Paulo Fernandes Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har lenge vurdert å kjøpe et Airbus-fly til simmen, også lære å fly Airbus. Og for litt over en uke siden gjorde jeg det valget, og kjøpte Airsimmer A320. Flyet er ikke bugfri, men hittil har jeg kun fått én CTD, fordelt på 7 turer. FPSen i flyet er veldig bra. Simuleringen er svært realistisk av det som er simulert. At alt ikke er simulert er egentlig helt greit, for da får man litt mer å gjøre i cockpit. Som sikkert mange vet så har jeg holdt meg til Boeing 737 og 747 siden jeg startet med FS. Så å gå over til Airbus var ganske utfordrende. Den største forskjellen for meg har vært hvordan autopiloten fungerer, spesielt med tanke på thrust. Også FMCen / FMGCen, med ganske annerledes oppsett fra Boeing-fly. Men takket være god hjelp fra Alexander Lund sitter jeg igjen med mange spørsmål besvart! Disse bildene er fra min forrige testflight med flyet. Denne turen gikk veldig smooth, og det var ingen blå linjer i ECAM :grin: Bare grønt! Nå gjenstår det å kunne lære alle forkortelse, hva de er, også få timer på dette flyet på Vatsim Over til bildene: Veldig lokal tåke på Tåkemoen / ENGM: NEVIG passeres helt perfekt på FL120, i descentmodusen kalt "managed mode" Vakker natur på vei til Ålesund: Har du god erfaring i Airbus i simmen, kommenter gjerne feil og mangler utifra bildene. Siter
Dag Rune Garborg Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 Ja enig i at thrusten var den største og besteforskjellen. Liker at når man er på final og skal ha av autothrust er det bare å dra tilbake thrusten fra CL position! Flotte bilder! (som alltid) :grin: Siter
Tor-H Bergseng Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 Stilige bilder. Blir nok buss på meg også når pcen kommer tilbake fra reperasjon. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 Fine bilder, men du må ha på landing lights når du tar av, hehe. Siter
Olav-Moldestad Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 simmen er grei den, trist den ikke er til fsx. Men wilco evolution slipper i slutten av måneden. det ser jeg virklig frem til Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.