Gjest Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Hei. Er det noen forskjell på "Cessna 177RG Cardinal" og "Cessna 177RG Cardinal RG"? Er det en verson som heter "Cessna 177RG"(Mener at det er en verson som ikke heter "Cardinal")? Siter
Arne Øverland Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 RG betyr at du kan trekke inn landing gear. Forskjellen på en Cessna 177 Cardinal og en C177RG Cardinal er netopp dte at RG'en kan trekke inn hjula Siter
Gjest Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Jeg vet at RG versonen kan trekke opp hjulene. Lurte bare på hva forskjellen hvar på det jeg spurte om! Siter
Anders Presterud Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen: For RG betyr Regular Gear. Eller kanskje det står for Retractable Gear, som på norsk rett og slett blir opptrekkbare hjul? Regular betyr ikke at de kan reguleres, men at de er "regulære", normale etc. [ 29.11.2002, 16:31: Endret av: Anders Presterud ] Siter
Gjest Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 quote: Du spurte bl.a. hva forskjellen på Cessna 177RG Cardinal og Cessna 177RG Cardinal RG var, og det var det du fikk svar på... Jeg vet det. Skulle bare si at jeg viste at RG versonen kunne trekke opp hjulene. Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2002 Skrevet 4. desember 2002 Bare et spørsmål til! 1. Hva er forskjellen på CARDINAL versonen? [ 04.12.2002, 08:22: Endret av: Haavard D. Solberg ] Siter
Kim Krohg Skrevet 4. desember 2002 Skrevet 4. desember 2002 Jeg tror at Cardinal ikke har vingesprosser (de som står 45grader ned mot flyskroget) Mvh Milorg Siter
Dag Johnsen Skrevet 5. desember 2002 Skrevet 5. desember 2002 Haavard, nå må du huske tilbake når jeg fortalte deg om "interference" drag når du spurte om "B737NG blended winglets"... Alt som stikker ut i luftstrømmen skaper motstand og er samlet opp i "parasitt" motstand. Dette inkluderer profil motstand, interference motstand og friksjons motstand. Vingesprosser skaper alle tre typer motstand og derfor øker den totale motstanden på flyet. En Cessna 177 Cardinal var marketsført som en "upscale" Cessna 172 type marked og hadde mange forbedringer som for eksempel vinger uten vingesprosser for bedre "cruise performance". Kroppen har også et mindre front areal og jeg tror de bruker en annen type vinge profil. Du finner sikkert mere om dette på en Cessna web-page. Keep your airspeed up... Siter
Dag Johnsen Skrevet 5. desember 2002 Skrevet 5. desember 2002 Haavard, jeg fant dette om Cardinalen. I sammenligning så cruiser en Cessna 172(N) med fast understrell, vingesprosser og 160 BHP motor rundt 110 kts. Ikke så kjempestor forandring men du merker det nok på lengre avstander eller motvind... Cessna 177 RG Cardinal Horsepower: 200.0000 Gross Weight: 2800 lbs Top Speed: 153 kts Empty Weight: 1630 lbs Cruise Speed: 144 kts Fuel Capacity: 51.00 gal Stall Speed (dirty): 50 kts Range: 506 nm Takeoff Landing Ground Roll: 890 ft Ground Roll 730 ft Over 50 ft obstacle: 1585 ft Over 50 ft obstacle: 1350 ft Rate Of Climb: 860 fpm Ceiling: 16900 ft Hei så lenge... Dag Siter
Gjest Skrevet 8. desember 2002 Skrevet 8. desember 2002 Hei. Finnes det bare 177RG, eller finnes det en verson som heter 177RG Turbo? Dreamfleet sin 177 RG er jo turbo, men de kaller den bare for 177RG? Finnes bare 177RG i Turbo verson? Hva er forskjellen på 177RG Cardinal og 177RG Cardinal II? [ 08.12.2002, 09:11: Endret av: Haavard D. Solberg ] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.