Martin Schjetne Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Hei! Skal sammen med en vennegjeng seile 2 uker i kroatia i egen seilbåt. Noe jeg ikke klarer å finne ut av, har ikke hørt med utleier enda dog, er hvordan det er med promillegrensen til sjøs der nede? Må jeg holde meg i godt i skinnet om kveldene, eller kan jeg ta meg litt og drikke? Henvender meg her så kanskje noen av dere google kløppere finner ut av noe (Jeg klarer det ihvertfall ikke! :blush: ) Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 Kroatia har såvidt jeg vet promillegrense på 0.5%, for personer under 25 år er toleransen lik null, mao 0.0%. Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 Og såvidt jeg vet stemmer det Thomas sier. De er visstnok ganske glade i å kontrollere og. Det gjelder på veien og. Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 Nyt stunden, noen pils går alltid fint. Ankerdrammen er det ingen regler for. Seilte Thailand (Krabi, Phuket, Phi Phi) til Malaysia. Smekret tilværelsen med noen øl, men aldri mye. Det kan også være lurt å skjekke forsikringsvilkår. Farvannene i Kroatia er værre en den villeste Vestlandske skjærgård mtp grunner. Så vær obs. I Thailand er du i praksis uten forsikring så lenge du ikke har innleid kaptein, men kjenner ikke Kroatia. Det er forskjellige regler rundtom. Men takk for at du satte fantasien min i kok hehe Savner sol, sjø og stille båt:-) Siter
TOS Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Så lenge du har båtførarprov eller høgare sjøfartssertifikat ifrå Noreg, så lar dei fleste utleigeplassane i Kroatia deg teikne forsikring ihjå dei mtp grunnstøting etc. Men som regel er det ein liten klausul som seier at om du har vore det misnte grann uaktsom, så dekker ikkje forsikringa. Ergo, går du for fulle seil, eller motor rett på grunna, så kakn du ha problem. Trikset er nok å ta det roleg, og følge med på kartet. Siter
Martin Schjetne Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Skrevet 15. mars 2011 Takker for innspill og råd! Ang forsikring så er ikke det noe problem. Er fullt forsikret i alle kanter (Viktig!) Når det gjelder farvannet så har jeg egentlig hørt det stikk motsatte? Det skal vist være et av de greieste stedene å seile etter det jeg har hørt. Vi skal seile med en god del andre båter den første uken i et stoort(!) følge. Blir nok litt regattapreg av det Den andre uken blir det å seile vår egen sjø, og hadde tenkt sentral/nord kroatia. (Skal seile i sør den første uken) Båten er forøvrig en Bavarie 45CR bekvemmelig utstyrt Det er krav om båtførerprøven og VHF sertifikat i kroatia. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.