Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! :)

For en tid tilbake slettet jeg en film fra pc'en min, dette var en video jeg selv hadde filmet med kameraet mitt.

Nå skulle jeg gjerne ha hatt tilbake den videoen..

Finnes det noen måte å finne den tilbake på?

Skulle så gjerne hatt den.. :)

Håper de som vet noe gir lyd fra seg! :)

Skrevet

IBAS hjelper ikke hvis de sektorene på harddisken som filen lå på er skrevet over. Det er ihvertfall min forståelse av det.

Når du sletter en fil for godt, frigjøres plassen på sektorene den lå på, dvs, dataen ligger der ennå inntil noe annet blir skrevet over. Hvis ikke det er tilfellet ligger den fremdeles der inne et sted, og IBAS kan sikkert hjelpe, men herregud,så dyre de er! :o

Gjest Egil Johnsen
Skrevet

Det finnes en del programvare for å gjenopprette slettede filer. Ta et Google søk på file recovery eller bruk linken jeg refererer til nedenfor. Har selv brukt et slikt program (husker ikke i farten hva det heter), og det har hjulpet meg mange ganger.

Det er verdt et forsøk. Jo større filen er, og lengre tid det har gått, jo større er jo muligheten for at en eller flere sektorer er skrevet over. Men er du heldig, så kan du jo berge deler av filen.

Men bruk litt tid på å finne et seriøst program. Velger du et dårlig program, så kan den gjøre sjansene mindre for å berge filen, og i alle verste fall gi deg en trojaner.

Her har du en link til en test av diverse file recovery programmer.

Mvh

Egil Johnsen

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...