Helge Bø Skrevet 4. desember 2002 Skrevet 4. desember 2002 Avgangstiden som står oppført i tidtabellene, gjelder den fra flyet forlater gate'n eller når det tar av? Merker i fs at dersom jeg tar av 15 minutter etter oppført rutetid så får jeg problemer med tida, blir forsinket ift oppført ankomst. Siter
SH Skrevet 4. desember 2002 Skrevet 4. desember 2002 Tida som står oppført i rutetabellen er fra flyet pusher/taxer ut fra gate Siter
Helge Bø Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Skrevet 4. desember 2002 Ok. Men jeg flyr endel online i USA, og der er det ofte takeoff-kø på store flyplasser. Går endel tid her, og det blir vanskelig å holde skjema. Trodde det var tatt hensyn til dette i tidtabellene... Siter
SH Skrevet 4. desember 2002 Skrevet 4. desember 2002 Kø og taxetid er til en viss grad tatt hensyn til, (til større flyplassen er, til lengre taxetid beregner man, f.eks er rutetiden på SAS rute HAU-OSL 50 min, men OSL-HAU er 55 min) Flytiden utgjør kun 35-40 minutter av rutetiden, resten av tiden forsvinner altså i taxing, pushing, oppstart, venting, kø, osv [ 04.12.2002, 22:53: Endret av: Sveinung Helgeland ] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.