlending". En fin tid, vil mange si.

Om de også hadde med seg egne skilter, eller om det bare var arbeiderklasse og østkantfolk som tok seg til rette og griset til vestkantnavn med sine vulgære a-endelser vet jeg ikke. Men ekte vestkantfolk og Frogner-fruer er i alle fall meget glade for at de etter svært lang, dyp, og dyr, politisk kamp nå endelig har vunnet frem, og at disse forferdelige skiltene med Observatoriegata, og Frognerstranda nu blir byttet ut med Observatoriegaten, og Frognerstranden...

Så mottoet må være at dere må stå på der oppe, det nytter! Har man klart å slette alle spor av nordlenninger, arbeiderklasse, og østkantfolk, på Frogner, så må det være mulig å slette alle spor av samer i nordland også! :grin:

Det er viktige kamper som kjempes her Aleksander, du er bare trangsynt. :whistle: :grin:

Skrevet

Bjørn:

Langt i fra, jeg sa du burde ta en titt på programmet! :)

Da får du se et av de virkelig voksende samfunnsproblem her i landet, nemlig egosentriske mennesker ute av stand til å ta vare på seg selv og andre.

Hehe, kanskje du har rett Christian :grin:

Skrevet

Nå er det vel fortsatt sånn at det viktigste som skjer, er det som skjer i nærmiljøet rundt en. Men ettersom jeg forsto på Bjørn, var dette mer hva andre mente, stedet for at noen kommer fram til at han skal være rasistisk.

Skrevet

Nok en fantastisk fin måte å bruke skattepengene på. Et par millioner på å skilte alt på samisk må man vel kunne ta seg råd til. Men å fikse veiene, det må vi vente 20-30 år med. Er så glad for at AP styer Norge med jernhand, ellers kunne vi faktisk komme til å bruke penger på noe fornuftig.

Skrevet

Hvis jeg ikke tar helt feil, så skjer det noe annet på skilt-fronten også.

Alle skiltene med bilde av en mann (fotgjengerovergang, veiarbeid, osv) har blitt/skal byttes ut med en kjønnsløs figur.

Tipper de fleste gjetter hvorfor?

Nemlig! På grunn av disse likestillingsfanatikerene som ser problemer vi andre ikke tenker over en gang.

Og kostnaden var visst noen milioner.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...