Andreas Eriksen Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Når jeg skal se på texturene til fly kommer det opp en melding "Tegning Mislyktes" noen som vet hvordan jeg kan ordne det? Dette skjer ikke på alle filene Siter
Svein Olsen Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Det er fordi de er i DX3 format somregel. Du må konvertere dem til f.eks. 32bit. Imagetool som følger med FS2002 er glimrende til dette. Husk å konvertere dem tilbake til opprinnelig format etterpå.. Siter
Andreas Eriksen Skrevet 29. november 2002 Forfatter Skrevet 29. november 2002 quote: Opprinelig postet av Svein Olsen Det er fordi de er i DX3 format somregel. Du må konvertere dem til f.eks. 32bit. Imagetool som følger med FS2002 er glimrende til dette. Husk å konvertere dem tilbake til opprinnelig format etterpå.. Bildene er i .bmp format ikke DX3, jeg har prøvd å konvertert til 32bit men da så jeg bare en masse streker med masse farger på Siter
Kjell Arild Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 De ER i DXT3 format (med .bmp extention). Beste måte å redigere de på og samtidig bevare alphachannel (reflections) er å bruke Imagetool.exe (som følger med FS2002/gmax og diverse SDKer), konvertere til 32 bit og lagre som .TGA-fil. Når du skal konvertere tilbake til FS-format bruker du igjen Imagetool, konverterer til DXT3 og lagrer som .bmp Siter
Andreas Eriksen Skrevet 29. november 2002 Forfatter Skrevet 29. november 2002 Gjorde som du sa kjell og her er resultatet. Dette bildet har jeg ikke gjort noe med bare konvertert. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Ok.. Ok.. gjør følgende: Last ned "DXTbmp" og legg inn dette.. åpne respektive textures ved å trykke "File" --> "Load extended Image". Deretter trykker du på "Alpha" --> "Export Alpha Channel" lagre denne ett trygt sted. Det du nå gjør er å sende texturen til en editor: "Image" --> "Send to editor" Gjør forandringene du ønsker og lagre som 16/32bits *.bmp Nå kan du igjen hente inn fila i DXTbmp.. "File" --> "Load normal image" (finn bmp filen.. å trykk åpne) deretter henter du inn Alpha Channel fila ved å trykke "Alpha" --> "Import Alpha". Nå til høydepunktet: "File" --> "Save Extended Bitmap" --> "Extended 32bit 888-8" Sjekk fila di i FS nå... Imagetool er for puslete... Siter
Andreas Eriksen Skrevet 30. november 2002 Forfatter Skrevet 30. november 2002 Gjorde som du sa og endra på den fila som bare var grå og hvit. Men hvordan får jeg fargene med painten min tilbake på fly texturene? Siter
Svein Olsen Skrevet 30. november 2002 Skrevet 30. november 2002 quote: ... Imagetool er for puslete... Imagetool er helt OK, synes det er greit å ta med alpha-channel inn i Photoshop uten noe mer dildall. Men smak og behag.... Siter
Andreas Eriksen Skrevet 30. november 2002 Forfatter Skrevet 30. november 2002 jeg prøvd å bare endre litt på et av standar boieng 737 flyene og her er resultatet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.