Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Libya Bomb-Run

Tenkte vi kunne ta en kveld i Middelhavet med litt action og morro. I den forbindelse satser vi på å fly et bombetokt til utvalgte mål i Libya.

Vi trenger Fightere, AWACS og kanskje Air Fuel Supllies?

Vi møtes på Sardinia, ved Decimomannu Military Air Base, ICAO LIED. Her har skvadronledelsen etablert HQ for sine operasjoner i Libya. I skrivende stund sitter de her inne å koordinerer morgendagens tokt.

44.jpg

Første etappe går til Naval Air Station Sigonella, ICAO LICZ på Scicilia. Her fylles flyene opp med bomber, missilier og fuel.

Derfra flyr vi over Malta og videre direct Tripoli, der vi skal bombe Oberst Ghaddafi's base ved den internasjonale flyplassen, ICAO LHHT.

De neste målene på vei østover er:

HL53 Sidi Salih

HL54 Bani Waled

HL83 Nanur

Etter Nanur skal vi ta ut stillinger ved Ghaddafi's fødeby, Sirte. Her ryktes det at diktatoren har utplassert tangs og ground-to-air missiler for å beskytte byen. Disse har vi fått ordre om å nøytralisere. Det samme gjelder også flyplassen (ICAO HLGD) ved denne byen.

Etter Sirte fortsetter vi østover og er ute av fiendens område. Opprørsstyrkene har varslet at vi kan fylle drivstoff ved Banghazi Benina Airport (ICAO HLLB) på turen hjem. De har full kontroll over flyplassen og Ghaddafi's styrker er på betryggende avstand.

Skadronen har fått ordre om å fly til Souda Bay Airbase på Kreta, ICAO LGSA fra denne posisjonen. Dette er en lengre strekke over Middelhavet som innbyr til formasjonsflyvning.

map.jpg

Det finnes en del freeware scenery som kan anbefales. Disse laster jeg opp i kveld til en egen mappa på File Browser på Teampseak serveren (Oystein\\Scenery\\Libya-Bomb-Run).

Vel møtt kl 1900!

Endret: Sceneries, flightplans for Plan-G og for FSX er lastet opp på File Browser.

---------

Øystein

• Premium Medlem
Skrevet

Knallbra planlegging Øystein, med militær presisjon i alle ledd :grin: !! Jeg melder meg selvfølgelig til tjeneste for fedreland og søndagsklubb, men er foreløpig usikker på hva jeg ønsker å fly. Down and dirty med F-16 er heftig nok, men da ser jeg dere andre som L-39 Albatross, og det legger en demper på realismen. Og med høytflyvende AWACS ser jeg ingen, det kan jo også være kjedelig. Kanskje blir det A-10, da kan jeg i det minste titte på damene ved bassengkanten.......

Skrevet

Siden vi trenger å dekke opp de mindre agrresive elementer på MP'en så trenger vi å få flyttet noen tropper så forsvaret har chartret noen rutefly som vi trenger til å fly mellom ENGM Gardermoen og LGSA Souda Bay på Kreta. Her vil det være gode muligheter til å fly airliners. :)

Ruta er som følger:

OSLOB L996 TOPLA Y39 ELVIX N195 KEKOV Z491 POKEN UZ491 CHO UL996 DENKO UL616 KEROP UP192 OKLOP UL617 VAGEN UN128 RAXAD UL617 TSL UB1 SKP UN132 KEA UA10 MIL

Skrevet

Håper jeg klarer dette da.

Maskina hang seg fast, reboot uten resultat. Finner ikke disk :cry:

Tok ut strømkontakt og SATA kabel og satt inn igjen.

Ny reboot og reparasjonsværktøy. Lang tid å starte opp igjen.

Det skjedde et eller annet på søndagen under strømbruddet som ikke er helt bra :(

Nå er det backup for alle penga som foregår.

Skrevet

Dessverre ble det bare tull for meg ikveld. Gang på gang blir man kastet ut av serveren når andre logger seg inn eller går ut. Dette er ikke gøy i det hele tatt. Det var veldig mange som hadde det samme trøbbelet idag så det kan ikke ligge lokalt på min maskin håper og tror jeg. Det må ligge ett eller annet sted at disse feilene oppstår. Jæ.... kjedelig. God tur videre, folkens og jeg håper dere får tatt "synderen" nede i Libya ;)

• Premium Medlem
Skrevet

Kjempedumt at så mange falt i fra, vi startet jo så bra!! Spørs om vi ikke er tilbake der vi sleit på søndagene, med alt for mange forskjellige modeller i sving?? Noe gærnt som ikke er riktig, men pussig at ikke alle blir kastet ut? Serveren kusket og gikk hele kvelden, og de som fløy fra Norge og sørover fullførte oppdraget uten problemer.

Pasi satte opp ny server, men fortsatt var det flere som ble kastet ut, så det virker som at det ikke var server-relatert???

Skrevet

Fram til Tac-Pack'en fra VRS kommer, så er det kun de våpnene som er en del av flymodellen som brukes. Dette er jo heller ikke våpen som sådan, kun en visuell representasjon og som er en del av modellen/flyet.

Men om ikke så alt for lenge, så blir det andre boller :cool:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...