Emil Topstad Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 Hallo! For en tid tilbake slettet jeg en film fra pc'en min, dette var en video jeg selv hadde filmet med kameraet mitt. Nå skulle jeg gjerne ha hatt tilbake den videoen.. Finnes det noen måte å finne den tilbake på? Skulle så gjerne hatt den.. Håper de som vet noe gir lyd fra seg! Siter
Emil Topstad Skrevet 3. april 2011 Forfatter Skrevet 3. april 2011 Det er en stund siden, så det ligger ikke i papirkurven lengre. Med mindre man kan finne ting i papirkurven som er "slettet" da..? Siter
Haagen Tangen Eriksen Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 kan prøve å kjøre en recovery på minnebrikken til kamera.... ligger endel programvare på nett, har brukt de som følger med sandisk eller lexar med hell... Siter
Lars B. Schmidt Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 IBAS hjelper ikke hvis de sektorene på harddisken som filen lå på er skrevet over. Det er ihvertfall min forståelse av det. Når du sletter en fil for godt, frigjøres plassen på sektorene den lå på, dvs, dataen ligger der ennå inntil noe annet blir skrevet over. Hvis ikke det er tilfellet ligger den fremdeles der inne et sted, og IBAS kan sikkert hjelpe, men herregud,så dyre de er! Siter
Bjørn Petersson Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 Ja, kjempedyra, starter på 560kr for enkel data recovery. Siter
Gjest Egil Johnsen Skrevet 4. april 2011 Skrevet 4. april 2011 Det finnes en del programvare for å gjenopprette slettede filer. Ta et Google søk på file recovery eller bruk linken jeg refererer til nedenfor. Har selv brukt et slikt program (husker ikke i farten hva det heter), og det har hjulpet meg mange ganger. Det er verdt et forsøk. Jo større filen er, og lengre tid det har gått, jo større er jo muligheten for at en eller flere sektorer er skrevet over. Men er du heldig, så kan du jo berge deler av filen. Men bruk litt tid på å finne et seriøst program. Velger du et dårlig program, så kan den gjøre sjansene mindre for å berge filen, og i alle verste fall gi deg en trojaner. Her har du en link til en test av diverse file recovery programmer. Mvh Egil Johnsen Siter
Tommy André Bertelsen Skrevet 5. april 2011 Skrevet 5. april 2011 Du kan jo prøve Recuva, freeware fra Piriform (utviklerne av bl.a. Speccy og CCleaner). Recuva. Dersom det er en stund siden du sletta fila, er også sjansen for at sektorene på harddisken til selve fila er blitt overskrevet relativt stor, desverre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.